Mijn Duitse herder van 11 jaar staat nu al bijna een jaar op de prednison vanwege huidproblemen. Dit, na eerst heel veel te hebben geprobeerd om het zonder medicijnen te verhelpen. Hij krijgt een half tabletje per dag, wat ik nu nog verder wil afbouwen naar om de dag een halfje. Dit heb ik al eens geprobeerd, maar toen werd zijn vacht weer erg onrustig. Nu hijgt hij erg veel de laatste weken. Ik was bang dat zijn hart niet in orde was, maar na een bezoekje aan de dierenarts waren zowel zijn hart als zijn longen in orde. Wel heeft hij een meniscus die slecht is en daar heeft hij nu pijnstilling voor gekregen. Jammer genoeg slaat dat niet echt aan omdat bij de prednison geen zwaardere medicijnen kunnen. Nu begrijp ik na wat dingen te hebben opgezocht op internet, dat ze ook van de prednison kunnen gaan hijgen. Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en zo ja wat je er aan kan doen om het toch wat makkelijker te maken voor hem, want met wandelen merk je wel dat hij er last van heeft.
Mijn hond had dat ook heel erg toen ze prednison kreeg. Ze werd er zo beroerd van dat ze zelf had bedacht dat dat aan de tabletjes lag en weigerde ze voortaan te nemen, moesten ze er in proppen. Ik heb helaas geen tips voor je, alleen een stukje herkenning. Is ook alweer 5 jaar geleden dus heb het niet helemaal helder meer.
Helpen andere medicijnen niet voor zijn huidproblemen? Het ligt er natuurlijk aan waarom er huidproblemen zijn, maar voor sommige oorzaken zijn er wel andere (nieuwe) opties?