Kuiken probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Kuiken probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 16:23

Normaal gesproken open ik niet zo gauw een topic maar hier heb ik echt raad voor nodig.

Wij hebben een broedmachine en daar liggen 6 eitjes in (en nog 5 maar die komen pas later deze week aan de 21 dagen) het is vandaag de 23e dag.

Eergister is er 1 aangepikt en is gisterochtend uitgekomen, het gaat heel goed met dit kuikentje.
Vanmorgen was er een ei aangepikt, het kuikentje had de schil veel te ver naar de zijkant van het ei aangepikt en probeerde eruit te komen, dit is gelukt maar doordat het andere kuikentje nogal druk is heeft hij een deel van het ei weggeduwt totdat ook de kont van het andere kuikentje eruit was.

Al met al is dus de navelstreng van het pasuitgekomen kuikentje gebroken, het bloedde eventjes, hij leeft wel, probeert te lopen en piept nogal hard.
Heeft er iemand een idee of hij het kan halen of iets wat ik kan doen?

Alvast bedankt

Het is al opgelost +:)+ de navelstreng was al opgedroogd toen hij eruit gekiept werd!

Laptopmuis

Re: Kuiken probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:05

Sowieso eieren van verschillende uitkomstdagen in één broedmachine is niet aan te raden. Hoe doe je dat dan met het vocht?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 14:03

Laptopmuis schreef:
Sowieso eieren van verschillende uitkomstdagen in één broedmachine is niet aan te raden. Hoe doe je dat dan met het vocht?

wij hebben een 2 delige grote broedmachine voor 50 eieren met 2 aparte vochttoevoer systemen en temperatuurregelaars.
(Voor kippeneieren en evt. pauweneieren gemaakt)