Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:Eerst trainen aan de lijn. Als je in een situatie komt en je kan hem met een ''losse'' lijn weer bij je krijgen met zijn aandacht, kun je hem later eens op een afgesloten veld los gaan doen. Is misschien verder weg, maar je moet toch eerst trainen. Als dit zo doorgaat, gaat het een keer mis en dat wil je natuurlijk niet.
Het mooiste is als je ergens met een gedragstherapeut kan trainen. Eerst solo en later in een groep. Meerdere die op lokaties trainen, dus moet te vinden zijn.
Voor nu zou ik hem echt niet meer loslaten of echt een afgesloten veld zoeken tot het probleem echt verholpen is.
Kaus schreef:Een snoepje erin stoppen neemt hij wel aan. Maar dat is het dus ook wel. Ook van wildvreemden neemt hij snoepjes aan en dat is dan hap slik weg. Hij gaat op zo'n moment ook zitten op commando maar ik kan hem verder dan dat ook eigenlijk niet bereiken. Het commando 'kijk' is een goede. Daar ga ik mee aan de slag.
En verder was ik zeker niet meer van plan hem los te laten hoor. Tenzij het omheind is of vroeg in de ochtend (uur of 6).
Sjolvir, jij legt het inderdaad precies uit zoals ik het bedoel. Hij is niet meer te bereiken. Op dit moment is het geen kwestie meer van trainen maar meer van hoe haal ik hem uit de paniek.
Één persoon tegen komen is al te veel. Ik ken de drempeltheorie inderdaad maar er is voor hem bijna een situatie denkbaar die onder zijn drempel blijft. Met bekenden oefenen is inderdaad wat ik thuis veel heb gedaan en daar is hij nu al ontzettend in verbeterd! Maar hoe zorg je dat je niemand tegen komt in een straat dat je op die manier kan oefenen? Dat is bijna niet te doen..
Een jachtlijn ga ik naar kijken. Een flexilijn ben ik geen fan van omdat die bij mijn andere hond een keer is geknapt...