Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WendyLotte schreef:Dit had je meteen bij de desbetreffende dierenarts neer moeten leggen. Soms valt er dan nog iets te regelen. Het is tenslotte niet wat je had besproken van te voren. Als het zoveel duurder was had je namelijk nog nee kunnen zeggen op de prijs en behandeling.
ANOUKIEE schreef:belle_boef schreef:tja het is een indicatie he. Het kan altijd tegenvallen.
Snap ik. Maar het is geen normale gang van zaken om die indicatie schriftelijk te overhandigen?
Mlies schreef:Toen mijn reu chemisch gecastreerd werd, heb ik rondgebeld naar diverse klinieken in de buurt. Imo kan iedereen zo'n chippie er wel in drukken, dus ben ik naar de goedkoopste gegaan. Bij afrekenen had ik ook opeens een veel hogere prijs. Toen ik vroeg waar dat in zat, was het antwoord dat de prijs over de telefoon alleen voor de chip was, maar het consult kwam er nog overheen.
Dus ik heb gezegd dat als ik vraag naar een prijs, een prijs wil horen die ik moet betalen en dat de enige reden dat ik daar stond was omdat zij de goedkoopste waren. Heb uiteraard geen cent meer betaald.
Bij een indicatie is het inderdaad wat lastiger..
Een verschil van €1000,- of €1100,- vind ik ook minder erg dan €75,- en €175,- bijvoorbeeld.
Sarah_Elise schreef:Heb ik ook een keer gehad, toestemming gegeven voor kosten die konden oplopen tot 500 per dag (en daarop besloten dit ook maar 2 dagen te proberen) om vervolgens op de rekening te zien dat de kosten waren opgelopen tot het dubbele... Je kunt je voorstellen dat ik erg boos was maar helaas zelfs geen excuses gekregen van de betreffende dierenarts/dierenkliniek. Daar kom ik dus nooit weer.
Er tegenin gaan had helaas geen zin. Soms is beter om te vechten met je benen zei iemand tegen mij (oftewel, loop weg en kom niet meer terug). Maar zuur is het wel. Ik vind ook zeker dat zoiets wel even duidelijk gezegd mag worden, je hoort gewoon transparant te zijn over de kosten, klaar.
ANOUKIEE schreef:belle_boef schreef:tja het is een indicatie he. Het kan altijd tegenvallen.
Snap ik. Maar het is geen normale gang van zaken om die indicatie schriftelijk te overhandigen?