Een kat, poes, kitten nemen!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie__

Een kat, poes, kitten nemen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 21:04

Hallo bokkers!

Om maar met de deur in huis te vallen: ik en mijn vriend denken er over een kat/poes/kitten te nemen.

Maar we willen deze beslissing niet zomaar nemen, dus vandaar mijn topic. We wonen sinds vorig jaar september samen en hebben een aantal cavia's. Deze hebben we niet in huis en missen hier toch iets. Maar je neemt niet zomaar een dier..

Zijn kittens echt zo erg als iedereen beweerd? Krabben aan de meubels, hangen in de gordijnen etc.? (Ik heb me hier natuurlijk wel over in gelezen, maar hoor ook graag jullie ervaringen)

En wat zijn de voor en nadelen qua geslacht?

Waar moeten we nog meer opletten als we een kat nemen?

Graag hoor ik van jullie de ins en outs voor het nemen van een kat!

wiifke

Re: Een kat, poes, kitten nemen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:10

Onze ervaring is inderdaad dat meubels gemaakt zijn om aan te krabben en de krabpaal en krabplank niet voldoen. Ik vond het een hele opgave om haar als kitten op te voeden, de plantenspuit bleek ook alleen maar een leuk spel te zijn. Nu is ze 3 jaar en is het meest speelse er wel af en hebben we er een hele leuke kat aan, met soms nog wel haar streken (zoals het krabben, maar dit doet ze tegenwoordig ook veel buiten). Ik zou haar voor geen goud willen missen! :D

Qua geslacht zou ik kiezen voor een poes, die zijn vaak iets meer op hun huis gericht is mijn idee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:14

Ja ze zijn verschrikkelijk. Ik moest in de kittenperiode continue knuffelen. Balletjes gooien. Spelen. Dienen als bed.
Echt ellende. :))

Even zonder gekheid. Consequent zijn en een plantenspuit en je komt een heel eind. Je vergeet toch het meeste als ze aan het eind van de avond doodmoe van het spelen bovenop je in slaap vallen. :D

Ik heb een kater en een poes. De kater is echt mega aanhankelijk. Ik heb een voorkeur voor een kater, al is mijn poes ook <3

Ik zou er wel 2 nemen. Ik merk zelf dat die 2 van mij wel veel aan elkaar hebben, al zijn ze niet onafscheidelijk en enorme BFF's. :')

Verdere tips. Investeer in een goede krabpaal (en dan heb ik het niet over eentje van 30 cm van de Action) en speeltjes. Dat spaart je meubels.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:16

Kittens worden niet opgevoed geboren. Ze zo lang mogelijk bij mama laten (12+ weken) helpt wel maar ja ze zullen absoluut een poging doen om je interieur te slopen. Wij hebben heel bewust gekozen om pas nieuwe meubels te kopen toen de katten een jaar waren. Tegen die tijd begrepen ze dat banken en stoelen bedoeld zijn om op te slapen, niet om aan te krabben of matrix style overeen te vliegen (al doen ze dat nog steeds af en toe, we zijn 4,5 jaar verder..). Onze ervaring is dat katten wat relaxter in de omgang zijn dan poezen, maar je hebt altijd uitzonderingen. De moeder van de katten die we sinds kitten hebben was zo'n kat waar je bij wijze van spreken mee kon overgooien, die vond alles fantastisch. En gelukkig zijn die van ons ook van die halve honden, kunnen apporteren en zitten op commando enzo :Y)

De plantenspuit was hier trouwens ook geen succes, daar werden ze alleen maar verkouden van -O- we hebben een tijdje zo'n blikje met steentjes geprobeerd en van dat geluid moeten ze dan schrikken maar ze schrokken nergens van. Uiteindelijk heeft de ssscat en af en toe hard schreeuwen alles opgelost :D

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:17

Kittens zijn superleuk! Maar inderdaad, met een kitten heb je wel meer kans dat je meubels/gordijnen etc niet heel blijven.

Nadeel van het nemen van een poesje is dat de castratie bij een poes veel duurder is dan voor een kater. Wel is dit maar een eenmalige uitgave natuurlijk.

