Kitten reageert overdreven fel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:56

Fijn dat 't al beter gaat :)

Ik kan me ook voorstellen dat je teleurgesteld bent maar daar kan zo'n katje ook niets aan doen. En zij wordt wel het slachtoffer als je haar als vals ziet. Mijn kitten (van inmiddels 4 :+ ) haalde in het begin ook veel uit. De kinderen in het gezin waar ze geboren is waren bang voor haar. Bleek dat ze heel gauw overprikkeld is en erg gevoelig is op de voorpootjes. Als ik 'r af en toe in een prikkelarme omgeving (badkamer) zette was ze daarna veel kalmer en kon ze de wereld weer aan. En met haar moest ik ook absoluut wachten tot zij naar mij toe kwam in het begin. En na vier jaar kan ik nog steeds niet aan haar voorpootjes zitten.
Dat is dus een kitten wat met 4 broertjes en zusjes in een gezin is opgegroeid. Dat maakt naar mijn idee niet heel veel uit. Een kat is een kat is een kat. Ze hebben allemaal de zelfde basisbehoeftes. Alleen het karakter zal verschillen. Het karakter en de omgeving (jouw huis en gezin dus nu) bepalen het gedrag.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:05

Dat klinkt al best goed eigenlijk. Van onze kater hebben we de eerste weken niet veel meer gezien dan grote starende groene ogen onder de kast. En nu is hij een enorme knuffel als je maar weet wanneer en waar daar de tijd voor is en dat is best vaak :) heeft wel een paar jaar geduurd maar met kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook!

Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:07

Juist onze kat die in een gezin met kinderen op de wereld gekomen is haalt het hardste uit :+
De ander kwam uit een kattenren en is een echte knuffeldodo.

Anoniem

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:10

Onze kleine rooie was echt een terrorist toen hij bij ons kwam. Zo lang hij op schoot of in je armen lag te slapen ging het prima, maar verder was je echt niet veilig. Hing zonder pardon in je benen of sprong ineens in je haar. Heeft ook echt wel eens uitgehaald als je hem probeerde te aaien als hij lekker lag te slapen. Nou zijn mijn zusje en ik wat ouder dan 8 en hadden we dus snel door dat we hem gewoon met rust moesten laten als hij niet naar ons toe kwam. Hij is tot hij ongeveer een jaar oud was enorm speels geweest, dat hebben we echt moeten corrigeren omdat de lol er op een gegeven moment wel vanaf was. Spelen is helemaal prima en dat doen we genoeg met hem, maar het houdt op als hij letterlijk met zijn nagels en tanden in je handen hangt. Het is nu een hele lieve, rustige kat. Hij is nog steeds speels en wilt nog wel eens uithalen als je hem te lang over z'n buikje blijft aaien, maar je kan prima veilig op de bank zitten en hij komt er geregeld gezellig bij liggen.

Zou het echt even afwachten. Het feit dat ze zo bij je op bed kwam liggen beaamt imo dat het echt geen wilde kat is, maar gewoon eentje die nog even flink moet wennen.

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:09

Sizzle schreef:
Juist onze kat die in een gezin met kinderen op de wereld gekomen is haalt het hardste uit :+
De ander kwam uit een kattenren en is een echte knuffeldodo.


Onze katten hielden rekening met de leeftijd van onze dochter... toen ze nog een peutertje was, vonden ze alles goed, waren héél voorzichtig naar haar toe, en duwden ze hooguit met een pootje zonder nagels als ze iets niet wilden. Naarmate ze ouder werd en "toerekeningsvatbaar" werden ze wat minder geduldig of liepen ze gewoon bij haar weg.
Echt krabben deden ze nooit, we letten erop dat het nooit uit de hand liep, was wel zo prettig voor zowel de katten als onze dochter. :D

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:24

Die van ons niet hoor, die ziet in iedere wiebelteen een potentiele muis :')
Echter vind hij voetballen en apporteren ook geweldig dus dat is meer een ravotkat.

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 14:19

Mijn felle donder doet t inmiddels goed
Geen sissen en blazen als een slang meer

Gewoon een felle rooie
Die idd in elk wiebeltje een potientiele prooi ziet .

Een klein ding nog
Mevr pist in mijn bed .
Als t dekbed erop ligt .
Haal ik t dekbed weg doet ze het niet .
Maar gister avond ga ik in bed liggen
Poes en poes komen er gezellig bij
En dan ineens besluit mevr op mijn bed te piesen
Aaargh

Heb 2 katten bakken voor ze tot beschikking
Die ik 2 keer daags zuiver maak .

