Kattenhater in de straat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tandlozemum

Kattenhater in de straat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 10:44

Hoi bokkers,

Sinds een week of 3 woon ik in een nieuw huis.
Voordat ik er kwam wonen heb ik me netjes voorgesteld aan de meeste buren (die open deden) en ook aangegeven, mochten er iemand last van mij hebben, ze het kunnen melden, en we het op kunnen lossen. Ging meer over het klussen, maar lijkt mij ook voor andere dingen.

Ik heb 2 raskatten. Ik kom van een appartement en heb nu een hoekwoning. Zij zijn niet gewend om naar buiten te gaan (alleen balkon) en ik ben ook niet van plan ze de straat op te sturen.
Met dit mooie weer staat mijn tuindeur wel open, en lopen ze in de tuin.
Ze gaan er niet uit, proberen het niet eens. Ik hou ze natuurlijk wel in de gaten.

Nu vond ik vanmorgen een zakje rattengif in mijn tuin. Over de schutting gegooid? Voor mijn katten bedoelt?

Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet. Ze komen alleen in mijn tuin. Mocht er iemand wel problemen mee hebben, geef dit dan aan, en praat er gewoon over. Waarom gelijk zoiets doen?

Ik voel me er erg slecht door.
Wat kan ik hiermee? Ik weet niet wie het geweest is.

Maar het laatste wat ik wil is problemen in mijn nieuwe woonomgeving.

AlwaysH

Re: Kattenhater in de straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:47

Is er geen overlast van ratten?

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:51

Misschien een net over de tuin. En voordat je de katten loslaat even de tuin controleren.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:51

Ik vind dit persoonlijk een beetje overhaast gedacht. Als dat daar (misschien per ongeluk) terecht gekomen is hoeft dat nog niet direct voor de katten bedoeld te zijn. Daarnaast zullen de meeste katten dat ook niet snel opeten. Daarnaast lijkt het me vrij bizar als je last hebt van de katten van de buren als die alleen maar daar in de tuin lopen en verder geen lawaai of ander overlast veroorzaken.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:56

Is he mogelijk dat dit eral lag (vorige eigenaars) maar dat je dit nog nooit heb opgemerkt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:56

Hier in de buurt zijn laatst kippenpoten met rattengif op de hondenuitlaatplaatsen gestrooid.
Ik zou dus overal rekening mee houden en in ieder geval je katten voorlopig even binnen houden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:58

Ik kijk nergens meer van op dus als je zeker weet dat het er eerst niet lag, dan zou ik maar goed uitkijken.

Misschien inderdaad even goed in de buurt ventileren dat jij je katten op het erf houdt en daar zeker maatregelen voor neemt omdat zo te houden.
Praat dan hopelijk snel genoeg rond en blijft het bij deze eene actie.

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 11:04

Ik hoop dat ik me vreselijk aanstel Ielberse, en dat dit per ongeluk ik mijn tuin komt, al zal ik niet weten hoe, rondom staat een schutting van zeker 2 meter hoog, tot helemaal onderaan.

Fatcat, nee het lag er echt vanmorgen ineens. Woensdag heb ik al het onkruid nog tussen de tegels verwijderd (de tuin is bijna volledig betegeld) en toen lag het er nog niet. Het spul is ook knalrood, dus het viel gelijk op.

Een net heb ik voor ik ging verhuizen over nagedacht, en toen dacht ik nog: ik weet niet of de buren daar blij mee zijn, want het is erg lelijk. Maar als het moet doe ik het maar.

Overlast van ratten weet ik niet.

Ik hou inderdaad de katten nu maar binnen. Erg jammer voor ze, ze liggen graag in het zonnetje buiten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:07

tandlozemum schreef:
Ik hou inderdaad de katten nu maar binnen. Erg jammer voor ze, ze liggen graag in het zonnetje buiten.

Denk je dat ze ervan zouden eten dan?
Ik zou niet meteen de conclusie trekken dat de buren kattenhaters zijn en je katten willen vergiftigen alhoewel het wel vreemd is natuurlijk.
Houd het even in de gaten iig. Hopelijk is het niets.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:16

Even een praatje maken met iedereen rondom je tuin dan weet je hoe of wat. Puur voor jou eigen rust zou ik dat doen ;)

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:20

ratten kunnen die zakjes ook verslepen, misschien is het zo in je tuin gekomen

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:25

Ik zou ook even praatje maken met de buren. Natuurlijk niet vragen of ze jou katten proberen te vermoorden :D gewoon zeggen dat je wat vergig in je tuin hebt gevonden en dat je afvraag of het van hun is / of ze een ratten/muizen probleem hebben?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:29

dioni schreef:
ratten kunnen die zakjes ook verslepen, misschien is het zo in je tuin gekomen

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:41

Ik heb wel eens etensresten in mijn tuin doordat meeuwen iets oppakken en het boven mijn tuin laten vallen. Zo kan het er ook in komen.

Ik zou het in de gaten houden maar niet gelijk het ergste denken.

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 14:34

Bedankt voor alle reactie!

Ik ben nogal een stresskip, en zie altijd beren op de weg :o

Jullie hebben me iets gerust gesteld. Ga zeker neutraal informeren bij mijn buren, en ga er nu maar vanuit dat het geen opzet is.

Ik hou het wel in de gaten.