Verder ga je waarschijnlijk een aantal reacties krijgen met 'neem een oudere kat, de opvangcentra zitten al zo vol.' mocht je niet heel sterk de voorkeur hebben voor een kitten zou ik je dat ook aanraden :) kun je zo'n diertje fijn een tweede kans geven.

Verder succes met de zoektocht!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:18

Plantenspuit is inderdaad niet altijd een succes bedenk ik me net. De poes hier is doof en scheen ook gek te zijn op personeel dat af en toe een verfrissend plantenspuitje op haar los liet..

Was lastig corrigeren. :D :D

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:40

Vorig jaar een broer en zus van 14 weken in huis gehaald. Daarvoor ook kittens gehad maar altijd 1 en 1 oudere.
Wat een ramp twee kleintjes , wat heb ik een spijt gehad ! Geen moment rust ! Ze zaten overal op,onder , achter , in , niets was veilig.
Nu had ik de luxe een kamer over te hebben en daar een kattenkamer van te kunnen maken als ik het echt niet meer aan kon. Plantenspuit had geen enkel effect ...
Nu een jaar later, ben ik gek op ze !
De poes is wat afstandelijk, katertje een knuffelkont ( allebei inmiddels geholpen hoor )
Voor de nacht rennen ze zelf al naar hun kamer, en ze weten inmiddels wat wel en niet mag .
Je bent gewaarschuwd het is afzien, maar zoooo leuk !

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:42

Een kitten moet je inderdaad zelf nog opvoeden, misschien handig als first-time katteneigenaar om voor een iets oudere te gaan! Dan is er ook vaak net iets meer te zeggen over het karakter. De kittens gaan over het algemeen het asiel wel snel uit, wanneer ze iets ouder zijn zitten ze vaak al langer, dus die beestjes maak je er ook gelukkig mee :D

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:53

Ik heb mijn twee katten destijds ook tegelijk als kittens in huis gehaald en kan me nog herinneren dat ik toen dacht; nooooooit weer!! :') Hartstikke lief en schattig die kleintjes, maar het was wel echt even dikke chaos in huis. En dan hebben ze maar iets van twee keer ofzo in de gordijnen gehangen.. Mocht ik ooit weer een kat willen nadat deze overleden zijn, dan ga ik even langs het asiel om daar te kijken :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:58

Oh ik vond de kittentijd juist zo heerlijk! <3

Afbeelding

Tegenwoordig is het zo:

Afbeelding

Consequent zijn. Onthoud dat het een kat is en geen hond. En genieten.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:10

Als aanvulling op mijn bericht net, kopieer ik deze reactie toch even uit een ander topic :o Oudere katten zijn ook erg leuk en je heel dankbaar!

Laptopmuis schreef:
Is nu een seniorencampagne deze drie maanden waarbij senioren in het zonnetje worden gezet.
Helaas zitten er ontzettend veel oudjes in de asielen die niemand wil adopteren, ze willen liever een jonge kat. Wij hebben helaas momenteel ook veel katten van 10 + zitten. Vaak omdat eigenaren overlijden of naar een verzorgingstehuis gaan.

Wij plaatsen daarom ook geen kittens of jongere katten bij mensen die geen adres achter de hand hebben waar de kat naartoe kan. Veel mensen snappen dat niet en worden daarom kwaad...

Maar de medewerkers van asielen moeten toekijken hoe die oudere katten zitten we te kwijnen... vaak kennen ze alleen hun eigen baasje.. en die is dan ineens weg en ze worden in een asiel gedropt.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:15

Ahhh Roosch, ik vind dat jij zulke fantastische katten hebt he <3

TS, een kitten of kat in huis is gewoon verschrikkelijk leuk. Katers zijn in mijn ervaring wat rustiger dan poezen; poezen spelen (en jagen) ook meer. Ook al vind ik de kittenperiode ook ver-schrik-kelijk leuk, ik zou als ik zelf een kat kan krijgen (woon nu op kamers) bij een asiel gaan kijken. Zoveel mensen die hobbynestjes fokken voor de leuk, en tegelijkertijd zoveel dieren in het asiel... Daarbij krijg je dan meteen wat je ziet, en kan je ook een beetje op karakter kiezen.

