Kat komt slecht door rui heen

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maartje_M

Kat komt slecht door rui heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 10:57

Onze poes van 6,5 jaar oud komt erg slecht door de rui heen dit jaar. Ze is halflangharig en haar vacht is enorm plukkerig dit jaar. Kunnen we haar iets bijvoeren ofzo om haar te helpen?

gaby12

Re: Kat komt slecht door rui heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:02

Wat voer je nu? Hoe vaak kam je de poes? en met welke kammen/borstels?
Al eens een kattentrimmer overwogen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 13:18

Ze krijgt al zo lang we haar hebben royal canin. We kamden haar voorheen nooit, was ook nooit nodig. Ze kon het prima zelf en het klit niet. Nu wordt ze af en toe gekamd als er grote plukken in haar vacht zitten, met een gewoon kammetje. Haar haar is niet zo lang dat ze naar de trimmer moet

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:41

Ook een korthaar kan naar een trimmer :P je wilt niet weten hoeveel haar er vanaf komt.
Je kunt onderstaande kam gebruiken om haar wekelijks te kammen.

https://petsplace.nl/pps-adori-vachtkam ... 64217.html

Ook kan je haar eens na laten kijken door de DA of de vacht geen medische oorzaak heeft.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:53

Een supplement met omega-3 en omega-6 vetzuren werkt goed hiervoor. Ik heb ook een poes met een vreselijke dikke vacht waar ze elke lente/zomer last van heeft (terwijl ze gewoon een korthaar is).

Kammen kan overigens averechts werken, ik heb van een trimmer gehoord dat de beste optie wassen is. Helaas niet zo evident bij de meeste katten :=

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:59

Flesje zalmolie wil wel eens helpen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 20:15

Ik vind het zo gek dat dit het eerste jaar is dat ze er last van heeft terwijl ze hier al 6 jaar woont. Ze is nu wel aan de magere kant maar of dat nu komt door het verharen of dat het verharen komt door de magerheid... :/ Ze wordt in ieder geval al bijgevoerd als we haar apart hebben van onze mega-6-kilo kater zodat ze rustig de kans krijgt voldoende te eten.

Wassen gaat het bij deze niet worden :') kammen vindt ze heerlijk dus dat dan maar af en toe.
Ik was inderdaad op zoek naar een supplement dat haar kan helpen. Morgen eens even in verdiepen :)

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:46

Mocht het bijvoeren niet werken dan zou ik eens een bezoekje da doen.
Mager en slecht in de vacht kan ook bij een schildklier of ander probleem horen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 21:09

Februari is ze nog helemaal gecheckt en was alles in orde. Ben extra alert omdat we 2 jaar terug onze andere kat jong verloren hebben dus ik laat haar goed controleren :) maar bedankt voor het meedenken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie