Zondag toch eventjes de stukjes nagel er onder dwang afgeknipt. Maandag twijfelde ik en even gebeld met de dierenarts. Die adviseerde niet afdekken maar aan de lucht houden, af en toe even ontsmetten. Aangegeven dat hij er veel aan likt, maar ze gaf ook aan dat je dat niet tegen houd en geen ramp is.
Dinsdag een dagje thuis gewerkt om hem in de gaten te houden, dat ging redelijk. Vandaag uit het werk is die poot echter weer drijf en drijfnat en begint ook kaal te worden tussen de tenen in. Tja, hoe ver ga ik daarmee? Hij loopt niet kreupel, zolang je er af blijft is het goed. Van al dat likken raakt de teen natuurlijk ook geirriteerd. Aanraken vind hij echt niet grappig.
Ik dacht zelf het maar toe te laten tot morgen of vrijdag ofzo, dan heeft het teenwondje een week de tijd gehad om te genezen. Ik smeer er nu honingzalf op, ook zo goed mogelijk tussrn de tenen. En daarna toch een kleefbandage er omheen om het likken te stoppen zodat die cirkel van irritatie doorbroken wordt.
Iemand anders suggesties? Hoe doen jullie dat? Naar de dierenarts wil ik ene beetje vermijden als het niet hoeft, hij is een half jaar geleden geopereerd en heeft chemos gehad en sindsdien is de dierenarts gewoon extreem stressvol. Wel zijn aan het oefenen met af en toe er heen voor wat lekkers, maar een DA die aan een pijnlijke poot gaat zitten maakt zeker dat we weer opnieuw moeten beginnen.