Agressief konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 23:01

Kiekeboefje schreef:
Maakt niet uit, maar ze mogen niet het groen eten. Alleen de vrucht.


Okee is goed! Thanks! Hoop dat ze dit wel lust. Ze is een moeilijke eter :')

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:36

Ik vind die panelen rennetjes niet heel veilig, ook niet met een net erover. Ik zou haar daarom niet s nachts erin laten ivm roofdieren en katten. En niet zonder toezicht op het gras inderdaad, daar graven ze zich makkelijker onder uit.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:46

Goede adviezen maar onze gecastreerde ram, die samen met z'n vriendin zit in een enorm hok/ ren met de hele dag hooi en 2x vers groen, doet dit ook. Dat was ook de reden waarom anderen hem niet (meer) wilden en hij bij ons zit.
Ik duw hem vaak gewoon een beetje weg en als ie heel wild is, hou ik m met een hand vast, terwijl ik ze voer.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:05

Ik heb de vorige reacties niet allemaal in detail gelezen, maar ik zal even zeggen hoe ik het zou doen :) .

Over de hekjes, ik zou er sowieso iets overheen doen, ten eerste tegen roofdieren en ten tweede dat ze er zelf niet uit springt. Pas nog meegemaakt hier, voedster zat 's morgens gezellig bij mijn ongecastreerde ram, was gewoon over het hekje gesprongen. Ook zeker iets ingraven of op stenen zetten. Als je ze buiten zet denk ik dat je er vooral op moet letten dat de temperatuur die dag gelijk is aan die van binnen (niet opdringen graad natuurlijk, ongeveer ;) ). Steeds weer naar binnen halen lijkt me geen goed plan, dan wisselt de temperatuur iedere keer. Gras moeten ze wel aan wennen dus als je deogelijkheid hebt kan je de ren voor het grootste deel op stenen zetten en een klein stukje op gras, zodat je het stukje met gras steeds minder lang kan afsluiten. Hoop dat je wat hebt aan mijn tips :) .

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:32

Dank jullie wel! Dat is zeker een handige tip MoppieFilou om haar een half stukje gras te zetten en een stukje stenen. Zoals ik al eerder had getypt komen er netten overheen zodat ze er niet overheen kan springen en beschermd is tegen vogels en eventueel (mijn) katten die er over heen willen springen.

Sarah Elise, ik snap dat ze niet heel veilig zijn. Maar om ergens te beginnen met een groter verblijf voor haar is dit tijdelijk even de oplossing. Door het topic "Konijnenren in de maak" heb ik mn vriend kunnen overhalen misschien een grote ren te bouwen met hout en gaas. Dit is in ieder geval even tijdelijk en beter voor haar :)

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:13

Tuurlijk is dit prima! Ze kan lekker rennen, al een hele vooruitgang hoor! Ik zou als ik jou was dus even goed nadenken over het 's nachts ook in die ren laten. Ik woon midden in de stad (Apeldoorn) en had dus op een nacht een marter in mijn ren.. gelukkig alles heel gebleven. Je kan haar (en toekomstige vriend) voorlopig ook alleen overdag in de ren laten.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 21:24

Sarah_Elise schreef:
Tuurlijk is dit prima! Ze kan lekker rennen, al een hele vooruitgang hoor! Ik zou als ik jou was dus even goed nadenken over het 's nachts ook in die ren laten. Ik woon midden in de stad (Apeldoorn) en had dus op een nacht een marter in mijn ren.. gelukkig alles heel gebleven. Je kan haar (en toekomstige vriend) voorlopig ook alleen overdag in de ren laten.


Dat is zeker waar! Ze blijft nu vannacht ook binnen :)

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:36


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 22:03


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 15:42

Druk in de weer voor Nijntjes nieuwe huis! Kijk eens wat een ruimte!

Afbeelding

Heb nu even geen tyrips dus de touwtjes en lintjes worden nog vervangen voor tyrips die heb ik dinsdag in huis :) is voor de versteviging. Ga nu haar buitenhok schoonmaken en stro inleggen en die gaat er dan ook in :)

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:45

Ik vind het super dat je er zo mee bezig bent! Maar mijn konijnen gaan dwars door zo'n hekje heen. Dus zonder toezicht zou ik het niet vertrouwen..

