Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rommulus schreef:Naar mijn mening ?
Castereren met een maand of 7 a 8 (of eerder als ze problemen gaan geven) en dan na 2 weken daarna pas naar buiten.
Maar ik snap dat je daar niet op zit te wachten en ons huis werd ook gesloopt door onze 3 etterzakken (htk) die van de boerderij af kwamen.
Die heb ik ruim 2 maanden binnen kunnen houden. en heb ik heel rap laten helpen op het moment dat de dames krols werden.
Die van ons zijn ook voor de muizen te jagen.
Chiave schreef:Bedenk wel dat Main Coons geen gevaar kennen en allemansvriendjes zijn. De reden dat onze MC Mizu dus niet meer naar buiten mag. Daarnaast is het raadzaam om 4-6 weken de poes binnen te houden om te wennen aan z'n leefomgeving en hem te laten leren kennen waar hij woont.
Mizu is één keer buiten geweest, door ontsnapping. Ervoor en erna wilde ze nooit naar buiten. Ze is die dag ontsnapt omdat ze achter een vogeltje aan ging terwijl ze in het open raam lag te soezen. Waarom zou je eigenlijk zo'n dure, gewilde kat naar buiten willen sturen? Ik weet niet waar je woont, maar dit soort poezen worden gejat. Onze fokker drukte ons op het hart om te vermelden op Facebook dat we een castraat gekocht hadden, want anders jatten ze 'm dus zo van de straat. Zonde van je geld, tijd en moeite. En je kat.