Paard staat op pootje hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bellehorses

Paard staat op pootje hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 17:51

Vandaag heeft mijn pony op het pootje van mijn hond gestaan. Ik was er zelf niet bij maar volgens mijn vriend, die er wel bij was schrok de pony en stond daarbij heel even op het pootje van onze hond.

In eerste instantie leek er niks aan de hand. Maar later zagen we dat ze een vuurrood nageltje heeft. Ze lijkt er geen pijn aan te hebben. Ze rent nog gewoon en springt nog op de bank. Ook heeft ze zojuist haar avond eten op gegeten. Mijn vriend had er een klein verbandje om gedaan omdat er wat bloeddruppels uit dr nagel kwamen.

Verbandje hebben we er net afgedaan en het pootje even in Soda. Ze begon direct daarna nonstop te likken. Ik twijfel of ik nu de DA moet bellen. Ze lijkt geen pijn te hebben maar misschien weer ze het ook wel goed te verbergen. Zijn er bokkers die dit herkennen? Het is dus echt haar nagel die vuurrood is, het lijkt (en is ook zo denk ik) dat dat zwarte wat om haar nagel zit eraf is.

Foto's zijn van na het Sodabadje. Wel wat onduidelijk helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arethe

Re: Paard staat op pootje hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:55

DA even bellen om advies te vragen? Ik heb hier niet veel verstand van maar kans op infecties lijkt me erg groot bij een pootje.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:55

Het nageltje lijkt er wel helemaal af?
Bij ons hondje is het twee keer gebeurd dat het nageltje los raakte.
Ik moest met hem naar de da om het nageltje te laten verwijderen.
Dat zal bij jouw hond niet meer hoeven zo te zien, maar ik zou er wel even mee naar de da gaan.
Mijn hond kreeg een ontstekingsremmer in gespoten en ik kreeg pijnstillers mee met ontstekingsremmer.
Dit om verdere narigheid te voorkomen.
Beterschap voor je hond!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 18:03

Ik heb net even gebeld en het verhaald verteld. DA zegt nu niet veel te kunnen doen. En zolang ze er nog op loopt is het goed. Met wandelen buiten wel even een verbandje erom zodat er geen viezigheid in komt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:04

Het lijkt op deze (onduidelijke foto's) of haar nagel eraf is.
Soda was een goeie. Nu totdat het geheeld is schoon houden.
Persoonlijk zou ik wel ff naar een avond spreekuur van een dierenarts gaan om er naar te laten kijken. Of de nagel geheel weg is of deels, evt medicijnen en verbind advies.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:09

Biotex groen is beter dan soda en minder pijnlijk.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 18:49

Hannanas schreef:
Het lijkt op deze (onduidelijke foto's) of haar nagel eraf is.
Soda was een goeie. Nu totdat het geheeld is schoon houden.
Persoonlijk zou ik wel ff naar een avond spreekuur van een dierenarts gaan om er naar te laten kijken. Of de nagel geheel weg is of deels, evt medicijnen en verbind advies.

Haar nagel(omhulsel) is er ook helemaal af. De weekend-DA gaf aan dat ik wel mocht komen maar dat hij toch niks kon doen en dat het me alleen maar geld zou kosten. Morgen ga ik toch even naar mijn eigen DA.

Deze foto is ietsje duidelijker
Afbeelding

Afbeelding

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:54

Ziet er inderdaad uit alsof het nageltje eraf is

Ik zou het even aankijken, als je hond goed op loopt en nog normaal eet en drinkt zou ik me niet zn zorgen maken.

Idd wel als je naar buiten gaat even verbandje of zakje omheen zodat geen viezigheid in komt.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:54

Ik zou die vieze haren eromheen weghalen als dat lukt. En dan goed schoonhouden is het enige wat je kan doen op dit moment.