Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shylah schreef:De keren dat ik het heb toegediend toen ik nog als Dierenarts werkte hadden goede resultaten.
3 weken lang 1x per week een injectie. Ik heb het bij 2 konijnen toegediend, beide keren met succes... Dus ja ik ben er over te spreken.![]()
Ik weet niet of het bij elk konijn even goed zou werken, afh van de ernst van de klachten en hoe goed het konijn op de injecties reageert. Maar zeker een goede keuze in mijn ogen als stronghold niet voldoende werkt.
Sjolvir schreef:Heb je meer dieren of alleen dit konijn?
Als je maar 1 dier hebt zou het moeten werken, als je hok zware besmetting heeft kan daar nog weer wat bij weg komen, maar als het echt mijten zijn zouden die ook gewoon dood moeten gaan omdat je konijn een serie behandeling krijgt en mijten echt moeten eten. (en dat doen ze dan van je behandelde konijn).
dierenfan schreef:Heb nog nooit gehoord van onderhuidse schurft die niet te zien en te vinden is....in 10 jaar asiel werken al wel veel schurft soorten gezien.
Ik zou eerder denken aan allergie van de bodembedekking oid.
Ivermectine kan idd dagdn later spontaan gaten geven maar kan ook ernstige schade aan organen geven tot zelfs dodelijke afloop helaas.
Daarom gingen wij op alternatieve tour in de opvang maar dan moet je wel schurft zien. Wij deden de plekken dagelijks 1x deppen met geplette vitamine C tabletten in klein beetje water. 7 dagen lang en 14 dagen na starten controle bij DA. Die wilde deze geneeswijze niet geloven totdat hij de resultaten zag.... alles schurft vrij steeds
Taartje schreef:Mijn cavia had ook enorme jeuk en trok z'n haar uit. Meerdere keren behandeld met pipetten, geen resultaat...
Dierenarts kon ook geen ongedierte vinden en we begonnen te denken aan een allergie.
Toch maar eerst een ivermectine injectie gegeven voordat we evt prednison zouden starten en zowaar bleek dat te helpen! Na 3 injecties groeit z'n haar weer en is de jeuk weg.
Andere cavia heeft en had nergens last van.
Ook echt geen idee wat het geweest is.
dierenfan schreef:Vraag eens na of je moderin kan laten injecteren bij konijnen. Ook vanwege wat hij al gehad heeft
Moderin is tegen onverklaarbare jeuk platweg gezegd voor exacte beschrijving even google bezoeken
Schurft zit zeker onderhuids dat klopt wel ja maar is naar mijn ervaring bovenhuids eigenlijk altijd goed zichtbaar op het moment dat het dier het ook als een last ervaart
dierenfan schreef:Vraag eens na of je moderin kan laten injecteren bij konijnen. Ook vanwege wat hij al gehad heeft
Moderin is tegen onverklaarbare jeuk platweg gezegd voor exacte beschrijving even google bezoeken
Schurft zit zeker onderhuids dat klopt wel ja maar is naar mijn ervaring bovenhuids eigenlijk altijd goed zichtbaar op het moment dat het dier het ook als een last ervaart