Tips en tricks oude kat (gewrichten pijn?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Tips en tricks oude kat (gewrichten pijn?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 11:23

Hallo allemaal,

Mijn super lieve Poes is inmiddels alweer 15, op zich nog niet heel oud, echter heeft Poes 2 jaar geleden waarschijnlijk een hersenbloeding gehad.
Ik vond haar toen compleet verlamd en koud in de tuin. Na 2 weken prednison en pijnstillers begon alles het weer te doen en redde ze zich prima. Ze loopt wel wat gek, ze loopt voorover gebogen met haar hoofd wat tussen haar schouders en hele korte pasjes, echt een oud besje zeg maar.

Toch leek ze zich ondanks alles goed te redden, kon nog op de bank springen (hele gekke manier van springen, maar het lukt haar), er af was wat lastiger en ging ze vaak over de kop. Daarom een opstapje voor de bank gemaakt waardoor ze er gemakkelijk op en af gaat.

Sinds een paar weken poept en plast ze nu zo nu en dan in huis. Ik dacht eerst dat het kwam omdat het buiten slecht weer was (ze heeft geen kattenbak maar gaat altijd in de tuin) of dat het er mee te maken heeft dat ik wat vaker weg ben (nieuwe relatie)

Echter nu ik thuis ben en het is mooi weer doet ze het ook. Nooit eerder over nagedacht, maar ik denk nu dat het te maken heeft dat ze het lastig vindt door het kattenluikje naar buiten te gaan. Deze zit vrij hoog en moet ze dus door heen strompelen.

Vanmiddag ga ik met haar naar de dierenarts, ik wil zeker weten dat ze met de nodige aanpassingen nog pijnvrij kan leven. Als dit het geval is verhuisd ze deze week naar mijn vriend, ik ben daar de hele zomer omdat ik mijn eigen huis verhuurd heb via Airbnb, en nu ze zo is wil ik haar niet bij vreemden laten.

Als de dierenarts haar nog goed genoeg vindt zou ik graag haar leven zo fijn mogelijk maken, daarom vraag ik jullie om tips.
Hoe kan ik het haar zo makkelijk mogelijk maken, weten jullie bijvoorbeeld een fijne kattenbak met lage instap en fijne slaapkussens waar ze niet hoeft te klimmen?

Ze krijgt op advies van de dierenarts al Royal Cannin 12+

Laptopmuis

Re: Tips en tricks oude kat (gewrichten pijn?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:35

Zou eens afwachten wat de dierenarts zegt. Misschien heeft ze wel last van spondylose, komt wel vaker voor op die leeftijd.

Je hebt ook van rc mobility voeding. Misschien dat eens proberen?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 09:28

Dierenarts vond haar nog erg goed! haar reflexen en coordinatie was nog erg goed. Daarnaast is ze nog fel genoeg aangezien ze vol in de aanval ging toen ze er klaar mee was. Er waren 2 assistentes plus de dierenarts zelf nodig om haar nageltjes even te knippen.

Hij heeft ons nu een proef zakje voor de RC mobility meegegeven, vind ze erg lekker! Dierenarts gaf aan dat als we het haar zo makkelijk mogelijk maken met een lage instap kattenbak en lage kussentjes ze nog een mooi tijd mee kan :)