Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sheran schreef:Het konijn van ons konijn is overleden. We willen hierna geen nieuw konijn meer, maar ik ben wel heel erg gehecht aan deze. Ik vind het zo sneu om hem alleen te laten, maar als je een vriendje voor hem haalt blijf je steeds konijnen houden.
Ik ben vast niet de enige met dit probleem, wat doen jullie ermee? Zijn er instanties die huurkonijnen leveren? Tijdelijke huisjes zoeken? Tips? Het konijn in kwestie is nu zes jaar.
hoefnageltje schreef:Eigenlijk is een konijn uit de opvang al een soort "leen"konijn.
(Tenminste, dat is bij de konijnenopvang waar ik mijn ram vandaan heb, het geval)
In de adoptievoorwaarden staat namelijk, dat als het vriendje van mijn adoptiekonijn overlijdt, dat het adoptiekonijn niet alleen achter mag blijven.
Dan heb je twee keuzes:
Of je zorgt voor een nieuw vriendje voor het adoptiekonijn, of, als je dat niet wilt, dan ben je verplicht het adoptiekonijn weer af te staan aan de opvang.
Voorwaarden kunnen uiteraard per opvang schelen, maar ik verwacht dat er wel meer opvangcentra zijn die voor konijnen deze regel hanteren.
Lijkt mij inderdaad het handigst om een konijn te adopteren dat minstens net zo oud is als je eigen konijn.