Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dancer schreef:Mijn oude hond van 15 plaste ook in huis en dronk heel veel. Hij had een blaasontsteking en met een antibiotica kuur is dit verholpen
Grit schreef:Nee, ook dat was zo opgelost. Tot haar 17e geen enkel plasje meer binnenshuis. Daarvoor is het ook maar twee keer binnen gebeurd. Maar als we thuis kwamen moest ze echt met piepende bandjes naar buiten, zo had ze het op zitten houden, erg sneu. Buiten ging ze dan ook meteen zitten en kwam er een extreem grote plas uit.
En dat kon een half uur later weer het geval zijn.
Dat zal een lekkere smeerboel geven. Hopelijk krijgen jullie vrijdag duidelijkheid en is er een goede oplossing. Mocht dat vetoryl zijn, dan hoop ik dat dit net zo goed gaat werken bij jullie hondje. Om je geen valse hoop te geven, de werking verschilt per hond.
Grit schreef:In de hypofyse komt vaker voor en is inderdaad beter te behandelen.
Dat is ook wat, dat jullie bij twee honden dit moeten treffen
marijacindy schreef:Bedankt voor de reacties!
De test was mislukt dus die moeten we opnieuw doen. Verder gaat het heel erg goed alleen lijkt het net een hond die al 5 maanden niet gegeten heeft, ze bijt bijna je vingers eraf als je iets te eten aanbied aan haar en uit haar voerbak weet ze niet hoe snel ze het op moet hebben dus hebben we een anti schrok bak gekocht, werkt wel iets beter.
Laatst poepte ze in de tuin, doet ze normaal nooit. Ze rende ook echt heel snel naar de tuin en ging meteen zitten. Het plassen gaat de ene dag heel goed en de andere dag is het weer heel erg veel...
Hannanas schreef:Honden die maag en/of darmklachten hebben kunnen ook last hebben van pica/vraatzucht/honger.
Ik zou toch even uitvogelen of de hond:
- baat heeft bij enzymen als panzym/zymoral (in kleinere dosis dan bij epi)
- last heeft van maagzuur en dan bijv goed reageert op Zitac
- misselijk kan zijn
- maag of darm zweren kan hebben
Etcetera
Gelukkig gaat het verder goed met haar! Op nog naar een lange tijd samen.