Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die ervaring hebben met kattenverjagers. Wat ik graag wil weten is of ze ook echt werken om katten op afstand te houden. Je hebt ze in verschillende soorten met geluid, lichtflitsen en zelfs die met water werken.
Wat ik wil is niet zo zeer katten verjagen van mijn erf, maar ze er juist op houden en bij de drukke weg vandaan. Afzetten is geen doen, groot boerenerf dan moet ik meer dan een kilometer hekwerk gaan realiseren en dat is niet te betalen. Een ren kan ik ze ook niet aandoen, het zijn echte boerderij katten die graag jagen en rondrennen.
Commentaar dat het zielig is om deze middelen in te willen zetten heb ik ook niks aan. (Op de kattenpaginas op fb al genoeg gehad) Het is een heel groot erf waarbij ze heel ruim uit de buurt van de apparaatjes kunnen blijven en nog steeds zeeën van ruimte over hebben. Ik doe het ook liever katvriendelijk, maar als het niet anders kan dan liever een vervelend piepje in hun oor dan een platgereden kat.
Ben dus echt puur op zoek naar ervaringen of die dingen echt werken en het zin heeft om ze dus aan te schaffen. Andere tips zijn trouwens ook welkom!
Mijn ervaring is dat de werking wisselt in de situatie om ze van specifieke grond af te houden. In de situatie dat het werkt is het vaak zo dat de ruimte waar ze niet mogen komen duidelijk is in de vorm van een doodlopend stuk, ze horen de piep dus continue.
Om die reden denk ik niet dat zulke apparaten bij jou zullen helpen. Als ze die richting op willen gaan ze toch wel, jammer van die paar meter dan ze een irritante piep horen, dat is immers maar een moment daarna is het over.
Het werkt echt alleen als ze de gehele tijd een piep horen in het gebied waar ze niet mogen komen.
zonnebloem18
Geplaatst: 17-05-17 00:27
Heb je gedacht aan iets als Petsafe. Een draad rondom ingraven waarbij ze een piepje horen als ze in de buurt komen en een schokje als ze er overheen gaan. Klinkt een beetje wreed, maar ze leren het heel snel en het werkt heel goed.