Moderators: Essie73, Firelight, xingridx, Muiz, NadjaNadja
SweetVanille schreef:Stukje informatie gevraagd!
Heb jij een dekreu, of juist een fokteefje?
Hoe gaat dit in zijn werk?
Ik hoor graag verhalen van beide kanten, hoe gaat het als je een dekreutje bezit, en hoe als je een fokteefje hebt?
Ben hier erg benieuwd naar.
Komt het reutje altijd op bezoek bij het teefje? Teef gaat bij reu op bezoek daar die vaak beter dekken op eigen terrein
Hoe lang duurt het voordat een teefje dan gedekt wordt?Daar gaan progesteron testen aan vooraf voor het juiste tijdstip
Bestaat er zoiets als "Niet goed geld terug"? (Ja, beetje knullig verwoord)Nee bij ons is komen voor het dekken ook betalen en vaak bied je dan nog een keer dekken aan
Hoe begin je met je reutje als dekreu aan te bieden, als deze nog geen ervaring heeft? daar gaat hier een traject aan vooraf met examens, gezondheidsonderzoeken, keuringen enz als de hond dan na een aantal jaren gekeurd is komen de dekkingen vanzelf.
dekgeld is bij ons rond de 350-450 euro daarvan gaat 50 naar de rasvereniging, de pupprijs ligt tussen de 800-1000 euro. Eerste nestkeuze is bij ons niet echt.
SweetVanille schreef:Stukje informatie gevraagd!
Heb jij een dekreu, of juist een fokteefje?
Op dit moment heb ik twee teefjes waar ik mee fok. Ik fok zelf max. drie nestjes per teefje en ook alleen wanneer alles goed gaat
Hoe gaat dit in zijn werk?
Ik hoor graag verhalen van beide kanten, hoe gaat het als je een dekreutje bezit, en hoe als je een fokteefje hebt?
Ben hier erg benieuwd naar.
Komt het reutje altijd op bezoek bij het teefje?
De teef gaat altijd naar de reu toe.
Hoe lang duurt het voordat een teefje dan gedekt wordt?
Dmv progesterontesten kan er bepaalt worden wanneer je teef gedekt moet worden. Bij de één is dat rond de 13e dag, maar het kan ook pas de 19e dag zijn.
Bestaat er zoiets als "Niet goed geld terug"? (Ja, beetje knullig verwoord)
Nee dat bestaat niet. Meestal is de regel wanneer de teef leeg blijft dat je een herdekking krijgt. Soms zijn er dekreu-eigenaren waarbij je pas betaalt wanneer teef vastgesteld drachtig blijkt.
Hoe begin je met je reutje als dekreu aan te bieden, als deze nog geen ervaring heeft?
Je zal eerst alle gezondheidsonderzoeken moeten ondergaan welke betrekking hebben tot jouw ras. Verder zal de hond bij ons ras afgericht en aangekeurd moeten zijn. En de meeste reu-eigenaren laten de sperma testen voordat zij de reu aanbieden als dekreu. Verder is het belangrijk bij de eerste keren een ervaren iemand erbij te hebben, wanneer je er zelf geen ervaring mee hebt.
(Ik ben zelf bekend met niet zomaar moeten "vermeerderen" en dergelijke, dit topic maak ik puur aan voor informatie, ik ben nieuwsgierig naar hoe dit gaat. )
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense, Mar_M en 10 bezoekers