Succes, en veel plezier!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:21

Ik heb er al heel wat jaren opzitten als opvanggezin voor katten/kittens, en heb dus al heel wat in huis gehad.

Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen, maar mijn algemene bevindingen:
- ik heb 100x liever volwassen katten in opvang dan kittens. Kittens barsten van de energie, weten geen blijf met zichzelf, en vliegen overal op/in/over/doorheen. Slapen wordt ook een opgave, want zo'n kitten klinkt als een kudde stormende olifanten (no kidding, ik weet ook niet hoe ze het doen). Corrigeren is leuk, alleen hebben ze een geheugen als een goudvis. En tenzij je er 24/7 op kunt zitten kijken, neem maar vast afscheid van je mooie bank en gordijnen. Denk je het op te lossen door ze in een aparte kamer te zetten: succes, dan gaan je deurposten eraan. Kortom, ik krijg mijn huurwaarborg nooit meer terug :+
- een kitten alleen is zielig. Echt. Bovendien gaan ze als ze alleen zijn nóg meer slopen, want als ze geen leeftijdsgenootje kunnen aanvallen doen ze dat wel met jouw bezittingen.
- poes+poes of kater+kater gaat in mijn ervaring beter dan gemixt. Hierin heb je veel uitzonderingen hoor, maar katers spelen over het algemeen ruwer onderling, en poezen kunnen daar vaak niet zo mee lachen. Zodra ze kitten-af zijn geeft dat wel eens problemen.
- kittens hebben het zo druk dat ze weinig tijd hebben om gezellig bij je op de bank te liggen of een knuffelsessie te doen. Dat is namelijk saaaaai, ze willen spelen en rennen en je moet ze vastbinden om liefde te krijgen.

Mijn advies: neem een volwassen kat van minstens 3 jaar, dan is het ergste er wel uit. Overweeg ook zeker een oudje, ze zijn zoooo aandoenlijk! Ik heb momenteel een nest kittens in opvang, maar alle kittens van de wereld kunnen niet tippen aan zo'n bejaard stuk antiek <3 sloopgevaar praktisch nul, dankbaarheidsgehalte gevaarlijk hoog! :D

Adopteer bij voorkeur bij een asiel of stichting, die kunnen je vertellen welke katten bij jullie passen en je uitleggen wat voor karakter elk dier heeft. Je kunt dan ook vragen naar een kat die graag zonder andere katten leeft, dan hoef je er geen twee te nemen. Ook zijn katten van een asiel of stichting volledig in orde: gecastreerd, geënt, ontwormd, ontvlooid en gechipt. Als je dat allemaal zelf moet doen kom je een stuk duurder uit dan die adoptiebijdrage.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:28

Wij hebben hier thuis ook echt kapotte stoelen en gordijnen vol met gaatjes van de nagels, een kater die tegen de ramen en deuren springt/rent om eeb vlieg te pakken te krijgen maar oooohhhh ik zou hem niet meer kunnen missen. Jeetje hij brengt zooooveel vreugde en leven in huis, wij noemen hem dan ook de beste beslissing van 2016.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:03

Hier ben ik gaan zeuren om katten van jongs af aan :') Er kwam een kitten (katertje) toen ik ongeveer 8 was. Hij was ontzettend makkelijk in de opvoeding eigenlijk. Hij heeft nooit meubels stuk gemaakt of in de gordijnen gehangen. De eerste avond ging hij op de grond in een plashouding zitten, toen heb ik hem in de kattenbak gezet. Daar deed hij zijn behoefte en vervolgens hebben we hem uitbundig beloond. De rest van zijn leven is hij netjes op de bak gegaan. Wel was hij ontieglijk druk als kitten hoor, continu willen spelen.

