Kitten blijft andere kat bijten

Moderators: Muiz, NadjaNadja, Dani, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anne_bento

Kitten blijft andere kat bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-17 12:28

Sinds 4 weken heb ik een kitten, ter gezelschap voor mijn andere poes die zo'n 5 jaar oud nu is.
In het begin een hoop geblaas maar al vrij snel ging het goed tussen die 2 en dacht ik, dit gaat wel goedkomen. Echter blijven we nu zo'n 2 weken al "hangen".. de kitten is namelijk mega hyperactief (ja dat zijn alle kittens, mijne lijkt wel adhd :+ ), en bijt enorm. Dat ze mij bijt oké, daar kan ik haar voor straffen en dat lijkt minder te worden.

Dat ze mijn andere poes bijt is wat minder, die bijt namelijk niet van zich af. De andere poes wil best spelen met haar, maar die kleine duikt bovenop haar en grijpt haar echt hard vast. Mijn huis ligt dus ook constant vol met hele plukken haar en die kleine loopt constant met een bek vol haar -O- Mijn andere poes geeft een schreeuw en blaast, dit maakt weinig indruk op die kleine, en rent daarna hard weg naar een plek waar die kleine niet bij kan.

De andere poes lag normaal iedere avond lekker bij me te kroelen, dit is onmogelijk met de kitten erbij. Soms komt ze even bij me liggen, maar in no time komt die kleine weer aanvallen. Ik begin het inmiddels wat sneu te vinden, eigenlijk zelfs voor beiden, want de grote wordt constant flink gebeten en wordt hier niet blijer van, de kleine wil graag spelen maar snapt niet dat bijten daar niet bij hoort.

De grote zou flink van zich af moeten bijten maar helaas doet ze dat niet -O- heeft iemand hier ervaring mee? Het maakt me wat verdrietig om haar nu zo te zien.. :\

nontie

Re: Kitten blijft andere kat bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:37

Lees dit eens:

http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... t-en-bijt/

Verder als tip: zodra je kitten wakker is, ga met hem spelen, dan is hij al een beetje moe zodra hij met je andere kat wil spelen.
Als je oudere kat bij jou ligt om te kroelen en je kitten komt er aan, druk hem weg, zet hem weg. Hij moet leren dat je andere kat ook aandacht mag hebben en niet alles van hem is.

Don't live the limited life, live the unlimited one.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-17 13:03

Dat wegzetten doe ik zodra mijn andere kat bij me ligt, maar die kleine is zo enorm snel, in een halve seconde is ze er bovenop gedoken en is mijn andere kat weg -O-

Ik heb haar juist erbij genomen omdat ik weinig thuis ben, zodat ze elkaar kunnen vermaken. Mijn kitten lijkt wel 24 uur wakker :+ Probeer de momenten dat ik er ben wel met haar te spelen maar dat is gewoon niet erg veel.

Ik zal je link even lezen! Dank je!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:10

Nee joh, die ligt voor dood ergens in de hoek de pitten tot jij thuis komt, zo zijn katten :D

Ik dacht ook altijd dat die van mij mega actief waren de hele dag, tot ik eens een dagje thuis werkte en de hele dag geen kat gezien heb. Tot m'n vriend thuiskwam, toen was alles ineens weer wakker >;)

Dus ik zou inderdaad je kitten flink moe maken als je er bent en hopen dat je kat haar op een dag ook gaat opvoeden. Zelf streng zijn, ik weet niet vanaf hoe oud je de kitten hebt en dus hoeveel opvoeding ze van d'r moeder heeft gehad? Er is vaak best een verschil tussen 8 weken en 12-16 weken.

Misschien is het ook goed om ze soms even apart te houden zodat je oudere kat ook wat privé aandacht kan krijgen :)

edit: oh en, niet helemaal pedagogisch correct maar als ze vroeger als ik wilde slapen echt te hyper waren liet ik ze een paar minuten rennen met een laserlampje, dan gingen ze daarna braaf slapen :o
Laatst bijgewerkt door Yessy op 04-07-17 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:13

een stokje nemen met een touwtje en aan uiteinde een plastic zakje binden, zo kan je je kitten laten rennen zonder at het jou energie kost en ze kunnen hun ding kwijt door het jaaggedrag.

http://www.carolsshop.nl voor epoxy en meer

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-17 13:22

Nou in de weekenden ben ik nog wel eens een dag thuis, en dat ik haar net had was ik een week vrij, die slaapt echt weinig hoor haha! Soms even powernapje van 10 minuten en hop daar gaat ze weer :') Het kost me overigens geen energie met haar te spelen, ik ben gewoon niet thuis grotendeels van de dag..

Mijn kitten was 8 weken oud toen ik haar kreeg, naar mijn mening aan de jonge kant maar daar had ik helaas zelf de keus niet in -O-

Meer met haar spelen en moe maken is dus gewoon lastig.. ik heb haar juist erbij genomen omdat ik amper thuis ben, misschien was het bij nader inzien niet zo'n goed idee :(

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:19

Tweede kitten erbij nemen die hebben hetzelfde energielevel die jou 5 jarige niet de hele dag ziet zitten.
Kittens kunnen dan lekker samen spelen en als jou kat ook zijn gekke uurtje heeft kan hij mee doen en op de andere tijden zich heerlijk rustig terugtrekken.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 07:33

gaby12 schreef:
Tweede kitten erbij nemen die hebben hetzelfde energielevel die jou 5 jarige niet de hele dag ziet zitten.
Kittens kunnen dan lekker samen spelen en als jou kat ook zijn gekke uurtje heeft kan hij mee doen en op de andere tijden zich heerlijk rustig terugtrekken.

Tja ik weet het niet.. ik woon in een appartementje, ik vond 1 kat al niet ideaal maar goed dat is zo gelopen door mijn ex, 2 katten is al veel, laat staan 3. Als ik nu alle ruimte had en een groot huis was het een ander verhaal geweest maar hier 3 katten zie ik echt niet zitten -O-

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:41

anne_bento schreef:
gaby12 schreef:

Tja ik weet het niet.. ik woon in een appartementje, ik vond 1 kat al niet ideaal maar goed dat is zo gelopen door mijn ex, 2 katten is al veel, laat staan 3. Als ik nu alle ruimte had en een groot huis was het een ander verhaal geweest maar hier 3 katten zie ik echt niet zitten -O-

Jammer want het zou voor beide waarschijnlijk de oplossing zijn een halfwasje kan ook.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:02

Feliway Friends misschien proberen? Ik heb er geen ervaring mee, maar voor dat geld mag het wel wat doen....

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:14

Ik heb ook een 2de kitten erbij gepakt omdat [naam] [naam] ( oudere kat van 12 jaar) niet gerust liet. Was wel niet agressief maar zij wou spelen.
Sinds [naam] erbij is, heeft [naam] zijn rust terug en [naam] en [naam] ravotten en spelen er op los.
Wonen ook op appartement met 3 katten dus, een labrador en hebben ook nog ren zoontje van 2.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 12:21

dieseltje schreef:
Feliway Friends misschien proberen? Ik heb er geen ervaring mee, maar voor dat geld mag het wel wat doen....

Lijkt mij geen oplossing, dit wordt gebruikt als er spanningen zijn tussen de katten. Die kleine snapt niet dat bijten niet bij spelen hoort (vecht ook niet, tis echt spelen), en de grote bijt niet van zich af..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie