Vogel heeft al (deels) het volwassen verenkleed, als is die daar nu wel een paar van kwijt (vooral de staartpluimen, ik denk niet dat die er nog heeft). Beest zit nu in een schoendoos in de garage, in de donker en in relatieve stilte.
Loslaten in de tuin is geen optie, naast onze katten hebben de buren er ook. Hij/zij komt waarschijnlijk ook niet uit onze tuin, we hebben dit jaar geen nestjes.
We kunnen hem morgen in de late namiddag pas naar het opvangcentrum in Beerbem brengen, maar aangezien het een vogeltje betreft met een al volwassen verenkleed denk ik dat hij dus bij het proberen vliegen in de problemen is geraakt en niet uit het nest is gevalle . Voor zover ik kan zien is hij niet (erg) gewond, alleen heeft ie dus geen staart meer (de veren liggen verspreid in de tuin). Loslaten in het bos een straat verder is dus misschien ook een optie? Hij lijkt oud genoeg om zelf rond te kunnen scharrelen.
Als dit geen goede optie blijkt zetten we hem morgen af bij het VOC maar dan zit hij dus een hele nacht zonder eten/ drinken. Brood werd afgeraden op hun site dus ik weet niet of ik in de tussentijd iets anders kan geven?