Honkvaste meeuw denkt dat hij een postduif is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Honkvaste meeuw denkt dat hij een postduif is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 11:28

Citaat:
Een mantelmeeuw met heimwee is voor de derde keer teruggevlogen naar het vogelasiel in Soest. Waar hij ook wordt uitgezet, het lijkt niet uit te maken. De meeuw lijkt zo verknocht aan de Soester opvang, dat hij altijd weer thuiskomt, net als een postduif.

Afgelopen zondagavond was het weer raak: toen keerde de vogel terug nadat hij was uitgezet in de Achterhoek. Beheerster Lucienne Schuijt denkt dat het komt omdat de meeuw het ’zo goed had’ in Soest. Schuijt kreeg de vogel ooit als een hopeloos kaal kuiken, maar inmiddels is de mantelmeeuw uitgegroeid tot een volwassen exemplaar met een grote eetlust.

„Omdat hij zich tegoed doet aan jonge merels, mussen en koolmezen die we hier hebben grootgebracht, moet hij echt weg”, zegt de beheerster in de Gooi- en Eemlander. Maar waarheen? Dat is nog even de vraag. „We denken nu na over nog verder weg. Misschien wil iemand die op vakantie gaat hem meenemen. Hij is gek op vis, dus daar kunnen we hem mee lokken.”

Of het plan van Schuijt gaat lukken, is nog maar de vraag. Want ook uit Hoek van Holland keerde de vogel al terug; terwijl het daar een paradijs is voor visliefhebbers als deze mantelmeeuw.

Dus, wie gaat er binnenkort nog met de auto op vakantie? :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:30

Aah eigenlijk best een lief verhaal. Maar begrijpelijk dat het niet heel handig is als een gast de andere gasten als lunch gebruikt.

Ik ben net terug vanuit frankrijk met de camper. Had best een meeuw meegekund, :')

Ellende is beest terug opnieuw opsluiten is ook geen optie en hij hoort toch bij soortgenoten thuis.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:35

Tjah waarom zelf vis uit de zee gaan halen als het daar word toe geschoven :+
Zelfs als iemand bereid is dan is om hem mee te nemen naar een ander land dan is de kans er nog dat hij terug komt.

Kuggur

Re: Honkvaste meeuw denkt dat hij een postduif is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:11

Ik zal dit verhaal aan mijn ijslandse buren vertellen, hebben die ook weer wat om te lachen....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 12:26

Kuggur schreef:
Ik zal dit verhaal aan mijn ijslandse buren vertellen, hebben die ook weer wat om te lachen....

Ik had m speciaal voor jou gepost. :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:34

Dat waardeer ik ;)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:50

Bericht van gisteren hahaha

!! ATTENTIE ATTENTIE !!!

Onze meeuw is 3 dagen geleden losgelaten richting Duitsland op een afstand van 110 km.

HIJ IS WEER TERUG en loopt heel trots rond zo van: "ha, ha, hier ben ik weer. Jullie denken zeker dat ik de weg niet ken!!"

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:55

Geweldig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:08

Tja, niet alleen postduiven weten de weg terug naar huis.
Meeuw is zeker in een Noordse Stern nest opgegroeid :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:06

Iris82 schreef:
Citaat:
Een mantelmeeuw met heimwee is voor de derde keer teruggevlogen naar het vogelasiel in Soest. Waar hij ook wordt uitgezet, het lijkt niet uit te maken. De meeuw lijkt zo verknocht aan de Soester opvang, dat hij altijd weer thuiskomt, net als een postduif.

Afgelopen zondagavond was het weer raak: toen keerde de vogel terug nadat hij was uitgezet in de Achterhoek. Beheerster Lucienne Schuijt denkt dat het komt omdat de meeuw het ’zo goed had’ in Soest. Schuijt kreeg de vogel ooit als een hopeloos kaal kuiken, maar inmiddels is de mantelmeeuw uitgegroeid tot een volwassen exemplaar met een grote eetlust.

„Omdat hij zich tegoed doet aan jonge merels, mussen en koolmezen die we hier hebben grootgebracht, moet hij echt weg”, zegt de beheerster in de Gooi- en Eemlander. Maar waarheen? Dat is nog even de vraag. „We denken nu na over nog verder weg. Misschien wil iemand die op vakantie gaat hem meenemen. Hij is gek op vis, dus daar kunnen we hem mee lokken.”

Of het plan van Schuijt gaat lukken, is nog maar de vraag. Want ook uit Hoek van Holland keerde de vogel al terug; terwijl het daar een paradijs is voor visliefhebbers als deze mantelmeeuw.

Dus, wie gaat er binnenkort nog met de auto op vakantie? :))

Ik zit over 3 weken in Toronto, Canada. Regel het vervoer dan laat ik hem daar wel los..... _O- _O- _O- Let's see how good this seagull really is :D