Toen hij overleed mistten we een kat in huis toch echt wel heel erg. Ze brengen zoveel gezelligheid mee! Toen kwam er een poesje van ca. 16 weken. Zij was eigenlijk al zindelijk en krabte netjes alleen aan de krabpaal. Het paaltje van het traphekje lijkt er voor haar helaas toch ook wel op, maar verder is ze altijd super netjes. Zij is echt een meisje in haar doen en laten, het katertje was ook echt wel een kereltje. Allebei geweldig op hun eigen manier :D

Maar zelfs al waren het beide toch best nette en makkelijk opvoedbare kittens, je hebt er echt je handen vol aan omdat ze zo druk zijn en veel willen spelen. Dus in een kitten zul je eigenlijk wel echt veel tijd moeten investeren. Maar je krijgt er natuurlijk ook gigantisch veel voor terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:05

Kittens zijn heel leuk en lief en zacht en klein. Als ze eenmaal moe zijn zijn ze super knuffelig en dat is heel lief. Maar wees bereid om heel erg lang bezig te zijn met het inprenten van gedrag, want het wordt een bumpy ride. Wij hebben onze lieve rooie gekregen toen hij net uit het nest kwam en het eerste jaar zijn we echt constant bezig geweest met corrigeren. De eerste paar maanden gingen nog wel want toen wou hij vooral met ons spelen, maar in zijn 'puberperiode' vond hij ons vooral de speelobjecten en was je echt niet veilig. Als je je hand net verkeerd legde als je op de bank lag/zat dan sprong hij zo met volle nagels in je armen, en dan kan je corrigeren wat je wilt maar je bent toch te laat. Hij is echt minstens anderhalf jaar pure terror geweest om in huis te hebben, en we hebben hem een aantal keer vrij hard moeten corrigeren voordat hij door had dat ons haar geen speelgoed was en dat onze handen off limits waren.

Als je je nu al zorgen maakt om je meubilair en je gordijnen zou ik persoonlijk naar het asiel gaan en een wat oudere kat uitzoeken. Als je er maar eentje wilt ben je daar beter op je plek, want ze kunnen je in de meeste gevallen passend advies geven zodat jij straks een kat in huis hebt die gewoon lekker rustig is en ook vooral geen andere katten in huis wilt hebben. Dan gun jij een kat die misschien anders wel heel lang in het asiel had gezeten een fijn huisje, en dan heb je aan de andere kant een kat die gewoon rustig en kalm is en de toko niet afbreekt als je een keertje boodschappen gaat doen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:10

Wij hebben vorig jaar ook zo gezeten als jullie!
Alleen stonden wij op dat moment ook op de wachtlijst voor een pup. Dus wij hadden als enige eis dat de kat met een hond om kon gaan. Daarmee zijn we naar het asiel gegaan. Ze hadden op dat moment geen vokwassen katten zitten die met honden konden helaas. Maar als we goed op het karakter van de kitten letten dan moest dat ook goed komen. Ze adviseerden ons om een wat dominantere, stoere kitten uit te zoeken. Zodat ie opgewassen was tegen een hond.

En beter nog, zeiden ze, pak je twee kittens. Dan hebben ze elkaar om te spelen.
Wij dachten dat het een beetje een verkooppraatje was. Maar als ik soms hoor wat voor ellende mensen met een kitten hebben, is het het beste advies ever.

En dan mag je in een ruimte waar allemaal hokjes met 3 a 4 kittens zitten. En zodra je het hokje ingaat merk je meteen hoe ze zijn. Uiteindelijk hadden wij er twee. Eentje die had ons uitgekozen. Ze kwam heel stellig op mij af en wilde alleen maar knuffelen en spelen. De andere was ook erg aanwezig, maar mijn vriend was bang dat hij veel te energiek was en een terrorkat zou worden.
Dus nog twee dagen getwijfeld. En uiteindelijk toch voor allebei gegaan. En inmiddels is de poes die eerst aanhankelijk was, nu soms was afstandelijk en meer op zichzelf. En de kater die zo terror lijkt is de grootste luie knuffelaar die je je naar kan bedenken! <3

Afbeelding
Dit waren ze de eerste week bij ons.

Ze hebben allebei 1x in de gordijnen gehangen en ze tijgeren nog steeds onder de bank door dmv nageltjes in de onderkant van de bank. Maar wij hebben echt niet veel werk gehad met de opvoeding. Wij waren allebei 2 weken vrij, dus ze zijn vier weken onder toezicht geweest en daarna gingen we gewoon werken. Maar dat is natuurlijk geen garantie voor alle kittens.

