Boerderij kat, kitten weg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Boerderij kat, kitten weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:05

Hoi bokkers,

Op mijn werk is gisteren een poes bevallen. Ik wist dat ze zwanger was en gisteren heb ik haar de hele dag niet gezien, tot begin vd avond. Toen zag ik meteen dat ze dunner was.

Ik ben haar even gevolgd en was er al gauw achter waar ze haar nest had, in een strohok. Ik heb even gekeken, de kittens opgepakt en bekeken. 3 jonkies. Weer teruggezet en met rust gelaten. Bakje met voer naast het nest gezet.

Vanochtend ging ik weer kijken en er ontbreekt een kitten. Ik heb even gezocht maar kan m verder ook niet vinden. Moederpoes ligt rustig in het nest de andere jongen te voeden.

Ik ben verder vandaag weg dus kan haar ook niet in de gaten houden. Is ze nu al aan het verslepen? Moet ik me zorgen maken?

Groetjes, amoj.

Olga89

Re: Boerderij kat, kitten weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:14

Ja hoor, sommige gaan heel snel slepen.

Onze boerderij-poes ging slepen als je wist waar haar nestje was.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:18

Wij hebben ook een nest boerderij kittens bij stal en die liggen ook in een stro hokje
nu was ik laatst 3 vd 4 kittens kwijt, bleken ze zich verstopt te hebben onder het stro en ze zijn dan ook muisstil als de moeder er niet is. het kan dus best zijn dat die andere kleine zich nog verstopt onder het stro en nog tevoorschijn komt

de volgende ochtend lagen er hier weer gewoon 4, terwijl de avond ervoor mams met 1 lag

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:36

Kan inderdaad heel goed al verslepen zijn. Onze poes was na een aantal weken wanneer ze jongen had soms maanden verdwenen, inclusief jongen, en kwam daarna alleen weer terug.

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 10:42

Of een roofdier heeft hem gepakt.
Wil ook nog wel eens gebeuren natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:05

Oh oké, ze is wel echt een kat die sleept maar kan me niet heugen dat ze dat al zo snel deed. Ik ga zo weer even kijken. Maar het verslepen gebeurt dus wel echt in etappes? Omdat ze toen ik vanochtend kwam relaxed lag te voeden.

Onder het stro kan ook nog, het is echt een groot hok. Roofdieren weet ik niet, ze liggen in een Ligboxenstal en heb daar eigenlijk nooit eerder roofdieren gezien maar ik sluit het ook niet uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:23

Ik kom er net bij en ze ligt nog op dezelfde plek. Met twee kittens... :(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:31

Misschien heeft ze de kitten opgegeten of verstoten.
Dat het niet goed was.
Moeilijk te zegggen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:48

amoj schreef:
Oh oké, ze is wel echt een kat die sleept maar kan me niet heugen dat ze dat al zo snel deed. Ik ga zo weer even kijken. Maar het verslepen gebeurt dus wel echt in etappes? Omdat ze toen ik vanochtend kwam relaxed lag te voeden.

Onder het stro kan ook nog, het is echt een groot hok. Roofdieren weet ik niet, ze liggen in een Ligboxenstal en heb daar eigenlijk nooit eerder roofdieren gezien maar ik sluit het ook niet uit...

Misschien een idee om ze op de pil te zetten of nog beter te laten helpen.Ik begrijp dat jet jou poes niet is,maar misschien kan je de werkgever overhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:53

Is mijn poes inderdaad niet. Er is maar 1 poes op moment en een paar katers, dus opzich zijn kittens welkom. Ik probeer er ook goed voor te zorgen maar goed, ik kan er ook niet de hele dag naast gaan zitten...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:59

Altijd leuk van hoe de mensen met de katten omgaan 8)7 , ze worden niet geholpen en als ze kittens krijgen, krijgen ze geen extra zorg, zoals extra eten en drinken.

Het is dat jij ze in de gaten houdt en ook zorgzaam bent voor ze........maar de eigenaars.........pffff.

Ik denk dat die ene kitten wat weg is......dat het wel iets is overkomen, want anders waren de andere kittens ook elders en de moederpoes ook......of ze waren weer compleet bij elkaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:09

Maar wat ik me afvraag is waarom jij de kittens hebt opgepakt??

Laat ze lekker met rust (de kittens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:21

Gewoon om te checken, is toch normaal​? Ik heb ze alleen opgepakt en meteen weer terug gezet.

Moederpoes is erg gesteld op mij dus vond dat ook prima.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:31

Je kunt kittens in principe direct vanaf de geboorte gewoon oppakken hoor, ook van boerderij katten. Sommige gaan inderdaad verslepen zodra ze weten dat het nest ontdekt is en dan moet de zoektocht opnieuw starten.
Maar ik heb meermaals geholpen bij bevallingen en zelfs kittens weer leven ingeblazen (letterlijk) als het navelstrengetje om het nekje zat. En dat vinden poezen prima.
Dus niet omdat het dan jouw geur heeft, dat het verstoten wordt. die kans is erg klein.
Mijn idee is dat het dier inderdaad opgegeten of verstopt is. Verstoten doen katten zelden volgens mij.
Verstoppen kan wel, maar is niet logisch,want de rest ligt er nog netjes. Vergeten doen katten ook echt niet.
En opgegeten is niet heel logisch (tenzij het een roofvogel geweest is) want dan zouden ze allemaal wel weg zijn.

Heel vreemd verhaal dit.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:06

Kan inderdaad een roofdier zijn geweest. Maar is dit jou kat? Of?
Want moederpoes kan dus nu alweer drachtig zijn...

Er zijn heel veel asielen die boerderijkatten hebben zitten, die te verwilderd zijn om te herplaatsen maar niet gewend zijn om zelf eten te zoeken omdat ze steeds gevoerd werden. Die worden vaak gratis geplaatst of tegen kleine bijdrage. Als je dus nog opzoek bent naar poezen,.. misschien eens bij het asiel in de buurt vragen?