Balkon Kat proof maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Balkon Kat proof maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 14:52

Hallo allemaal,

ik heb even gezocht maar kon er zo snel geen topic over vinden.
Ik ben op zoek naar mensen die hun balkon afgezet hebben zodat de katten daar op kunnen zonder naar beneden te springen/vallen.

Het liefst met uitleg hoe en waar je dat mee gemaakt hebt.
Ik woon sinds maart in een appartement en mijn 2 katjes vinden het heerlijk op balkon, de een is alleen te dom en de ander te lomp om ze alleen op balkon te laten.(lees 1 heeft vast gezeten met zijn hoofd toen ik er bij zat en de ander viel bijna naar benee) -O-

Het gaat om een britse korthaar en een oosterse korthaar.

groetjes *\o/*

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:59

Laatst bijgewerkt door Willemiens op 14-07-17 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:59

nafkedemi

Re: Balkon Kat proof maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:07

Afbeelding
Heb de mazzel dat mijn balkon 4 hoek pilaren heeft en dat de gaaspanelen van volgens mij praxis er tussen passen....bevestigd met tyrips die af en toe vernieuwd worden.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:12

Ik zit ook 1 hoog op een massionette woning. Helaas kan ik mijn balkon niet afzetten. Ik werk met een tuigje en een lange lijn. Aangezien die van mij niet in een kattentuigje past heb ik die van mij in een hondentuigje op het balkon rondlopen. Ideale oplossing. Die van mij is al eens 5m naar beneden gesprongen bij zijn vorige eigenaar (die van mij komt uit het assiel nadat zijn baasje is overleden)
Ik heb hem al eens zonder laten lopen maar dan moet ik zo goed opletten anders springt ie graag naar de buren.

@nafkedemi mooie constructie :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 15:30

Oke super dankjewel!

Mijn balkon zit tussen 2 muren, dus word even vogelen om dat goed uit te zoeken.
Ja die dikke van mij(de brit sorry) hahaha die kan wel aan een tuigje, maar die kleine die is zo druk en snel.. daar durf ik t niet eens aan met een tuigje..

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:37

Wij hebben de afscheiding verhoogd met gewoon simpel gaas. Dit beweegt mee terug als ze er in springen waardoor ze er niet overheen gaan. Nu zitten ze rustig op het balkon.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:19

Thanks! Scheelt wel dat Ik al geluk had met de maten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:03

Op Zooplus kan je kattengaas kopen. Maar ze adviseren wel om je katten daar niet zonder toezicht buiten te laten omdat ze ook in gaas verstrikt kunnen raken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:44

Hier kattennet gespannen. Aan de binnenkant vd relung en asn onderkant aan kippengaas vast gezet. Mijn kat sprong niet maar toch voor alle zekerheid. Nu gen kat meer maar ivm de honden vind ik het fijn en veilig om te laten hangen. Scheelt ook vogels op balkon en op waslijn en was

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 01:40

Ik heb een verzonken(?) balkon of inpandig balkon. De rand is van beton en 15 cm daar bovenop zit een rail.
Ik heb een net opgehangen die langs de zijkanten en onderkant vastzit met haken in het beton en aan de rail met ty-rips.

1 van mn katten probeert nog wel eens op de rand te springen, maar een waarschuwing van mij en hij laat het. Ze staan er wel tegenop en kunnen dan net over het randje kijken.
Heb het eerst uitgetest met een aardbeiennet ipv van een duur net van Zooplus, maar gelukkig werkt het.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 09:37

Oke super dankjewel voor alle tips, ik ga er eens naar kijken wat voor mijn katten gaat werken! :)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:56

Ik heb een soort van 'balkonbar' zelf gemaakt zodat mijn kat op de rand kan zitten, en het afgezet met een net van zooplus, de groene met versterking.

Bovenlangs zit een staaldraad gespannen en ik heb het net daar met clipjes aan gehangen en onderaan aan haakjes, zodat ik hem er eventueel ook nog af kan halen.

De zijkanten heb ik ook nog afgezet, maar dat hoeft bij jou dan niet.
Niet het allermooist, maar het voldoet goed!

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 10:12

Dat is wel een super leuk idee, jij hebt een mooi muurtje, maar ik heb zo'n railing met spijlen..
Ik heb zitten denken om dat af te zetten met een soort plexiglas? maar hoe ga je dat monteren...

Ik ben nog een beetje zoekend :Y)

EDIT: Typo

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 01:27

Ik heb hier ook een railing met spijlen.
Ik heb er zon balkondoek doorheen gedaan en onderaan kippengaas eraan gemaakt ( de spijlen liepen niet tot beneden door helaas)

En dan boven zo'n groen net van zooplus. :j

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:20

Oh goed topic! Wij verhuizen binnenkort naar 3 hoog en gezien de katten laatst hier al op het randje van het balkon zaten (incl hartverzakking voor mij) zou ik graag het nieuwe balkon afzetten.
Ik twijfel nog wat over net of gaas en hoe hoog we dat gaan ophangen. De balkonbar vind ik wel erg leuk, en multifunctioneel als de kat er ook nog ze happy op kan zitten.

Ben erg benieuwd of er nog meer bokkers zijn die het balkon afgezet hebben en waarvoor ze gekozen hebben :) Bovenstaande voorbeeld zijn in elk geval een goed begin :)