kadootjes van je kat

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna_98

Berichten: 459
Geregistreerd: 01-04-13

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:01

Mijn katten brengen hun prooien gelukkig nooit binnen. 1 keer een vogeltje in huis gehad, die vloog rustig weg, dus die heb ik gevangen en buiten gezet, vloog toen ook weer zelfstandig weg. Half levende durf ik ook niet dood te maken, gelukkig doet mijn vader dit wel, en als die er niet is is er altijd nog een tweede kat om het af te maken.

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:13

Hier komen ze met levende kikkers en libelles het huis in rennen haha. Altijd weer erg gezellig, vooral wanneer de hond vervolgens achter de katten aan gaat rennen :')

Verder gelukkig alleen dode muizen die we 's ochtends vinden bij de achterdeur..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:22

Moos99 schreef:
[

:')
Krijg het gevoel dat jij geen katten mens bent.

We hebben een kat hier op de boerderij, waar ik prima mee op kan schieten ;)
Maar ik prefereer mijn bordercolies moet ik ruiterlijk toegeven.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:26

Als ik iets tegen kom, hoe erg ik het ook vind, probeer ik het snel aan zijn eind te helpen.

Het arme dier laten lijden zou ik me juist vreselijk over voelen

black_kelpie

Berichten: 7867
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:32

Die van mij vangt kevers, muizen, vogels en af en toe een konijn. Als de achterdeur open staat neemt ze die gezellig mee naar binnen, waar er nog even mee gespeeld wordt en vervolgens eet ze ze op. Zit de deur dicht dan zit ze luidkeels te krijsen tot ik kom kijken, houdt dat ook rustig een kwartier of langer vol, en als ze haar vangst heeft laten zien wordt hij snel naar binnen gewerkt.

Mevrouw is inmiddels 14, kijkt me aan alsof ik gek ben als ik met haar probeer te spelen - maar speelt dus wel met de dagvangst - en vers vlees en prooi uit de vriezer blieft ze niet. Katten... -O-

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:32

Zo herkenbaar, die van mij brengt muizen binnen en laat ze dan los. Soms is hun halsslagader doorgebeten en duurt het niet lang meer, ik doe ze dan in een zakje en sla ze dood tegen de muur.

Soms echter worden ze volledig intact binnen gehaald, komt ze luid spinnend en mauwend naar me toe lopen en laat ze los en kijkt mij dan aan zo van "oke, nu ga jij vangen". Uiteraard ga ik er onmiddellijk achteraan met mijn gratie |o niet altijd met evenveel succes. Gelukkig schiet mijn kat altijd te hulp als de muis ergens zit waar ik zelf niet bij kan. De rest van de tijd kijkt ze toe hoe ik loop te zwoegen -:(- .
Volgens mij zijn ze slimmer als wij denken.
Ik heb in ieder geval het donkerbruine vermoeden dat professor snape gereincarneerd is in mijn kat }:0

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:36

Xyris schreef:
Zo
Volgens mij zijn ze slimmer als wij denken.

Nee, ze denken dat wij dom zijn. Dat is wat anders... :D

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:39

Heel herkenbaar!

Muizen, kikkers, vogels en hazen : het word hier allemaal gevangen, dan zie ik ze buiten achter zo'n beestje aan rennen en hoor ik het gekraak van de botjes 8)7

Een van de kittens van 6 weken was laatst erg trots toen ze van mams een muisje kreeg _O-

Mama poes en haar vangst : (we hebben het afgepakt en in de container gegooid, je weet maar nooit of er vergif in zit )
Afbeelding :oo

tamary

Berichten: 29254
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:41

Kat : 2 benige kittens moeten ook leren jagen, hoe kunnen ze anders zonder mama verder?
Vandaar dus dat aardig wat katteneigenaren half dode tot ongeschonden beestjes gebracht krijgen om op te oefenen. 's avonds binnenhalen (veel van deze dieren zijn in de schermer actief) helpt, maar een toegewijde kat vindt altijd wel oefenmateriaal.

Laurora

Berichten: 2654
Geregistreerd: 19-07-14

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 01:01

Mijn kat is een beetje een sukkel, héél af en toe vangt hij eens een muis die hij naar ons toe brengt (altijd dood overigens) maar meestal zijn het veertjes of blaadjes die hij gevangen heeft :')
De muizenplaag in huis is niet meer te houden.
Maar er is hoop: over een paar weken komt er een nieuw poesje, hopelijk word dat een goede muizenvanger :)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook wel sneu, maar ik heb iets tegen gif en muizenvallen, dan liever een kat....

