Mijn hond komt bij een type broodfokker vandaan (ik heb hem hier zelf niet gekocht) en zat onder de wormen en vlooien. In de eerste maanden kwam hij mooi bij. Voor een Cattle Dog is hij wel vrij smal maar soit, hij is gezond.
Voor zijn castratie woog hij precies 20 kilo. Een maand na zijn castratie woog hij nog 18 kilo. En nu krijg ik hem al maanden niet over de 19 heen. 18,8 18,6 18,3. Maar die twintig red ik niet meer.
Hij krijgt voer van het merk CARNIS. Hier doet hij het goed op. Ik heb onder andere Farmfood, Sam's Field, PetsPlace grain free en Dog Lovers Gold geprobeerd. Maar op al deze merken poept hij vrij veel uit. Volgens de richtlijn moet hij zo'n 240 gram krijgen en ik geef hem momenteel 300 gram wat ik langzaam blijf opvoeren totdat hij aankomt.
Ik heb overleg gehad met die dierenarts maar die vond een onderzoek voorlopig niet nodig. Mijn hond krijgt wel bovengemiddeld veel beweging (in vergelijking met een standaard huishond) maar niet tot het extreme.
Overigens is door zijn vachtpatroon zijn ribben niet echt te zien, maar in bepaald licht of als hij rent, blaft, gromt, eet en snuffelt zijn ze wel duidelijk zichtbaar.
Oh ja, hij wordt altijd op tijd ontwormd.
Wat raden jullie aan in deze situatie?