kitten enting en feestje thuis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

kitten enting en feestje thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:40

Even een situatie-schets.
Wij hebben momenteel 1 kat van 4 jaar. Begin augustus mogen wij onze kitten van dan 13 weken ophalen bij de fokster. Hij heeft dan 1 enting gehad en wij verzorgen zelf de tweede enting met 15 weken.
Ik begreep dat het belangrijk is dat de kitten na de enting even 5-7 dagen rust om zich heen heeft, dus niet teveel stress en spanningen.
Nu is mijn man half augustus jarig en wil dit graag vieren, echter is de kitten dan net wel of nog net niet geënt....
Onder de genodigden zitten 4 gezinnen met katten, waarvan 1 een binnenkat heeft en de rest buitenkatten/aan-komen-lopers. Op zich helemaal prima, maar ik ben nu hierdoor bang voor de kitten en zijn gezondheid (want iedereen van de kitten weghouden zal wel niet gaan lukken) en denk erover om het feestje uit te stellen tot ruim een week na de enting van de kitten zodat deze beschermd is. Kitten gaat ten alle tijden voor!

Zie ik het verkeerd of klopt mijn redenatie?

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: kitten enting en feestje thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:49

Ik snap jouw punt volledig. Echter zou ik de kitten samen met de oudere kat in een andere kamer houden met krabpaal en al waar het kan genieten van zijn rust ipv alle drukte. En dat is sowieso beter voor zowel geestelijke als lichamelijke gezondheid. Overprikkelt raken is ook niet iets wat je wilt bij een katje die je net hebt.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:49

En als je nu gewoon een weekje wacht met enten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:51

Ik zou ongeacht het verhaal over de enting mijn kitten niet blootstellen aan zo veel visite. Ik zou het kitten die dag lekker rustig in een kamer apart zetten met eten, drinken en een bak.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: kitten enting en feestje thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:52

Eens met Tica, ik zou het kitten sowieso beschermen voor zoveel drukte.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:54

Anoniem schreef:
Ik zou ongeacht het verhaal over de enting mijn kitten niet blootstellen aan zo veel visite. Ik zou het kitten die dag lekker rustig in een kamer apart zetten met eten, drinken en een bak.

Dit ja +:)+ .

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: kitten enting en feestje thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 21:23

Goede kans dat we het feestje sowieso buiten houden maar dat moet qua weer dan ook kunnen (katten zitten normaal binnen in de woonkamer)...maar dan nog zal vrijwel iedereen de kitten willen zien, en dat vind ik dus ook veel te druk en gewoon te veel voor hem. Maar daarnaast zit die enting me dus ook niet lekker, ik denk dat ik bang ben dat anderen (bezoek) wat meebrengen en dat de kitten dan besmet zou kunnen raken onbedoeld. Zij kijken het niet zo nauw met hun katten mbt jaarlijkse entingen, ontworming, vlooien etc....

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: kitten enting en feestje thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:25

Katten ergens opsluiten, bijv in de badkamer of slaapkamer. Zeggen dat ze je bezoek m volgende keer mag zien omdat ie stress heeft (lekker beetje overdrijven). En laten enten wanneer jij dat handig acht.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:26

Ik zou daar niet eens aan denken eerlijk gezegd.enting en veel stress samen zou ik zeker niet doen. Zou eerder wachten met enten tot paar dagen na het feestje en snap dat jij vast het kitten asn aantal mensen wil laten zien. Gewoon even doen als het rustig is en daarna weer weg.
Heb zelf oo een verjaardag gezeten met een pup van 9 weken. Gewoon in bench naast mijn stoel met speelgoed en lekkers. Op tijd eruit voor rondje buiten en na rondje buiten en los in huis dan weer de bench in. Krijgen ze niets van een keer wat extra drukte om zich heen. Hij sliep heerlijk. Nu is hij wel sowieso erg relaxt van karakter. Een schuw dier zou ik niet aan visite bloot stellen

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: kitten enting en feestje thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 14:46

Denk dat we hem gewoon met 15 weken laten enten en dat we dan de verjaardag een week opschuiven.
Daarnaast zullen we ze dan inderdaad verplaatsen naar een andere ruimte.