Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Ik heb met mijn hond een paar keer met een schokband gewerkt omdat ze ook steeds naar rijdende auto's trok tijdens het wandelen. Levensgevaarlijk natuurlijk, dus voor mij was dat de beste oplossing. Maar dan moet je wel echt op het juiste moment zo'n correctie geven. Wil je het op die manier afleren, dan zou ik dus wel iemand die het vaker gedaan heeft vragen om even te helpen. Maar zodra ze die associatie hebben gelegd; rijdende auto die op mij af komt is niet fijn, zonder dat ze daar een persoon of commando aan koppelen, dan blijven ze voortaan wel écht bij die auto's vandaan.
Wieke schreef:Omheining gaat niet mogelijk zijn.
Het is buitenaf, er is tuin en weilanden rond de oprijlaan, en de auto's komen over het hele erf.
Clickertraining heb ik wel aan gedacht, dat kent hij ook, maar hij geeft niet zo veel om een snoepje. Blijven liggen bevalt hem beter
Ik ga op zoek naar iemand die ervaring heeft met die banden denk ik..
StonedRomy schreef:Kuggur schreef:Bij mijn weten zijn e-collars illegaal in Nederland.
Illegaal voor gebruik door de ' normale burger.' Als hondentrainer mag je ze kopen en gebruiken.
MyWishMax schreef:Nee hoor, zijn gewoon nog legaal. Die wet is nog niet in werking. Alleen is het wel heel erg af te raden om er zelf mee aan de slag te gaan. Je kan er dingen mee aan/af leren, maar je kan het ook vreselijk verpesten. Geen materiaal om mee te rommelen.