Nachtvlinder bestrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Nachtvlinder bestrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 05:57

Ik werd net wakker met een enorme nachtvlinder die vlak boven mijn hoofd rond vladderde, vervolgens zat ie opeens op mijn deken en nu ben ik klaarwakker :') ben echt doodsbang van die beesten. Nu heb ik het licht aangezet om hem te vangen maar is ie plotseling verdwenen..

Is er iets dat je kan doen om te voorkomen dat ze in je huis komen? Ze zitten bij ons vooral heel erg veel in de keuken, zowel motten als nachtvlinders, en soms vliegt er ook één mee mijn kamer in..

Laatst vond ik deze vriend al (dood) op de vloer:

Afbeelding

Brr..

Wie heeft de gouden tip?

Fearn

Re: Nachtvlinder bestrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 06:18

Goed nieuws, ik heb hem gevangen :') nu kan ik weer slapen, hahaha

Het was nu dus een bruine, met ook zo'n dik lichaam en van die lange voelsprieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:29

_O- Goedzo TS!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:44

Ik doe dan het licht op de gang aan en de deur open, dan verdwijnt het beest naar de gang.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:51

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:42

Oh er zijn hier mensen op bokt die ze helemaal geweldig vinden hoor. Die moet je echt niet vertellen over bestrijden, meppen, pletten, dood of iets in die richting. :D
Ik vind ze ook vrij eng en heb ze liever niet in huis.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:45

Ik zou alles bij elkaar gegild hebben. :')

Spinnen geen probleem maar vlinders in huis brrrr!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 11:22

Suzanne F. schreef:
Oh er zijn hier mensen op bokt die ze helemaal geweldig vinden hoor. Die moet je echt niet vertellen over bestrijden, meppen, pletten, dood of iets in die richting. :D
Ik vind ze ook vrij eng en heb ze liever niet in huis.

Haha, ik realiseer me nu dat bestrijden misschien ook wat overdreven klinkt :') maar meer om ze weg te houden..

Het is sinds ik uit huis ben, in ons studenten huis zitten altijd ontzettend veel vlinders, bij mijn ouders had ik dit nooit.

Vooral die grote vind ik eng :(

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:42

Waaaah. Ik heb echt zo'n hekel aan motten. Ik zou alles bij elkaar gegild hebben hahahaha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:45

Ze zijn prachtig, op een afstandje :Y)
Licht niet aan helpt, maar als ik ze in huis heb vang ik ze met een glas en kartonnetje. Vind ze te mooi om dood te maken maar te eng om te laten zitten :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:57

Volgens mij was Cayenne wel nachtvlinderfan. Of misschien was het iemand anders? Ik weet wel dat er echte fans zijn hier. :j

Ik vind vlinders prachtig. Nachtvlinders vind ik vaak wat enger. Maar zolang alles buiten blijft vind ik het prima. In mijn huis hoef ik ze niet. Maar van die kleurrijke vlinders vind je ook nooit in huis. Zelfs buiten vind ik dat je ze al veel minder ziet dan vroeger. Vroeger zag je echt veel meer vlinders. Net als koolmeesjes en pimpelmeesjes. Ik zie nu sporadisch een koolmees en een pimpelmees heb ik sinds ik klein ben nooit meer gezien.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 13:52

Nee dat klopt, ik zie ook buiten veel minder vlinders! Die kleurrijke dagvlinders vind ik ook mooi en niet zo eng. Maar die nachtvlinders hebben zo'n dik lichaam en lange voelsprieten, dat vind ik toch wat eng haha. Al zijn ze op foto's wel mooi :)

Klopt inderdaad ook van de vogels, jammer is dat...

Volgens mij had ik vannacht deze in m'n kamer:

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:10

Bovenste nachtvlinder was een Witte tijger :)

https://www.google.be/search?q=witte+ti ... 66&bih=638

Tips om ze te bestrijden heb 'k niet, hoop enkel dat je ze levend en wel buiten kiepert, ipv ze plat te slaan :D

(ze komen op licht af trouwens, nachtvlindervallen werken ook vaak met licht)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:24

Solleke_Noah schreef:

Tips om ze te bestrijden heb 'k niet, hoop enkel dat je ze levend en wel buiten kiepert, ipv ze plat te slaan :D

Dat zei ik. Overigens kun je op smeer ook allerlei leuks tegenkomen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:26

Sorry had het topic niet doorgelezen :)

Wij hebben betere resultaten met lichtvallen dan met smeer. Maar met smeer heb je wel meer voorpret :P

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 14:29

Solleke_Noah schreef:

Ik snap ook eigenlijk niet dat mensen ze zouden willen doodmeppen, dat zou een mooie vlek achterlaten op het behang :') Maar natuurlijk is het ook niet nodig en nogal zielig :P

Ik vroeg me af of er misschien ook iets van een geurtje is, of iets stinkends? om ze weg te houden. Mja, beste is denk ik 's avonds ramen dicht en lampen uit :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:33

IsaCalixa: goeie vraag.. het smeersel waarmee je ze lokt is suiker & wijn (alcohol)..

https://www.natuurpunt.be/nieuws/en-het ... VD-32jyjIU

kan me zomaar voorstellen dat er dus ook een geurtje moet zijn dat ze afstoot :D maar verder ramen dicht en lampen niet laten branden zal zeker al wat helpen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:00

Suzanne F. schreef:
Volgens mij was Cayenne wel nachtvlinderfan. Of misschien was het iemand anders? Ik weet wel dat er echte fans zijn hier. :j

Ik vind vlinders prachtig. Nachtvlinders vind ik vaak wat enger. Maar zolang alles buiten blijft vind ik het prima. In mijn huis hoef ik ze niet. Maar van die kleurrijke vlinders vind je ook nooit in huis. Zelfs buiten vind ik dat je ze al veel minder ziet dan vroeger. Vroeger zag je echt veel meer vlinders. Net als koolmeesjes en pimpelmeesjes. Ik zie nu sporadisch een koolmees en een pimpelmees heb ik sinds ik klein ben nooit meer gezien.

Ja, hier ben ik :D En ik vind ze idd prachtig!
Gisteren hadden we nog een flinkerd in huis. Die pak ik voorzichtig met mijn handen op en bonjour hem dan naar buiten. Zonde om dood te maken :+:
Ze hebben zo'n hoge aaibaarheidsfactor. Kijk dit smoeltje nou <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:30

Brrrr wat een gruwel-topics zijn er de laatste tijd toch weer.. Nee bij mij gaan ze wel plat en ook wel zo snel mogelijk! Net als elk ander dier dat ik niet zelf bewust heb binnen gelaten. %)
Werken mottenballen/ mottentabletten hier niet tegen?