Ze doet dit ook niet telkens maar zo nu en dan .

Miss_F
Berichten: 67
Geregistreerd: 05-11-13

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:49

Heeft ze iets in de slaapkamer waardoor ze haar geur kan verspreiden? (Kattenbak, krabpaal,..)

Mogelijks wil ze de kamer gewoon 'claimen', en dan kan het helpen als ze dit met iets anders kan doen dan je bed.

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:01

Heb je in beide kattenbakken hetzelfde grit?
Misschien in de ene wat anders doen?
Soms snappen ze in het begin alleen het grit waarmee ze zijn opgevoed.
En niet gelijk opruimen als ie op de kattenbak gaat, dan kan ie zijn eigen geur weer vinden.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:05

Tja, jonge kittens en dekbedden... bekend verhaal :D dat ligt puur aan de leeftijd, TS, geen zorgen. Zo jong kunnen ze alles wat zacht en dik is aanzien als plasplek.

Tip: zet voorlopig even een kattenbak naast je bed. En overdag je dekbed even opbergen. Mocht je haar wanneer je er bij bent aanstalten zien maken om te plassen, meteen optillen en in de kattenbak zetten.

Ze snappen het snel hoor, maar je moet ze soms even helpen door een kattenbak aan te bieden vlak naast de 'verwarrende' plek (in dit geval je dekbed).

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 18:00

het dekbed haal ik al van mijn bed idd
een voordeel alle dekbedden zijn nu gewassen .

kattenbak staat op de overloop . ongeveer 3/4 meter bij mijn bed vandaan

is dat te ver nog ?

Anoniem

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:04

Ik zou hem echt naast je bed zetten zodat je als je ziet dat ze gaat plassen op je bed haar gewoon kan optillen en op de bak kan zetten. Dat is de snelste manier om te corrigeren, dan snapt ze snel zat dat dat de goede plek is om te plassen

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:57

Wij hebben ze gewoon niet op de slaapkamer aangezien we er ook een hebben die gewoon echt dekbedden niet kan weerstaan.

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:02

Heeft ze al eens op de bak geplast?
Wat voor korrels/grit hebben ze? Is dit anders dan bij vorige adresje?

Mijn kitten haar blaas zat gewoon vol en liet het toen ook lopen op het dekbed. Andere korrels & het was opgelost

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:07

Dit dekbedprobleem heb ik nooit gehad :=

Wel een kitten wat 's nachts aan mijn voeteneind in bed kroop, hopeloos verdwaalde IN de overtrek en dan begon te bleren. Ik elke keer katje uitgraven midden in de nacht :') Daarna heeft hij jaren op de bank geslapen (nadat ik 'm een paar keer uit bed had gekieperd als hij er in wilde) en pas toen hij 7 was en buiten was afgetuigd door een andere kater en heulll zielig was kroop hij weer bij mij in bed. En sindsdien gaat het goed. Hij ligt nu ook op bed, we zijn samen aan het bokken.

Maar goed, ook hij heeft de (dek)bedetiquette snel geleerd. Het is natuurlijk wel zaak om een alternatief aan te bieden in de vorm van een bank of een kattenbak. Afhankelijk van het te bestrijden probleem.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:15

Die van ons moet gewoon perse schijten op dekbed :\
Verder keurig zindelijk.
Ik weet wel dat ik vroeger bij katten oppaste waar ook een waarschuwing bij kwam dat slaapkamer verboden was ivm een dekbed schijter :+

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 20:39

Ze plast gewoon op de bak
En poept ook op de bak
Ik heb boven een bak en beneden een bak
Beide zijn toegankelijk voor ze , zonder dat ze langs de nu nog enge hond moeten .
Ze plast gewoon af en toe op bed
Maar ik zal morgen een ander soort katten bak korrel bij halen wat grover miss vindt ze dat fijner
Zag haar nl wel schudden met dr pootjes toen ze haar kaka aan t begraven was .
Heb nu van die fijne klonterende korreltjes

Ik heb eigenlijk t idee dat ze op bed piest met t idee mijn bed en ik zal t een geurtje geven !
Maar op bed piesen als er geen dekbed op ligt doet ze niet ...
katten , ik zal eens een katten houden voor dummies boek gaan lezen !
Heb al vaak katten gehad alleen de laatste 10/11 jaar niet meer .
Nu dus de kittens
Maar poeh
Ze zijn van een ander soort

Ben wel heel blij met beide kittens

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kitten reageert overdreven fel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:40

Ik zou voorlopig gewoon de slaapkamerdeur dichthouden zodat je bed iig fris en schoon blijft.