Maine coon bij allergie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:43

Mizu, onze Main Coon, verliest verschrikkelijk veel haar. Ik heb eigenlijk nooit mensen met een allergie over de vloer, dus wbt allergie kan ik je niet verder helpen, maar ze verliest wel een sh*tload met haar.

En een Sphynx? :D Heb ik ook. Schijnt heel goed te zijn met allergie omdat ze lekker in bad gaan af en toe.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 20:50

Dat zijn die kale toch? _O- dat vinden mijn ouders sowieso niets :')

Mijn vader zegt dat hij pas na een poos last krijgt.. wat een gedoe.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:54

Haren Maine Coons uit _O-

Afbeelding

Dit was weliswaar van 2 katten maar dit was de helft van wat de trimmer eruit gehaald heeft.

Of Maine coons daadwerkelijk een mindere reactie geven durf ik niet te zeggen.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 21:03

Hahahaha wow! Dat je moest kammen wist ik, maar scheren?! _O-

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:05

antje_vip schreef:
Vraag of je een zakje kattenhaar mee mag en maak daar een snor van waar de allergische de hele dag mee moet lopen :D

Kussensloop in de kattenmand leggen en dan weer bij pa om het kussen :D

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:18

Wij hebben een Main Coon, maar ik heb er net zoveel last van als iedere andere kat. Zal toch persoonlijk zijn denk ik.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:57

Deijs schreef:
En hoe hebben jullie dat allemaal getest? Gewoon maar in huis genomen en maar zien oid?


Hij heeft hier een half jaar gewoond en toen had ik ook een nest van 5 kittens naast mijn 2 die er al waren en nergens geen last van wat bij een HTK wel het geval is.
Nu hebben ze 3 Noren zelf.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 12:31

Het blijft een lastig verhaal. Ik heb iig aan de verkoopster gevraagd of we het mogen proberen. Dan betalen we uiteraard gewoon vooraf maar mocht het niet lukken dat hij weer terug kan.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:34

Ik ben een klein beetje allergisch maar ik krijg wel een reactie op mijn maine coon. Dit is alleen met knuffelen en ik krijg dan jeuk op mijn huid, ogen en in mijn neus.

Trimmers scheren vaak katten als ze klitten hebben ivm andere huid/haar dan een hond. Als eens in de week een kam doorheen haalt is het niet nodig ;)
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 23-06-17 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 12:35

Knuffelen doet mijn pa toch niet dus dat zit wel goed _O-

Hij wil dit graag voor mij doen omdat ik een maatje mis en hij doet er zelf eigenlijk niks mee.

melanie20
Berichten: 1735
Geregistreerd: 22-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:38

Tip: ga wel testen bij mensen waar je daad werkelijk een poes vandaan gaat halen...
Ene bloedlijn kan je meer last van hebben dan de andere..

Zelf ervaring mee...

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 12:39

melanie20 schreef:
Tip: ga wel testen bij mensen waar je daad werkelijk een poes vandaan gaat halen...
Ene bloedlijn kan je meer last van hebben dan de andere..

Zelf ervaring mee...



Serieus?? Oh dat wordt moeilijk dan..

melanie20
Berichten: 1735
Geregistreerd: 22-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:59

Deijs schreef:
melanie20 schreef:
Tip: ga wel testen bij mensen waar je daad werkelijk een poes vandaan gaat halen...
Ene bloedlijn kan je meer last van hebben dan de andere..

Zelf ervaring mee...



Serieus?? Oh dat wordt moeilijk dan..


Hoezo moeilijk?

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 13:14

Wij hebben geen budget van €500 voor een katje. En daarbij zie ik geen enorm aanbod aan die katjes en ook zitten we nog met die allergie en of het dan wel of niet kan.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:00

Dan hoop ik wel dat je budget hebt voor een DA, eventueel speciaal voer etc. etc.

Main Coons zijn er een hoop van hoor. Via de rasvereniging heb je zo een fokker te pakken. Maar daar betaal je ook voor natuurlijk.

Heel eerlijk, ik zou als ik jullie was er maar niet aan beginnen. Te grote kans dat de kat retour moet.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 14:02

Selka schreef:
Dan hoop ik wel dat je budget hebt voor een DA, eventueel speciaal voer etc. etc.

Main Coons zijn er een hoop van hoor. Via de rasvereniging heb je zo een fokker te pakken. Maar daar betaal je ook voor natuurlijk.

Heel eerlijk, ik zou als ik jullie was er maar niet aan beginnen. Te grote kans dat de kat retour moet.



Tuurlijk is daar geld voor! Maar om zoveel geld te betalen omdat een ras toevallig papieren heeft en een stamboom vinden wij nogal onzin ;)

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:09

Selka schreef:
Dan hoop ik wel dat je budget hebt voor een DA, eventueel speciaal voer etc. etc.

Main Coons zijn er een hoop van hoor. Via de rasvereniging heb je zo een fokker te pakken. Maar daar betaal je ook voor natuurlijk.

Heel eerlijk, ik zou als ik jullie was er maar niet aan beginnen. Te grote kans dat de kat retour moet.


