Honden in een flat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninette

Honden in een flat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 09:48

Na aanleiding in ander topic waar het niet discussiepunt was open ik deze topic. Mijn mening is een of twee kleine hondjes kan wel mits er heel veel mee gelopen wordt, een grote hond vind ik echter absoluut niet kunnen. Hoe denken jullie over grote honden in een flat?

Cinnepin

Re: Honden in een flat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:49

Jawel, idd als ze genoeg beweging krijgen zou ik niet weten waarom niet..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:52

Ik zie het verschil niet zo zeer tussen een flat en een begane grond van een woonhuis, zeker in de winter.
Wel is een lift nodig omdat imo een hond niet zo veel trap zou moeten lopen.

Mijn Koningspoedel en logeerhonden hadden er totaal geen moeite mee om in mijn flat te wonen, maar wellicht is dat met een Border collie inderdaad minder handig.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:55

Ligt idd wel aan de grote van de flat. Mijn flat had een grotere oppervlakte waar de honden konden komen dan mijn huis nu. Dus ik zie het verschil niet zo. En dan qua beweging zou ik ook niet weten waarom je ze meer beweging moet geven op een flat dan in een huis. Je hond heeft toch altijd behoefte aan voldoende beweging

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 09:55

Oké wat specifieker, het gaat hier om een mechelse pup en twee stafford komen alleen op veldje en op balkon, geen lift aanwezig.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:55

Ik zie het probleem niet (tenzij het misschien een klein studio'tje betreft).

Onze hond komt ook alleen op de begane grond namelijk, dat is echt geen groot verschil met de gemiddelde flat. Wel vindt ik dat er een lift aanwezig moet zijn.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:56

Maar goed dat zou in een huis hetzelfde probleem zijn. Want dan komen ze alleen in de tuin en op het veldje. Dus dat is net zo erg

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:56

Is erg afhankelijk van het ras en de flat zelf. Ik vind niet dat je daar heel zwart wit wat van kan zeggen.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:57

Ninette schreef:
Oké wat specifieker, het gaat hier om een mechelse pup en twee stafford komen alleen op veldje en op balkon, geen lift aanwezig.

Dat heeft dan niets met een flat te maken, maar meer hoe de eigenaren met hun hond om gaan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:57

Waarom kan een grote hond ''absoluut'' niet op een flat?? Groot of klein, het gaat erom hoeveel tijd en energie de eigenaar in zijn hond steekt.
Heb met flat en woonhuis ervaring, met kleine en grote honden, allemaal geen probleem.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:58

Precies.
Dus op de vraag kunnen honden in een flat? Naar mijn mening wel.
Moet je zo met je hond omgaan? Naar mijn mening niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:59

Ik zie idd het verschil niet tussen een woning en een flat, in beide gevallen horen ze gewoon beweging te krijgen. W.b. kleine of grote honden ook geen verschil, juist veel grote hondenrassen staan bekend om weinig behoefte aan beweging, terwijl veel kleine hondenrassen erg energiek en druk zijn en de beweging nodig hebben. Kijk naar de hond, maat zegt niks.

Wij hadden ook 2 grote honden op een appartement (2hoog) zonder lift. Dat was alleen een belasting voor onszelf, want de eerste 2 jaar hebben wij beide honden gedragen, daarna nog een half jaar trap af gedragen. Persoonlijk zou ik dan niet kiezen voor een ras dat veel risico loopt op HD (duitse herder of echt hele grote hondenrassen zoals een berghond oid), maar dat is ook een keuze.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:00

Als die honden alleen op het veldje en op het balkon komen, dan lijkt me dat de situatie in een huis weinig beter zou zijn. Correct is het niet, maar dat ligt aan de eigenaar en de hoeveelheid tijd die hij/zij erin steekt, niet aan de thuissituatie.
In principe moeten de meeste honden, mits er een lift aanwezig is, in een flat moeten kunnen wonen als de eigenaren ervoor zorgen dat de hond voldoende beweging krijgt. Een hond die te weinig beweging krijgt is in een huis net zo ongelukkig als in een flat en andersom geldt dat, naar mijn mening, net zo :).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:01

Ninette schreef:

Tsja,geen lift. Welke verdieping dan?? En weet je ook of er met de honden gespeeld wordt in huis, of is het veldje en terug in de bench bijv.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:01

Geen probleem, mits er een lift aanwezig is en als ze buiten genoeg beweging krijgen. Het ras maakt ook niet uit. Ik woon met een husky in een rijtjeshuis en hij ligt de hele dag te slapen binnen, het is niet de bedoeling dat hij binnen gaat rennen, dat doen we namelijk buiten al. Hij zal net zo tevreden zijn in een flat.

Een stuk beter dan als je een lap grond hebt en je doet niks met je hond, "want hij kan buiten toch rennen".

