Hond komt niet meer aan na castratie (foto's)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:43

zijn broer is inderdaad een slag zwaarder, maar ja, mijn zussen zijn ook dikker dan mij :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond komt niet meer aan na castratie (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:59

Hij is fit, beweegt veel, heeft goede eetlust, en je da vindt verdere onderzoeken voorlopig niet nodig.Ik zou zeggen ophouden je zorgen te maken en gewoon doorgaan met wat je doet.

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:11

Ondanks dat ik hem ook niet te dun vind, snap ik het wel dat je hem steviger wilt hebben. Inderdaad kijken voor een sportbrok (of brok voor actieve honden). Dat was bij ons ook het wondermiddel om m'n reu spekjes op de botten te geven. Gewoon even in de dierenwinkel neuzen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hond komt niet meer aan na castratie (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:28

Oh ja dat is ook een ding met ander voer, dan laat hij scheten die ruiken alsof hij dood is van binnen. Alleen op Carnis doet hij dit niet.

Aan wat voor sportbrok kan ik denken behalve Cavom? Dat wil ik namelijk niet nog een keer voeren.

In de dierenwinkel neuzen is zo ondertussen mijn hobby :Y) Maar ik merk dat de medewerkers daar eerder met mij mee praten dan dat ze weten waar ze het over hebben...

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:42

Krijgt hij niet gewoon te weinig? 300 gram? Ik heb dan twee grotere honden maar voer gewoon op het oog. Dat werkt het beste. Die van mij krijgen rond de kilo per dag. Wel rustig opbouwen inderdaad. Mijn ene reu heb ik een half jaar chemisch laten castreren omdat hij heel slecht at en zijn wervels waren op een gegeven moment zichtbaar, medische dingen uitgesloten.

Voor en na. Ik voer Nutro Choice.

Afbeelding
Afbeelding

Deze is 7 maanden en krijgt dus ook een kilo per dag.
Afbeelding

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hond komt niet meer aan na castratie (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:05

de leeftijd van je hond kan sowieso ook meehelpen.
wij hebben al vaak duitse doggen gehad die tussen hun pubertijd en 2 jaar ook zo waren.
ze konden 2/daags a volente eten,ook goed kwaliteitsvoer,maar ze bleven ook zo(ook telkens reuen die gecastreerd waren,met teven hebben we dat probleem nooit gehad)
beiden waren ook echte spring-int-velds.

nadat ze de 2 jaar ongeveer voorbij waren,werden ze iets rustiger en kwam er automatisch ook met mondjesmaat wat spekjes bij.

uiteindelijk hebben mensen dit ook.de een heeft gewoon ook aanleg om wat voller te worden dan de andere en vooral ook in de jongere jaren zijn er ook heel wat mensen die echt alles mogen eten wat ze willen,ze komen niet aan. zoiets veranderd vaak ook gewoon met ouder worden.

dus waarom zou het bij dieren anders zijn?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hond komt niet meer aan na castratie (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 21:20

Ik vind het geen probleem om meer te voeren. Maar voordat hij gecastreerd werd kreeg hij dit ook en deed hij het prima op die 240 gram. En er wordt juist vaak gezegd dat honden dikker worden na de castratie.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:20

Als je gewoon tevreden bent over je huodige brok zou ik daar lekker gewoon op blijven. 40 gram boven de richtlijn is echt niet veel meer en zeker niet genoeg om hem echt aan te laten komen. Als je 300 per dag voert zou ik er 400 van maken, en dan wekelijks wegen hoeveel erbij komt. Als hij aankomt, prima, zo niet nog 50 gram per dag erbij. En zo doorgaan.
Als mijn honden aan moeten komen ivm hard werken in t wedstrijdseizoen krijgen ze ook soms ineens 150 gram meer per dag. Als ze het nodig hebben, waarom niet.
Richtlijn is echt een richtlijn, probeer meer op het oog te gaan voeren (met weegmomenten om te monitoren)

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:21

hangt er allemaal vanaf.
het dikker worden wordt gezegd omdat ze rustiger zouden zijn door de weggevallen gierende hormonen.

maar hier wordt bv altijd gecastreerd voor de hormonen in actie komen.
dus dan gaat dat sowieso al niet op.

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:57

Kuggur schreef:
Hij is fit, beweegt veel, heeft goede eetlust, en je da vindt verdere onderzoeken voorlopig niet nodig.Ik zou zeggen ophouden je zorgen te maken en gewoon doorgaan met wat je doet.

Nou dit dus.

Maar als je hem te dun vindt kun je voor je eigen gemoedsrust hem meer brok geven, of voor de active-variant gaan.
Ik voer onze honden Henne Kronch zalmbrok (=veel proteïne, weinig granen). De basic. Daar doen ze het prima op. We hebben ook een tijdje de active gegeven toen ze wat dunner (en actiever) waren, maar daar werden ze dus meteen wat dikker van.
Ik kan het wel aanraden.

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Hond komt niet meer aan na castratie (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 06:14

Ik snap nooit waarom mensen een hond aan de magere kant geen probleem vinden. Heb zelf een dierenarts gehad die vond dat mijn hond echt niet meer mocht aankomen omdat ze anders al snel te dik zou worden. ( akita teefje van toen 19 kilo ) huidige dierenarts wilt haar nog 6 kilo aan laten komen zodat ze op de 30 zit.

Bij mij krijgen ze zalm brok zonder gluten uit Duitsland. 8 pompjes zalm olie, 2 lepels rundervet poeder en nog zoete aardappel puree. Liefst wil je de gewone voeren omdat daar meer in zit dan in zoete, maar dat eet madam weer niet.

