Het begon denk ik in Zweden op studiereis. We moesten lange stukken rijden en kwamen regelmatig kraanvogels en dassen tegen langs de weg. (Alleen lag ik altijd de snurken op de achterbank, dus heb weinig gezien

Ik ga regelmatig een stukje lopen met een klasgenoot en dan gaan we ook echt actief op zoek.
Heb het ook een tijdje te paard gedaan maar in dat bos zat niet veel wild, op een enkele ree en vogels na. Nu heb ik een oppashondje waar ik ook lekker mee in het bos kan (ik wil liever niet alleen) maar die geeft natuurlijk ook wel kans op afschrikken.
Voor sommige mensen is het misschien niet heel speciaal omdat ze in/bij het bos wonen, maar ik kom uit het centrum van een grote stad en vond vroeger een konijn al heel bijzonder

Wat ik al heb gezien:
-Ree
-Edelhert
-Wild zwijn
-Damhert
-Bunzing
-Haas
-Wild konijn
-Bosmuis
-En heel veel (roof)vogels die ik niet uit elkaar kan halen

Op mijn wishlist staan
-Bever
-Alle marterachtigen
-Das
-Wasbeerhond
Ik woon in Arnhem en ga dus regelmatig wandelen in de bossen hier rond de Veluwe (Rozendaalse bos, Planken Wambuis, Veluwezoom, Ginkelse heide), maar ik wil binnenkort ook naar de Biesbosch.
Wie doet er nog meer aan wildspotten? En wat zie je dan zoal en op welke plek?
Neem je ook nog maatregelen als je gaat? Bv geen parfum? Ik hoorde laatst ook dat je geen koffie moet drinken voor je weggaat.. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie tips, foto's en verhalen!

Even kijken of ik wat fotootjes kan vinden (ik ben meestal te laat..)