Ik had het kitten gebeuren niet willen missen. Het was echt heel erg leuk. Maar als er een passende volwassen kat gezeten had destijds, dan was dat denk ik toch onze voorkeur geweest.

Ooh en nog 1 dingetje. Als je een kitten overweegt, ga ook dan naar het asiel! Je kunt daar zoveel verschillende beestjes zien en aaien en bekijken. Enze zijn nagekeken ontwormt, ingeënt en gechipt en de castratie krijg je er ook bij. Allemaal erg belangrijke dingen als je het mij vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:13

Haha dat tijgeren onder de bank door met de nagels doet Arie ook nog steeds :)) Daar kunnen wij allemaal wel om lachen, bank is een gebruiksvoorwerp en aangezien hij ook regelmatig muizen voor ons achterlaat op de zitplekken kunnen we dat tijgeren wel handelen :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:14

Emmaa_ schreef:
Haha dat tijgeren onder de bank door met de nagels doet Arie ook nog steeds :)) Daar kunnen wij allemaal wel om lachen, bank is een gebruiksvoorwerp en aangezien hij ook regelmatig muizen voor ons achterlaat op de zitplekken kunnen we dat tijgeren wel handelen :')

:') ik heb binnenkatten. Dus geen muizen hier. Maar onze poes Kaat zou er toe in staat zijn, dat soort grapjes.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:17

Ik heb ook binnenkatten en zie het ook zo gebeuren. Laatst schaar niet goed opgeborgen. Die kwam meneer wel ff brengen. Op bed. Hij is bijna 3 maar denkt dat ie nog een kitten is..

Oudere dieren zijn ook onwijs leuk, TS! Wat zijn je argumenten tegenover kitten/volwassen kat asiel?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:19

Hier pikken ze alleen maar dingen om zelf te houden. Elastiekjes, wattenstaafjes, scheermesjes... ze gaan er al grommend vandoor. Mijn hond brengt me wel zijn botjes. :+

Een ding is zeker TS ze brengen wel wat leven in huis.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 00:10

Ik heb onlangs 2 kittens aangeschaft
Beide uit een ander nestje
En wat een drama de eerste dagen !
Maar nu geweldig
Ben zo gek op ze ...
en ja ze moeten opgevoed worden
Maar een kat is goed opvoedbaar
Behalve dat zoals hier al zo mooi gezegd werd in
MATRIX style over de meubels racen
Dat deden ze de eerste dagen niet
Maar nu zijn ze beter gewend
En gas op die zuigers
Ben wel blij dat ik er 2 gekozen heb .
Ze spelen veel samen
Hoewel de rode duivel ook veel achter mij aan wandelt
En nu met mijn voeten aan t spelen is
Auwww
Haha

Maar heb vroeger ook wees katjes opgevangen
Maar ook katten van het asiel gehad
Onze Mozart die al een jaar in t asiel woonde
En gewoon niet de vriendelijkste blik had
En zijn nagels en tanden durfde te gebruiken
Eenmaal een ferme aanvaring met m gehad
Maar daarna was ik de enige die hem kon oppakken en mee rond lopen
Ik was ook de enige wie hij kopjes gaf
Bijzondere heer onze Mozart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 00:27

Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel. :)

Het is geen dier wat je trucjes kan leren of waarmee je naar kittencursus kan. Die van ons heeft door de jaren heen op "nee" leren reageren, maar doet alles wat van ons niet mag toch wanneer wij niet kijken.

Je bank en gordijnen gaan er waarschijnlijk toch wel aan, afhankelijk van het ras. Wil je dat niet, neem dan geen kat.

Maar de "nadelen" wegen niet op tegen alles wat je terugkrijgt van je geliefde poezebeest... <3

Afbeelding

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 00:33

Ik heb 2 katten; een poes en een kater, broer en zus van elkaar. Ze zijn net 2 en het eerste half jaar + de puberfase waren echt verschrikkelijk.

Uitgerekend de dag na hun aankomst had ik een ongelukje op stal waardoor ik 5 maanden met krukken kon gaan lopen. Mijn vriend, die al jaren katten is gewend, werkte gewoon overdag en ik zat dus voornamelijk alleen thuis. Wat een feest; slecht ter been met twee van die kleine mormels en dat terwijl ik geen katten gewend was. Gelukkig waren ze al helemaal zindelijk, maar ze even alleen laten was er echt niet bij, zodra ik de woonkamer uitliep was het feest. Ging zelfs naar de WC met de deur open :').