Hiermee is ze dus in een half jaar 5 kilo aangekomen. Zeker rundervetpoeder doet het erg goed bij honden die mogen aankomen.

Ik wil binnenkort nog eens satin balls gaan bijvoeren.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hond komt niet meer aan na castratie (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 08:53

Aan de magere kant van gezond gewicht is een stuk gezonder dan aan de dikkere kant van gezond gewicht, precies hetzelfde als bij mensen,
overgewicht geeft:
Verkorting van de levensverwachting.
Hart- en longproblemen.
Verhoogde kans op blaasproblemen
Verhoogde kans op suikerziekte.
Bot- en gewrichtsproblemen zoals artrose.
Verhoogd risico bij chirurgie en narcose.

En meer dan de helft van de honden zijn te zwaar, ook heel veel paarden zijn te zwaar, dat mensen dat geen probleem vinden vind ik juist weer niet te geloven.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 11:21

SuperZodiaX schreef:
Aan de magere kant van gezond gewicht is een stuk gezonder dan aan de dikkere kant van gezond gewicht, precies hetzelfde als bij mensen,
overgewicht geeft:
Verkorting van de levensverwachting.
Hart- en longproblemen.
Verhoogde kans op blaasproblemen
Verhoogde kans op suikerziekte.
Bot- en gewrichtsproblemen zoals artrose.
Verhoogd risico bij chirurgie en narcose.

En meer dan de helft van de honden zijn te zwaar, ook heel veel paarden zijn te zwaar, dat mensen dat geen probleem vinden vind ik juist weer niet te geloven.


Dit dus. Het is tegenwoordig, zeker op schoonheidswedstrijden, volop aangemoedigd om honden zwaarder te hebben. Kijk naar de gemiddelde labrador op schoonheidswedstrijden, die kan je rollen. De werklijnen wegen vlot 10kg minder, en zijn stukken gezonder.

Check op Instagram ook eens truefitdogs. Deze staan hier ook volledig achter.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hond komt niet meer aan na castratie (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 13:22

Hmmmm, ik denk dat ik me toch wat minder zorgen moet maken dan ik doe. Mijn hond is inderdaad super gezond, ontzettend gespierd (lastig te zien op foto's door vachtpatroon) en vol energie.

Ik bedenk me trouwens net dat hij wel meer beweging is gaan krijgen. Voorheen liep hij vaak dichtbij mij en week niet van mijn zijde af (ook los). Maar tegenwoordig vindt hij balletjes erg leuk. We lopen dus nog hetzelfde rondje maar hij loopt nu een stuk meer in dat zelfde rondje.

Ik ga hem nog steeds regelmatig wegen om te kijken of hij niet afvalt (onder de 18,5). Maar echt dikker hoeft hij niet te worden.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:48

Kaus schreef:
Hmmmm, ik denk dat ik me toch wat minder zorgen moet maken dan ik doe. Mijn hond is inderdaad super gezond, ontzettend gespierd (lastig te zien op foto's door vachtpatroon) en vol energie.

Ik bedenk me trouwens net dat hij wel meer beweging is gaan krijgen. Voorheen liep hij vaak dichtbij mij en week niet van mijn zijde af (ook los). Maar tegenwoordig vindt hij balletjes erg leuk. We lopen dus nog hetzelfde rondje maar hij loopt nu een stuk meer in dat zelfde rondje.

Ik ga hem nog steeds regelmatig wegen om te kijken of hij niet afvalt (onder de 18,5). Maar echt dikker hoeft hij niet te worden.


Prima toch? Mijn honden zijn in t wedstrijdseizoen ook wat slanker door meer beweging. En idd wegen en als hij afvalt of je wil er toch iets meer bij gewoon 50-100 gram voer erbij en dan kijken hoe het gaat.

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:32

Je hebt ook een hond op een leeftijd waarop ie nog groeit. Ze zwaren dan nog uit.
Mijn hond was op die leeftijd nog dunner en kwam ook niet aan. Hij heeft nog 18 maanden doorgegroeid en kwam toen pas op stabiel gewicht. Ik zou me inderdaad niet druk maken om zijn gewicht nu. Hij heeft de hoogte en lengte van een volwassen hond, nu moet de rest nog even bijtrekken :j

MyWishMax

Berichten: 25460
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:06

Lisitano schreef:
Je hebt ook een hond op een leeftijd waarop ie nog groeit. Ze zwaren dan nog uit.
Mijn hond was op die leeftijd nog dunner en kwam ook niet aan. Hij heeft nog 18 maanden doorgegroeid en kwam toen pas op stabiel gewicht. Ik zou me inderdaad niet druk maken om zijn gewicht nu. Hij heeft de hoogte en lengte van een volwassen hond, nu moet de rest nog even bijtrekken :j


Idd. :j

Mijn reu was met 4 jaar zelfs pas uitgezwaard. Als ik kijk hoeveel breder hij tussen de 3 en 4 jaar nog is geworden. Hij is niet gecastreerd dus dat zal wel iets schelen, maar jouw hond is nog wel in de groei.
Tussen de 6 maanden en anderhalf/2 jaar was de mijne echt niet om aan te zien. Die was met anderhalf ook pas uitgegroeid qua hoogte. Daarna moet alles nog bij gaan trekken. Hij was gezond, gespierd, maar echt mager. Hij at van zowel brok als KVV/barf ruim het dubbele van de richtlijn. Verder heb ik geen bijzondere dingen gedaan.

Rooompie

Berichten: 432
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:36

In ben zeer tevreden over Taste of the wild. Zit ook geen zooi / granen in. Vind het persoonlijk het beste merk wat op de markt is anders dan KVV (vers). Misschien de puppy variant proberen?