Het verhaal: mijn kat Sammie zit sinds gisteren aan de Stomorgyl 2mg 3d1t voor 4 dagen.
Dit omdat hij gisterenochtend vers bloed aan zijn achterkantje had zitten.
Paar weken vond ik hem soms al wat anders gedragen, totaal niet ziek hoor, dat zeker niet. Anders was ik wel gelijk naar de dierenarts gegaan. Hij at en ontlasting zijn normaal en zijn gedrag ook, alleen toch klopte iets niet. Hij kreeg ook vilt klitten op zijn rug? (Deze zijn vd week verwijderd).
Ik dacht nou as maandag bel ik even voor een afspraak bij de dierenarts voor een check.
Maar toen gisteren ochtend was die lekker in de tuin aan het spelen tot ik bloed aan zijn achterkant zag zitten. Ik overleg met de kliniek gehad en die vertelden mij dat ik moest komen met hem.
Oké, Sammie ingeladen.
Temp. Aldaar gemeten, geen koorts. Dierenarts zijn anaalklieren uitgeknepen want die zaten wel vol, en gevoeld of er poliepen te voelen waren, dit was niet het geval dus het was dan een dikke darm ontsteking. (Kat heeft goede ontlasting, eet goed, geen bloed in de kattenbak, braakt niet). Maar oké, hij kreeg een ab spuit en een kuurtje mee.
Nu geef ik die kuur en zijn we dag 2 voorbij maar ik vind hem nogal rustig ogen, voor de kuur was dit niet. Hij eet en drinkt wel.
Hebben jullie ervaring met dit middel bij de kat?
Ik zelf denk dat het geen dikke darm ontsteking is, maar goed, wie ben ik. Ik ben natuurlijk geen dierenarts.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit middel en evt tips!