Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

we hebben een tijdje zo'n blikje met steentjes geprobeerd en van dat geluid moeten ze dan schrikken maar ze schrokken nergens van. Uiteindelijk heeft de ssscat en af en toe hard schreeuwen alles opgelost
kun je zo'n diertje fijn een tweede kans geven.
Hartstikke lief en schattig die kleintjes, maar het was wel echt even dikke chaos in huis. En dan hebben ze maar iets van twee keer ofzo in de gordijnen gehangen.. Mocht ik ooit weer een kat willen nadat deze overleden zijn, dan ga ik even langs het asiel om daar te kijken
Oudere katten zijn ook erg leuk en je heel dankbaar!Laptopmuis schreef:Is nu een seniorencampagne deze drie maanden waarbij senioren in het zonnetje worden gezet.
Helaas zitten er ontzettend veel oudjes in de asielen die niemand wil adopteren, ze willen liever een jonge kat. Wij hebben helaas momenteel ook veel katten van 10 + zitten. Vaak omdat eigenaren overlijden of naar een verzorgingstehuis gaan.
Wij plaatsen daarom ook geen kittens of jongere katten bij mensen die geen adres achter de hand hebben waar de kat naartoe kan. Veel mensen snappen dat niet en worden daarom kwaad...
Maar de medewerkers van asielen moeten toekijken hoe die oudere katten zitten we te kwijnen... vaak kennen ze alleen hun eigen baasje.. en die is dan ineens weg en ze worden in een asiel gedropt.
sloopgevaar praktisch nul, dankbaarheidsgehalte gevaarlijk hoog!
Er kwam een kitten (katertje) toen ik ongeveer 8 was. Hij was ontzettend makkelijk in de opvoeding eigenlijk. Hij heeft nooit meubels stuk gemaakt of in de gordijnen gehangen. De eerste avond ging hij op de grond in een plashouding zitten, toen heb ik hem in de kattenbak gezet. Daar deed hij zijn behoefte en vervolgens hebben we hem uitbundig beloond. De rest van zijn leven is hij netjes op de bak gegaan. Wel was hij ontieglijk druk als kitten hoor, continu willen spelen.

Daar kunnen wij allemaal wel om lachen, bank is een gebruiksvoorwerp en aangezien hij ook regelmatig muizen voor ons achterlaat op de zitplekken kunnen we dat tijgeren wel handelen
Emmaa_ schreef:Haha dat tijgeren onder de bank door met de nagels doet Arie ook nog steedsDaar kunnen wij allemaal wel om lachen, bank is een gebruiksvoorwerp en aangezien hij ook regelmatig muizen voor ons achterlaat op de zitplekken kunnen we dat tijgeren wel handelen
ik heb binnenkatten. Dus geen muizen hier. Maar onze poes Kaat zou er toe in staat zijn, dat soort grapjes. 

.
). Verder kropen ze geregeld op/onder kasten en via de bank op de vensterbank. Opzich niet erg, maar we houden graag de snoeren, planten enz. heel. Ik kan je als tip meegeven; wees duidelijk en heel consequent, net als bij een paard. Dat is voor mij, als onervaren kattenpersoon, echt mijn redding geweest. Ze zijn inmiddels goed opgevoed. Voorbeeldje; als ze de gang in moeten hoeven we alleen maar 'Luca & Luna' te roepen, dan lopen ze vanzelf. Oh, de plantenspuit hielp hier niet, beiden zijn gek op water. Vind geregeld natte speelmuisjes, dan hebben ze er weer een zwemles gegeven in hun drinkbak
.
. De plinten gingen er in rap tempo doorheen, maar afleren ging heel moeilijk, aangezien ik haar bijna niet op heterdaad kon betrappen. Ik strooi nu een tijdje witte peper over de kleine stukjes plint heen, wie niet leren wilt moet maar voelen. So far, so good. Moet het alleen niet een dagje vergeten, dat heeft ze gelijk door
.
.
.