De poes van mn schoonzusje kwam van de week toen ik op bezoek was met een levende mus binnen, ik heb m afgepakt en haar beloond. Het musje was geschokt, heeft buiten even op mijn hand gezeten om even bij te komen, en ging er toen snel vandoor *\o/*
Met een beetje geluk laat die zich geen tweede keer pakken :)

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:49

Nou, ik werd vanochtend wakker van luid getjurp. Het vogeltje was volledig bijgekomen en zeer actief aan het springen in zn doosje!

Ik kon het bijna niet geloven, gezien hij gister echt half dood was. Het wondje bloedde niet meer, en hij leek echt helemaal in orde. We hebben m buiten weer los kunnen laten...het was een hele verassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:55

Onze katten vroeger kwamen gerust met ratten aanzetten, al dan niet perse dood. Of gezellig delen met de hond. :j

Nu hebben we een binnenkat en wonen we in de stad, echter komt de kat met liefde haar speelgoed muisjes brengen of stopt ze deze in de schoenen. Altijd even checken over er geen muisje in zit voor je schoenen aan doet. Dat vind ik dan wel weer aandoenlijk. :')

bcd94
Berichten: 705
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 09:04

Wat fijn dat het vogeltje weer is opgeknapt! Gelukkig maar dat je hem niet dood durfde te maken in dit geval.
Wij hebben een keer een poes gehad en die had een hele meerkoet mee naar binnen gesleurd, door het kattenluik. Dit was snachts gebeurt ik schrok me echt kapot toen ik beneden kwam een groot slagveld en zeer veel bloed ik dacht echt dat er iemand vermoord was.
Poes heeft een bandje met belletjes eraan omgekregen en dit helpt wel goed maar alsnog kwam ie wel is met iets thuis.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:36

De kat van mijn ouders neemt enorme spinnen mee naar binnen.
En nee, die zijn dan nog niet dood en rennen vrolijk door het huis :x
Soms legt ze ze zelfs in het bed van mijn ouders, ook leuk :')

Kana

Berichten: 9058
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:40

Moos99 schreef:
Kuggur schreef:

"Ingecalculeerd? Door wie?
Ecosystemen zijn er niet op ingericht dat hele volkstammen hun carnivore huisdieren er vrij in rond laten lopen...
Gedomesticeerde katten zijn wereldwijd een plaag.


:')
Krijg het gevoel dat jij geen katten mens bent.

http://theoatmeal.com/comics/cats_actually_kill



Fijn dat het vogeltje nog leeft TS!

Laurora

Berichten: 2654
Geregistreerd: 19-07-14

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:45

Wat geweldig dat het vogeltje het heeft overleefd ts! Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht als ik zo las hoe ie er aan toe was, maar super gedaan! +:)+

Anoniem

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:49

Die van ons heeft er soms ook een handje van om levende muizen vrij te laten in het huis en ze vervolgens op te jagen. Na een kwartier is hij ze meestal wel kwijt en heeft hij er ook totaal geen interesse meer in jammer genoeg :=

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:55

Fijn dat het vogeltje het heeft overleefd!

Onze katten slepen vooral muizen mee en laten ze ergens achter, het liefste voor de deur of op het terras. Verder geregeld in het hooihok een konijnenpoot, halve rat of vogels gevonden. Kuikens die door het gaas kruipen worden ook gepakt wanneer de katten de kans krijgen..

Ze gaan er ook nog wel eens vandoor met een muisje die we gevangen hebben in de keuken, trekken ze gewoon uit de humanitaire muizenval :') Ze laten verder niets levends los in huis, gelukkig! (Ze brengen uberhaupt niets meer naar binnen, de laatste keer dat dat gebeurde pakte de hond de muis af.. :(:) )

Een paar jaar terug ooit een nestje gehad van de grootste jager die we toen hadden, die kwam zeker 3 keer per dag het veld uit met een dode muis, riep de kittens bijeen zodat ze hem op zouden eten en ging naderhand het veld weer in :')

