Ik kan 2 valkparkieten en 2 grasparkieten overnemen, inclusief kooi. Nu vraag ik me af hoe ik ze het beste kan vervoeren. De huidige eigenaar had het erover dat ze gewoon in de kooi vervoerd kunnen. Maar ik ben bang dat ze zich dan bezeren als ze ergens van schrikken. Ik heb 2 van die vervoersbakjes voor de cavia's, zou ik daar ook de vogels in kunnen vervoeren?
Je kunt ze ook in de eigen kooi vervoeren, doe er dan een doek overheen zodat ze in het donker zitten.
Het is een beetje afwegen wat stressvoller is: het vangen en in een klein doosje doen of het vervoeren met een doek eroverheen in de eigen kooi. Ligt er ook aan of ze al handtam zijn bijvoorbeeld
Zizipicoleo
Geplaatst: 16-05-17 21:06
Het ligt er ook aan over wat voor afstand en met wat voor vervoermiddel de parkieten vervoerd worden. Wij hebben weleens grasparkieten met kooi en al in de auto vervoerd, volgens mij gewoon op de achterbank met de gordel erom. En rustig rijdend natuurlijk.
Ook ben ik een keer met de trein ergens een grasparkietje gaan ophalen, die had ik toen in een kartonnen vervoerdoosje van de dierenwinkel
Pallatin
Geplaatst: 16-05-17 21:08
Nadeel van die doosjes is wel dat je de vogels moet vangen om ze erin te doen, daar krijgen ze stress van. Of zijn ze handtam? Ik zou ze wel gewoon in hun kooi vervoeren, wel alles eruit op een paar stokken na en rustig rijden uiteraard. Een doek over de kooi kan ook wat meer rust geven.