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 10:01

Wat grappig dat ik de enige ben met deze mening, als ik savonds in de tuin zit kunnen mijn honden uren rondsnuffelen en spelen, ik zie ze genieten, die mogelijkheid zouden ze in flat niet hebben dus dat zou ik dan niet eerlijk vinden tegenover mijn honden. Daar is mijn mening op gebaseerd. En buiten dit train, speur en wandel ik erg veel met me honden dus niet alleen in de tuin...
Laatst bijgewerkt door Ninette op 27-06-17 10:03, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:03

Ik heb mijn honden de hele dag mee naar de zaak. En met hele dag bedoel ik vanaf 07.00 tot ongeveer 22.00. Ze kunnen tussen 17.30 en 19.00 mee naar huis. Omdat wij dan gaan eten, maar dan hebben ze ook ''maar'' 70 m2 ongeveer en als we buiten eten, hebben ze minder..
Overdag op de zaak slapen ze vooral. Af en toe hebben ze de gekke 10 minuten meestal na dat ze een plasje gedaan hebben. En ze liggen een deel van de dag te knagen op ''botjes'' spelen met zichzelf en speeltjes. In de avond wandelen we variërend van 1 tot 5 km ongeveer. Verder mogen ze ongeveer een keer of 4 tot 6 x per dag naar de groenstroken hier om te plassen.

Ze vermaken zich hier wel hoor met spelen en aan het wandelen hebben ze ook echt genoeg.
gaat om twee Engelse Staffords van 1 jaar.

Tordis02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:05

Ik heb drie honden in een bovenwoning (begane grond woont mijn onder buurvrouw, betonnen trap op kom je in mijn woonkamer/keuken, nog een trap op heb ik mijn slaapkamer/badkamer). Mijn oppervlakte is niet veel kleiner dan die bij mijn moeder die een gewoon rijtjeshuis heeft. In mijn ervaring liggen mijn honden voornamelijk met zijn drietjes op dezelfde vierkante meter, lekker tegen elkaar aan te dutten. Ik heb niet het idee dat ze te weinig ruimte hebben.

Het belangrijkste is, naar mijn mening, dat een hond voldoende aandacht krijgt, en zowel mentaal als fysiek uitgedaagd wordt d.m.v. beweging en hersenspelletjes, zoekspelletjes, etc.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:06

Je kan het ook zo zien; een hond in een flat móet je minstens 3x per dag mee gaan wandelen. Die komt waarschijnlijk meer buiten/onder de mensen dan de gemiddelde hond met een kleine tuin, waar sommige mensen al snel zoiets hebben van; 'die kan buiten wat spelen en plast toch wel op het gras dus veel wandelen is niet nodig..'
Ik denk dat er zelfs veel meer honden zijn die nooit van het erf komen dan dat je zou verwachten, terwijl er waarschijnlijk bijna geen honden zijn die nooit hun flat uit komen.

Die van mij zou er weinig problemen mee hebben, die heeft een enorme tuin maar ligt met warm weer of regen of kou gewoon de hele dag binnen te slapen..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:07

Ninette schreef:
Wat grappig dat ik de enige ben met deze mening, als ik savonds in de tuin zit kunnen mijn honden uren rondsnuffelen en spelen, ik zie ze genieten, die mogelijkheid zouden ze in flat niet hebben dus dat zou ik dan niet eerlijk vinden tegenover mijn honden. Daar is mijn mening op gebaseerd. En buiten dit train, speur en wandel ik erg veel met me honden dus niet alleen in de tuin...

Dan ben jij een geluksvogel met zo'n grote tuin en je honden ook blij uiteraard. Maar dat wil niet zeggen dat andere honden het 'slechter' hebben als ze niet zo'n riante tuin ter beschikking hebben. En ik voel me echt niet oneerlijk tegenover mijn honden, al hebben die geen grote tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:09

Wij hadden ook een hondje in een flat. Ging prima. Buren hadden grotere honden (labrador en zo'n japans ras), ging ook prima. Zolang ze genoeg beweging krijgen en er een lift is is er niks mis met honden in een flat, maar dat verschild uiteraard wel per hond. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een hond die 90% van de tijd buiten in de tuin aan het spelen is, die moet je ook echt niet 'opsluiten', terwijl hun andere hond het liefste de hele dag binnen ligt en als het slecht weer is niet eens mee wilt om uitgelaten te worden..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:11

Ik zou het zelf niet fijn vinden, op een flat met honden. :o

Dat wil niet zeggen, dat als mensen er genoeg mee lopen etc het best kan, natuurlijk kan dat.

Maar als ik zie hoeveel mijn honden hier buiten zijn en rondscharrelen, dat zou nooit kunnen op een flat.
Dus ik ben gewend aan de manier hoe wij en de honden hier leven, daarom lijkt het mij zelf niks op een flat.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:11

Ninette schreef:

Dat gaat in onze tuin niet :+. Daar kan ie drie rondjes doorheen lopen en dan heeft hij alles ook wel weer gezien. Voor hem dan veel leuker om een uur los te rennen en te vliegen in het bos achter het huis en dan ligt ie de rest van de avond gewoon te snurken. Geloof dat hij blij zat is :).

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:14

Wij wonen in een gelijkvloers appartement ( 90 vierkante meter) met ons zoontje en 3 katten en hond (kruising labrador/mechelaar).
Allemaal geen probleem. Hond gaat 4 keer buiten op een dag waarvan s avonds 1.5u tot 2u waar hij op een hondenwei met andere honden kan spelen.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 10:17

Haha nou fijn met een bos vlakbij dan, dat is ook heerlijk voor een hond. Ik moet het misschien idd meer zien als het zou mijn keuze niet zijn om met honden in flat te wonen ligt er idd aan wat er verder met de honden gedaan wordt.