Konijn water koud houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rooskoedam

Konijn water koud houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 12:58

Goeiedag,

Ik heb een nieuw hok voor mijn konijn gekocht, zodat hij lekker in zijn hok kan zitten en naar buiten kan.

Nu hen ik alleen 1 probleem, het deel waar de waterfles hangt, de enige praktische plek. Daar hangt hij de halve dag in de zon. En met deze warmte wil je dat je konijn koud water kan drinken, iedergeval geen warm water.

Hoe hou ik het water in de fles koud?

Groetjes!

magda_90

Re: Konijn water koud houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:04

Die van ons kunnen uit een bakje drinken is dat een idee?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:18

Aluminium folie erom heen doen. Werkt tevens tegen alg groei in een flesje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:35

Met warmte is het juist beter om warm water te drinken. In ieder geval niet ijskoud. Lijkt mij geen probleem dat je konijn warm water te drinken krijgt, tenzij het kokend heet is.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:38

Warm water met warm weer is inderdaad niet slecht, het komt minder hard aan dan (ijs)koud water. Misschien is het een idee om een bakje te kopen die je gewoon op de grond kan zetten, zodat je die in de schaduw kan zetten?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:56

Ik heb met dit weer behalve de fles ook een stenen bak met water onder het hok in de ren staan. Daar drinken ze meer uit dan uit de fles.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:02

Bij de dierenwinkel hebben ze van die hoesjes die je om de fles kan doen. Wanneer het licht vriest, bevriest het water ook niet.(wanneer het goed vriest dan bevriest het wel) Ik vind ze ideaal.

Afbeelding

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:03

Bij ons konijn staat het hok ook in de zon. Bij extreme temperaturen plaatsen we een parasol. Water is dan lauw. Het is niet goed om een konijn heel koud water te geven.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:11

PrizTwir schreef:
Bij de dierenwinkel hebben ze van die hoesjes die je om de fles kan doen. Wanneer het licht vriest, bevriest het water ook niet.(wanneer het goed vriest dan bevriest het wel) Ik vind ze ideaal.

[ Afbeelding ]

Onze konijnen vonden dit een lekker hoesje (door de gaas heen). En ja ze krijgen echt wel eten.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:19

Denk er wel om dat vooral het tuitje waar ze uit drinken in de zon heel heet wordt. Soms kunnen ze daardoor helemaal niet meer drinken omdat ze hun bekje dan verbranden. Ik zou dus toch voor een andere plek voor de fles gaan ( misschien is een losse fleshouder een optie?)

rooskoedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 17:09

Dankjewel! Ik denk dat ik een los bakje water onderin het hok ga zetten. Aangezien dat hij savonds en snachts gewoon uit de fles drinkt.