Help, dumpkatjes....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Help, dumpkatjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 19:22

Vandaag kwamen de twee jonge katten die ik al een paar dagen rond zie lopen bijna letterlijk aan de deur kloppen... mager, slechte vacht en vooral flink honger! Vorig jaar zijn er hier ook al 2 katten gedropt, en deze twee zien er ook aardig homeless uit...

Dus toch maar wat gegeven, water neergezet en morgen maar even brokjes halen. Na het weekend even de DA bellen en kijken wat zijn idee is. Checken op chip sowieso :j

Maar als het inderdaad dumpkatjes zonder thuis zijn, dan zijn ze hier best welkom :) alleen, hoe pak ik dit allemaal handig aan?

Laptopmuis

Re: Help, dumpkatjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:35

Misschien kan je contact opnemen met het dierenasiel of die je hulp kunnen bieden?
Als je ze zelf wil houden kan je dat dan altijd aangeven dat je ze dan wilt adopteren. Dan worden ze in elk geval nagekeken door een dierenarts en helemaal in orde gebracht met chip, sterilisatie/castratie, entingen, ... Daarnaast mag een asiel wettelijk katten na 2 weken herplaatsen en op hun naam registreren. Als je zo een kat vind heeft de eigenaar volgens mij nog een jaar de tijd om de kat terug te claimen.