Oudere hond spieren ondersteunen. Wat werkt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Oudere hond spieren ondersteunen. Wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 10:58

Wij hebben een hele lieve Engelse Stafford van een jaar of 12. Ondertussen heeft zij al heel veel mee gemaakt van gescheurde mild tot hernia waar ze van hersteld is waar ze wel een trekkend pootje van heeft overgehouden.

Nu zal ze ongetwijfeld atrose hebben en haar spieren werken haar tegen. Ze wilt heel graag nog maar wij moeten der beschermen tegen haar zelf. Anders rent ze met wandelen alle kanten op en springt ze van de hoogte dingen af. Ze denkt dat ze nog 5 is maar der lijfje wordt wel oud.

Nu als onze Stafford heeft gewandeld heeft ze daarna last van der spieren. Trillen, stijf en soms zelfs geen eetlust.

Wie heeft er ervaring met een suplement waar ik haar bij kan ondersteunen op haar oude dagen?

Liefst vloeibaar zodat ik het in der mond kan spuiten gezien ze nogal kieskeurig is.

Ik zat aan producten van puur te denken?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:22

zalmolie zit omega vetzuren in die pezen en spieren extra ondersteunen die de botten weer beter bij elkaar houden. Glucosemine is ook wat daarin ondersteund, en anabole injectie halen bij da om de paar maanden versterkt de spieren ook extra.

en soepel bewegingen, dus niet veel draaien maar rechtuit, zwemmen versterkt de spieren ook, en in het water gaat dat makkelijker dan op het land. Niet stilleggen dan verstijft alles, wel in beweging houden.

Korte rondjes joggen (als dat nog mogelijk is) samen is ook goed. (denk aan de warmte dus alleen als het koel is)

PanamaD

Re: Oudere hond spieren ondersteunen. Wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 11:27

Dan is zalm olie een heel goed idee. Zal ze beter door brokken door eten en ze heeft nu wat last van een droge huid dus ook mooi mee genomen.

Ze gaat graag t water in maar pootje baden. Zwemmen doet ze niet.

Bedankt!

Wijslander

Re: Oudere hond spieren ondersteunen. Wat werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:29

Gezien de stijve spieren en het trillen denk ik meteen aan magnesium. Onze (jonge) staffordkruising had hier ook last van, met magnesium is dit verholpen. Extreem actieve en/of oudere dieren hebben een hogere magnesiumbehoefte.

Verder lees ik mee voor onze oude boxer.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:03

PanamaD schreef:
Dan is zalm olie een heel goed idee. Zal ze beter door brokken door eten en ze heeft nu wat last van een droge huid dus ook mooi mee genomen.

Ze gaat graag t water in maar pootje baden. Zwemmen doet ze niet.

Bedankt!

samen het water in dan maar...