Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StonedRomy schreef:inderdaad maak het leuk. En gebruik een muilkorf en geen snuitje want sommige denken dat dit ook een muilkorf is. Maar deze zijn puur voor effe bij de dierenarts of ander kort moment, niet om te wandelenDie van mij krijgt hem heus wel af als ik ze alleen ermee laat. Desnoods helpen de andere honden gezellig mee met het puzzelen.
Gewoon omdoen, riem omdoen en gezellig in je huis gaan lopen. Maak het leuk voor je hond en ben enthousiast. Die van mij kan ik koekjes geven terwijl de muilkorf omzit, dus als ik de muilkorf pak staat ze onmiddellijk voor mij te kwispelen.
Eventueel hond inladen in de auto en een eind rijden richting een rustig wandelgebied. Muilkorf om en gewoon wandelen.
dierenfan schreef:Ben ik dan zo slecht? 2 weken geleden werd mijj puber erg druk aan de lijn. Wild geroken in het bosik kreeg hem er niet uit. Heb toen een gentle leader gepakt (jep standaart bij mijn uitrusting omdat ik grote roedel bij heb) op zijn maat gezet aan gedaan en verder gelopen. Zijn focus op het wild was gelijk weg uiteraard en toen hij rustig mee liep weer los gelaten. Ik train er niet op eigenlijk. Het is om doen en bij normaal gedrag weer af doen. Heb bij mijn boxer getraind op gentle leader en dat is nooit gelukt om te laten accepteren. Ik had er teveel aandacht aan gegeven kennelijk waardoor hij had besloten het ding doodeng te vinden. Om doen mocht maar geen stap lopen.
Mizora schreef:dierenfan schreef:Ben ik dan zo slecht? 2 weken geleden werd mijj puber erg druk aan de lijn. Wild geroken in het bosik kreeg hem er niet uit. Heb toen een gentle leader gepakt (jep standaart bij mijn uitrusting omdat ik grote roedel bij heb) op zijn maat gezet aan gedaan en verder gelopen. Zijn focus op het wild was gelijk weg uiteraard en toen hij rustig mee liep weer los gelaten. Ik train er niet op eigenlijk. Het is om doen en bij normaal gedrag weer af doen. Heb bij mijn boxer getraind op gentle leader en dat is nooit gelukt om te laten accepteren. Ik had er teveel aandacht aan gegeven kennelijk waardoor hij had besloten het ding doodeng te vinden. Om doen mocht maar geen stap lopen.
Ik heb met 3 honden met gentle leader gelopen. 1 heeft daar een half uur training voor nodig gehad en nog een tijdje extra belonen, 1 heeft er een keer met een poot naar gehengeld en toen was het goed. 1 bleef vechten, zowel na gewoon aandoen als na trainen dus bij haar ben ik er mee gestopt na enkele weken. Zij heeft overigens ook weken tegen de halsband gevochten en stortte zich voor iedere wandeling opnieuw tegen de grond nadat het tuigje aangetrokken werd. Na een tiental seconden was dan de voorstelling wel over en liep ze gewoon mee, maar eigenlijk vind ze het tuigje gewoon stom. En dat heeft ze volgehouden totdat ik haar op tweejarige leeftijd herplaatst heb (omdat ze echt geen andere dieren in huis wilde bij haar. Ze vocht niet maar was altijd chagrijnig).