Nu blijft dit allemaal afwachten en spannend! Maar, wat zijn de praktische dingen waar ik even op moet letten?
Ik dacht zelf aan een 2e kattenbak, echter hebben mijn ouders beiden ook zo'n zelfde situatie gehad en die gaan allemaal op dezelfde kattenbak. Ik heb ook weer niet zo'n groot appartement dus zou ze zelf ook liever op 1 hebben..
Hoe doe ik dit kwa voer? De kitten zal speciaal voer moeten neem ik aan? Mijn poes krijgt onbeperkt brokjes en 1x per dag zacht voer, dat zacht kan ik natuurlijk wel ervoor zorgen dat ze ieder apart eten, maar de brokjes heb ik geen zicht op. Kan dat kwaad?
En wat betreft het introduren. Ik had zelf bedacht de kitten in ieder geval de 1e dag op een andere kamer te zetten, en daarna de kitten eruit te halen en mijn poes daar in te zetten zodat ze elkaars lucht kunnen ruiken, en daarna bij elkaar. Maar, hiervoor is sowieso een 2e kattenbak nodig, en daarnaast hoor ik toch veel om mij heen dat wordt aangeraden in dit geval gewoon bij elkaar te zetten.
Voor zover ik weet is mijn poes heel sociaal, is opgegroeid samen met haar broertje. In mijn vorige huis kon ze naar buiten, als ze daar een andere kat zag wilde ze altijd graag even snuffelen, ze is absoluut niet dominant of aanvallend, dit heb ik haar nog nooit zien doen.
Alle tips zijn welkom, ik wil gewoon dat ik er alles aan gedaan heb om het goed te laten verlopen, mocht het dan evengoed niet goed gaan hoef ik mezelf de schuld niet te geven