In het begin heb ik ze wel 100x ergens weg moeten sturen, nu hoef ik alleen maar te kijken en hooguit hun naam te zeggen en ze druipen af. Ze hebben hier wegteld 1x in de vitrage gehangen en 2x met 4 voeten tegelijk in een eetkamer stoel (gelukkig geen leer := ). Verder kropen ze geregeld op/onder kasten en via de bank op de vensterbank. Opzich niet erg, maar we houden graag de snoeren, planten enz. heel. Ik kan je als tip meegeven; wees duidelijk en heel consequent, net als bij een paard. Dat is voor mij, als onervaren kattenpersoon, echt mijn redding geweest. Ze zijn inmiddels goed opgevoed. Voorbeeldje; als ze de gang in moeten hoeven we alleen maar 'Luca & Luna' te roepen, dan lopen ze vanzelf. Oh, de plantenspuit hielp hier niet, beiden zijn gek op water. Vind geregeld natte speelmuisjes, dan hebben ze er weer een zwemles gegeven in hun drinkbak _O- .

Je kan ze nooit 24/7 in de gaten houden, die van mij zitten daarom als we niet thuis zijn / 's nachts in gang aangezien ik nog knaagdieren in de woonkamer heb staan.

Met puberen heeft Luna bedacht dat het echt fantastisch leuk is om rond 03.00 als een jekker door de gang te vliegen, het liefst ook nog met een of meerdere stukjes(s) plint. Speelgoed zat, enorme krabpaal, naah niet interessant genoeg voor madam. Ik storm dus geregeld 's nachts 'ietwat' geirriteerd naar de gang om poeslief vriendelijk doch dringend te verzoeken te gaan slapen _-:(. De plinten gingen er in rap tempo doorheen, maar afleren ging heel moeilijk, aangezien ik haar bijna niet op heterdaad kon betrappen. Ik strooi nu een tijdje witte peper over de kleine stukjes plint heen, wie niet leren wilt moet maar voelen. So far, so good. Moet het alleen niet een dagje vergeten, dat heeft ze gelijk door :').

Beiden zijn geen onwijze schootkatten, ze liggen voornamelijk heel de dag onder de salontafel (het enige meubelstuk waar ze wél onder mogen) te slapen. Zo rond 18.00 lopen ze wat rond om te kijken of hun voerbakjes al gevuld zijn. Luca is een stuk aanhankelijker als z'n zusje, maar hij heeft een gespleten persoonlijkheid; zo issie een week alleen maar aan het knuffelen, de week erop issie aan het blazen en grommen. Ho-pe-loos. Luna komt alleen knuffelen als ze wilt en anders niet. Probeer haar nou niet te pakken als ze niet wilt, want dan kan je een familiepak pleisters gaan plakken :o.

Ik heb er wat te makkelijk over gedacht bij het aanschaffen. Het is echt veel werk in het begin en heel iets anders als een konijn ofzo. Ze zijn als ze op schoot liggen te knorren leuk hoor, daar niet van, maar ik kan ze af en toe wel wurgen :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 00:45

Onze Arie is heel aanhankelijk, altijd wel in voor een knuffel, maar optillen moeten we niet proberen. Hij haalt niet gelijk uit maar zet zich gelijk met z'n achterpoten schrap tegen je arm om te laten weten dat hij het niet leuk vind, als je hem dan niet loslaat begint hij te miauwen en als je dan nog niet stopt.. Ja, dan ben je de banketstaaf.

Echt op schoot komen liggen doet hij heel af en toe, als hij er ineens zin in heeft. Komt met vlagen en dan kan hij ook gerust een paar uur op je schoot liggen slapen. Verder wil hij gewoon met rust gelaten worden, z'n brokjes krijgen en aandacht als hij erom vraagt. Als ik 's nachts thuis kom vindt hij het bijvoorbeeld super heerlijk als hij op het aanrecht mag en dan terwijl hij geaaid wordt uit de kraan mag drinken :))