Dat is toch zo een dooddoener elke keer hé!
Omdat een mens geen belachelijk bedrag wil neertellen voor de aanschaf van een dier, heeft ie dan opeens maar geen goed leven te bieden noch de ev. nodige zorgen en behandelingskosten... kom toch eens van die hoge paarden af zeg!

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 14:11

Little_Gift schreef:
Selka schreef:
Dan hoop ik wel dat je budget hebt voor een DA, eventueel speciaal voer etc. etc.

Main Coons zijn er een hoop van hoor. Via de rasvereniging heb je zo een fokker te pakken. Maar daar betaal je ook voor natuurlijk.

Heel eerlijk, ik zou als ik jullie was er maar niet aan beginnen. Te grote kans dat de kat retour moet.


Dat is toch zo een dooddoener elke keer hé!
Omdat een mens geen belachelijk bedrag wil neertellen voor de aanschaf van een dier, heeft ie dan opeens maar geen goed leven te bieden noch de ev. nodige zorgen en behandelingskosten... kom toch eens van die hoge paarden af zeg!



Precies, dat zegt niks over mijn verdere financiële situatie :)

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:13

Wat wilde je uitgeven aan de Main Coon, als ik vragen mag? Onze gesteriliseerde MC kostte al 600... Misschien dat ze elders goedkoper zijn te krijgen, dat kan altijd. :D

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:13

Deijs schreef:
Selka schreef:
Dan hoop ik wel dat je budget hebt voor een DA, eventueel speciaal voer etc. etc.

Main Coons zijn er een hoop van hoor. Via de rasvereniging heb je zo een fokker te pakken. Maar daar betaal je ook voor natuurlijk.

Heel eerlijk, ik zou als ik jullie was er maar niet aan beginnen. Te grote kans dat de kat retour moet.



Tuurlijk is daar geld voor! Maar om zoveel geld te betalen omdat een ras toevallig papieren heeft en een stamboom vinden wij nogal onzin ;)


Het probleem wat jij hebt is alleen dat als er geen stamboom bij zit er ook iemand je gewoon een langharige boerderijkat aan het verkopen kan zijn. Normaal is dat totaal niet erg, maar in jouw geval gaat het dus om die allergie en zou ik toch minstens wel willen dat de ouders stamboom hebben (en getest zijn, maar dat is altijd).

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 14:15

Chiave schreef:
Wat wilde je uitgeven aan de Main Coon, als ik vragen mag? Onze gesteriliseerde MC kostte al 600... Misschien dat ze elders goedkoper zijn te krijgen, dat kan altijd. :D



Zag een kitten op MP voor €375, €400 is wel mijn max budget!

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 14:16

Deze kittens zijn getest op fiv en felv mocht je dat bedoelen!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:17

Little_Gift schreef:
Selka schreef:
Dan hoop ik wel dat je budget hebt voor een DA, eventueel speciaal voer etc. etc.

Main Coons zijn er een hoop van hoor. Via de rasvereniging heb je zo een fokker te pakken. Maar daar betaal je ook voor natuurlijk.

Heel eerlijk, ik zou als ik jullie was er maar niet aan beginnen. Te grote kans dat de kat retour moet.


Dat is toch zo een dooddoener elke keer hé!
Omdat een mens geen belachelijk bedrag wil neertellen voor de aanschaf van een dier, heeft ie dan opeens maar geen goed leven te bieden noch de ev. nodige zorgen en behandelingskosten... kom toch eens van die hoge paarden af zeg!


Pardon? Een belachelijk bedrag? Waar hebben we het over. Ik ben enorm tegen zomaar boerderij katten die zich vermenigvuldigen, straatkatten, hobby "fokkers" etc. Maar koop vooral een kat van een tientje :j Dan blijven die MP hobby "fokkers" lekker in business.

Als het niet om geld gaat moet TS niet spreken over geen budget hebben.

En daarbij wat Azmay zegt, zonder stamboom geen garantie op een raszuivere Coon wat nu net het idee van TS was.

Ik blijf erbij. Begin er niet aan. Ik voel een MP advertentie kat weg ivm allergie aankomen.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:18

Oké! :j Wat ik graag als tip mee wil geven: check even waar je heen gaat en dat je straks niet thuiskomt met een broodfokkitten. Die hebben wij ook en de arme ziel heeft het niet makkelijk. Er zijn verschillende MC fb-pagina's en fora waar je terecht kan om even je Cattery "na te trekken". We hebben ook een Main Coon topic op Bokt! Kijk daar anders even. :D

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 14:19

Chiave schreef:
Oké! :j Wat ik graag als tip mee wil geven: check even waar je heen gaat en dat je straks niet thuiskomt met een broodfokkitten. Die hebben wij ook en de arme ziel heeft het niet makkelijk. Er zijn verschillende MC fb-pagina's en fora waar je terecht kan om even je Cattery "na te trekken". We hebben ook een Main Coon topic op Bokt! Kijk daar anders even. :D



Zal ik doen!!