Vogels die het nog lijken te redden willen we nog wel eens een nachtje laten bijkomen en de volgende dag weer buiten laten. Muizen die nog leven pakt mijn vader af en zet ze weer uit. Alles wat dood is of ze willen opeten mogen ze houden of gaat de container in :)

Jessix

Berichten: 16495
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:26

Een van mijn katten neemt ook graag een levende prooi mee. Vooral met slecht weer is het natuurlijk veel leuker wanneer je kunt indoor-jagen. :') Uiteraard weet zo'n muis dan soms te ontsnappen en vlucht dan ergens anders of onder. Soms wordt hij dan een dag later nog gepakt.. Wat nog erger is, is als zo'n muis doorgaat achter een kast. Dat stinkt hij een week later de tent uit! Fijne beesten... ;)

Britta31

Berichten: 13182
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:41

Mijn kat had een merel die half dood was.Ik heb de merel in een papieren zak gedaan en achter het wiel van de auto gelegt.En toen vol gas achteruit -O-

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:45

Kuggur schreef:
LadyMadonna schreef:
Toen ik nog een volière had zette ik ze daarin en als ze dan aangesterkt waren liet ik ze weer los.

Aan de andere kant krijgen muizen/ratten/vogeltjes niet voor niets veel jongen. Dat er een aantal zullen sterven is ingecalculeerd.

"Ingecalculeerd? Door wie?
Ecosystemen zijn er niet op ingericht dat hele volkstammen hun carnivore huisdieren er vrij in rond laten lopen...
Gedomesticeerde katten zijn wereldwijd een plaag.
Want gedomesticeerde katten zijn tenslotte de enige roofdieren waarmee jong spul te maken krijgt :j....

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: kadootjes van je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:48

Well grappig dat het van katten algemeen geaccepteerd wordt dat ze links en rechts vanalles uitmoorden maar zodra een hond een hertje grijpt is het ineens niet meer aandoenlijk en blijkbaar ook niet 'de natuur'? Hmmm..

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:49

Koia schreef:
Well grappig dat het van katten algemeen geaccepteerd wordt dat ze links en rechts vanalles uitmoorden maar zodra een hond een hertje grijpt is het ineens niet meer aandoenlijk en blijkbaar ook niet 'de natuur'? Hmmm..


Wie zegt dat?
Mijn teckel pakt wel degelijk dieren als ik niet op zou letten, en dat vind ik wel de natuur. Het is een jachthond :D

Sjolvir

Berichten: 25308
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:53

Kana schreef:
[http://theoatmeal.com/comics/cats_actually_kill


Die is leuk gebracht met die cartoons.


Hier een binnenkat en ja, die vangt muizen (jaren 30 woning en buren met duiven) moet zeggen al 2 jaar niets meer gezien en gehoord, maar wat was ik blij dat mijn huiskat een echte killer bleek te zijn.
(Is van origine stalkat kitten, dus mams heeft het haar goed geleerd).

Oudere broers van kat van mij zijn stalkatten en die vangen waterhoentjes, hazen, konijnen, duiven, ratten, muizen, zwaluwen, nou ja, alles wat op de boerderij te bedenken is.. en wij krijgen op de plaats waar we ze voeren vaak de resten. (denk aan stuk poot van waterhoen, velugel van duif, staartje van haas.... of het hele beest).
Broertje uit weer ander nest vangt ook echt alles wat je je maar voor kan stellen, kwam hond bij mijn oppas brengen (daar woont die kat) zat ie net een eend op te eten krak krak daar ging het kopje van de eend. Tja, ze verloochenen hun stalkat afkomst niet, want hun moeder werd door niemand gevoerd totdat ik en nog paar mensen op stal kwamen staan. Huidige stalkatten voeren we en zijn gewoon fun killers.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 14:55

Even een nogal aparte update,
ik krijg net een filmpje toegestuurd van de vogel, hij is terug gekomen en zit nu heel hard in onze voortuin te roepen...hij is ook niet bang en mn huisgenoot kan m zo aanraken.
Zoekt ie zn moeder????

Edit: even het filmpje snel geupload


En ter info: we hebben hem ongeveer 100M van ons huis weg gezet bij een slootje, waar hij is weggevlogen (niet hoog of ver, maar hij vloog toen wel gewoon) Hij heeft dus de reis weer terug gemaakt en zit in onze voortuin...