Op vakantie met m'n pretbek!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Op vakantie met m'n pretbek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 20:36

Hallo daar bokkers,

Mag ik jullie mee nemen op deze kleine fotoreeks van ons '' in het water gevallen '' vakantie?
Al had ik liever dat water gehad :')

Máánden heb ik er naar uit gekeken. Alles gepland. Ik zou samen met mijn jongste hond op vakantie
gaan naar Limburg. In Limburg heb je park Weerterbergen van de Roompot en daar zijn honden toegestaan.
Naast dit fijne voordeel staat mijn paard daar 10minuten vandaan en dit is ook mijn eerste jaar met
een eigen toettoet. Aangezien mijn jongste hond het niet zo op paarden heeft .. leek mij dit een perfect
moment om het probleem stapje voor stapje 'op te lossen'.
En verder keek ik natuurlijk uit naar de kilometers die we konden gaan wandelen zonder een kip tegen
te komen! *\o/*

Echter zag ik een week voor ik op vakantie ging wat de temperaturen deden. Daar waar iedereen in zijn
handjes voor mij klapte werd ik er alleen maar ongelukkig van ... 31 graden .. 35 graden .. hou op!
Maar hee .. vol goede moed zijn wij 16 juni (op mijn verjaardag) op vakantie gegaan!

Bodhi is mijn Lilac Border collie reu van nu 1,5 jaar oud.
Sinds ik mijn rijbewijs heb is onze wereld een stuk groter geworden. Wij trainen iedere dinsdag avond
frisbee en gaan vanaf morgen een aantal behendigheid trainingen meepakken.

Afbeelding

De eerste avond hebben we een korte wandeling gemaakt. Hoop indrukken dus niet gelijk te gek
doen natuurlijk. Dit is het gedeelte naast de ingang van het park; nadat ik er achter kwam dat de
achteruitgang ineens om 8 uur dicht ging :') Sta je daar om negen uur. Dus van achter door het
hele park naar voren en de 'weerterbergen' in.

Omdat ze de zondag al erg warme temperaturen opgaven en ik stress i.c.m hitte geen succes vond
zijn we de zaterdag gelijk naar stal gegaan. Afgesproken met een stalgenootje zodat zij met ponylief
liep en ik kon mij focussen op de angst van Bo.
Na een poosje begon hij het als wat normaler te zien en durfde ik het aan om een foto te laten maken.
Het was spannend voor Bo en het was benauwder dan gedacht .. al met al nam de spanning iets af.

Afbeelding
Deze foto is voor mij best wel goud waard.

De rest van de dagen werd het erg warm en vermaakte wij ons in het huisje die nog redelijk koel
te houden was en mocht Bo aan een lange lijn rond het huisje lopen. Zo nam hij regelmatig z'n tijger
en bal mee.

De foto's staan niet meer op volgorde :')
Wellicht snappen jullie het woord 'Pretbek' na het zien van deze foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn moeder had er voor gezorgd dat het huisje versiert was toen ik aankwam. Super lief! <3 Toch
nog een beetje jarig. Dat moest ook opgeruimd worden en Bo kan dat heel goed!
Hij vind het ook geweldig om de slierten uit elkaar te trekken :') (was zo'n rolletje haha)

Afbeelding
De temperatuur liet het in het weekend nog wel toe om te gaan wandelen in de ochtend
(dit was voor we naar stal gingen, met ruime rustpauze er tussen)

Afbeelding
Mijn broertje was een dag vrij en kwam op maandagavond naar ons toe en nam Bo z'n zwembad
mee die ik helemaal vergeten was. Dat was gelijk genieten!

En dan de foto's van ons laatste wandeling laat in de avond toen we weer konden ademen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op donderdag middag heb ik besloten om naar huis te gaan (ipv die avond en ipv vrijdag ochtend).
Ons huisje stond vol in de zon en het werd er niet meer koel. Ik had er vreselijk last van en Bo nog
meer .. dus dat was onze vakantie.
Lang leven 38 graden :')

Al met al kan ik terug kijken op een hele gezellige week. Ik heb iig kunnen uitrusten, daar waar een
vakantie voor is :P En Bodhi heeft het op zijn manier ook prima naar z'n zin gehad!

En ach .. volgend jaar beter!
Voor nu kijk ik terug op deze leuke (mobielkwaliteit) foto's en toch de leuke momenten :D

Op naar vele andere avonturen die we mogen gaan maken!

Houdoe! :wave:

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:50

Een leuk topic is het geworden. Jammer dat het zo warm was, maar wel een supervakantie als ik dat zo lees :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:16

Wat een leuke foto's, en een heerlijk blije, enthousiaste hond heb je. +:)+

Volgens mij heeft Bo het absoluut wel naar zijn zin gehad. :D

KarmaChansy

Re: Op vakantie met m'n pretbek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:04

leuke foto's van een knappe hond! :D

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:12

:D Wat een blij ei!

Erg mooie hond ook en prachtige omgeving!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 23:02

Dankjewel! Het is zeker een gave omgeving .. vooral om rond te rijden; uren geen mensen!

Bo is happy geboren volgens mij. Altijd zo'n heerlijke pretkop erop <3

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:08

Wauw die is knap <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:45

Klinkt super! :j Bo is echt een prachtige hond die zeker weten genoten heeft van de vakantie! :D

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:02

Zo leuk om te lezen dat je niet altijd honderden kilometers moet rijden voor op reis te gaan ! +:)+ Wij zijn nu ook op reis voor een week, amper 25 minuten van ons deur en we hebben hier de tijd van ons leven *\o/* .

Superleuke en mooie hond, was echt genieten zo te zien ! Alleen beetje jammer misschien van de hele hoge temperaturen, maar hier is het best wel koud nu, en dus had ik wel veel liever die hittegolf tijdens ons vakantie gehad, want ik bevries bij 20 graden :brr: . Maar goed, het is wat je er zelf van maakt hé :j