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 15:56

Tilmar schreef:
Ik vind het super dat je er zo mee bezig bent! Maar mijn konijnen gaan dwars door zo'n hekje heen. Dus zonder toezicht zou ik het niet vertrouwen..


Nijntje niet. Ze heeft in 1 deel van zo'n ren soms dagen gezeten. En daarbij, ik moet ergens beginnen zodat ondertussen een hok met hout en gaas gemaakt kan worden. Ze gaat snachts nog naar binnen nu dus overdag buiten en mama is thuis :)

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:04

Prima start zo hoor! En goed dat je bezig bent met een stevigere constructie +:)+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 18:00

Thanks! :)

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:10

Oo ik lees je topic nu.. heb nog een mannetje waar ik vanaf moet(laatste van het nest van eind maart), maar zie dat je in Utrecht woont.. dat is wel wat ver uit de buurt van oost Groningen :')

Ik hoop dat je buitenren werkt. Zou verder niet weten wat te doen..

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:19

JCDJK schreef:
Oo ik lees je topic nu.. heb nog een mannetje waar ik vanaf moet(laatste van het nest van eind maart), maar zie dat je in Utrecht woont.. dat is wel wat ver uit de buurt van oost Groningen :')


Ik zou hem castreren. Kun je hem veel gemakkelijker weg krijgen en je weet dat hij een grotere kans heeft op beter leven met een vrouwtje.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 18:43

Sarah_Elise schreef:
JCDJK schreef:
Oo ik lees je topic nu.. heb nog een mannetje waar ik vanaf moet(laatste van het nest van eind maart), maar zie dat je in Utrecht woont.. dat is wel wat ver uit de buurt van oost Groningen :')


Ik zou hem castreren. Kun je hem veel gemakkelijker weg krijgen en je weet dat hij een grotere kans heeft op beter leven met een vrouwtje.


Als ie gecastreerd is, is Groningen indd erg ver maar valt te overwegen. Enige gecastreerde mannetjes op marktplaats komen uit Limburg ook niet erg dichtbij :+

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:58


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 20:08


Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:13

Dat lijkt veel, maar hij is wel ingeënt en gecastreerd!
Dat is ook wel heel makkelijk, als je nog moet castreren dan moeten ze een tijd apart zitten.
Uit het asiel heb je ze goedkoper, maar ik begrijp dat die niet in de buurt zitten

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:31

SavannahNx schreef:
Jannickee schreef:
Wat goed dat je wat met de tips hebt gedaan!

Is dit niet wat voor je?
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... e=lr&pos=3


125,- voor een konijntje...


En wat denk je zelf kwijt te zijn aan aanschaf van een konijn, inenten en castreren?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 22:05

Mijn salaris van mn bijnaan is nog niet eens 125,- en denk dat mn moeder er hetzelfde over denkt als mij.. Er zijn ook opvangs waar je ze goedkoper, ook ingeënd en gecastreerd kunt ophalen.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:12

Dat gaat idd, maar je hebt er natuurlijk ook een hoop meer tijd en benzine voor nodig.. := Ik vind het ook beter dat je geen jonkie neemt hoor! Maar ik bedoel maar dat je al snel aan die prijs zit..

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:26

SavannahNx schreef:
Mijn salaris van mn bijnaan is nog niet eens 125,- en denk dat mn moeder er hetzelfde over denkt als mij.. Er zijn ook opvangs waar je ze goedkoper, ook ingeënd en gecastreerd kunt ophalen.


Dan kun je beter 1 konijntje houden als je er geen geld aan uit wil geven.. ;)

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:39

Ik snap het ook wel. Als ik kijk naar wat ik betaal voor inenten en castreren, is dat geen €125. Castreren €60 en vaccineren €25.
Ik zou dus ook geen €125 willen betalen, maar dat zegt niet dat ik geen geld wil uitgeven aan mijn konijnen.

En bij opvangen zijn ze ook goedkoper.
Waar woon je, ts?