De assistent vertelde mij dat ze honden altijd willen helpen en er zat een slapertje en gewoon teveel haar naar haar mening, dus de schaar is er maar ingezet. "Want ze ligt nu toch in narcose dus dan kan je er makkelijk bij." (ik heb van pups af aan geoefend dat ik altijd bij de ogen kan komen dus dit is geen probleem)
Erg jammer want het haar had de juiste lengte waardoor het viel, en nu springt het weer lekker voor en in der ogen.
Maar goed gedaan is gedaan en het groeit wel weer terug.
Daarna werd me toch dringend geadviseerd om der naar een echte trimsalon te brengen want ze moet wel echt getrimd worden...
Ik kam ze dagelijks helemaal uit, knip de pootjes, pluk de oren en was ze zelf. Nageltjes worden uiteraard ook gedaan.
Als ik zie dat 1 van mijn maltezertjes last heeft van het haar knip ik ze zelf in de zomercoupe, maar het liefst houd ik ze met half lang haar. En omdat ik zoveel tijd aan de vacht besteed ben ik er ook wel trots op en voelde me stiekem wel een beetje beledigd.

Maar lang verhaal kort, nu vroeg ik me af of bokkers regelmatig de hond laten trimmen of de verzorging ook liever zelf doen?
Het harige hondje: (voor de operatie)