Een wanhopige bokker hierzo, nu wend ik me maar tot mijn favoriete forum. Ik heb jullie hulp nodig.
Onze hond krabt en bijt zichzelf al een hele tijd. Voorheen niet zo super veel en ook niet problematisch, maar tegenwoordig krijgt hij echt plekken en krabt hij zich op sommige plekken een beetje open. Super vervelend voor onze Toby natuurlijk.
Wij natuurlijk meteen naar de dierenarts, waar Toby na een kort onderzoek de diagnose allergisch kreeg. Met als resultaat een injectie tegen vlooien en andere parasieten, een anti-allergische injectie en hypoLlergene brok.
Resultaat na een week: hond krabt zich helemaal het lazerus en het probleem is nog tien keer zo erg geworden als voorheen. Voor we naar de dierenarts gingen had hij wat rode plekken, nu heeft hij wondjes.
We zijn zelf op onderzoek uit gegaan en hebben besloten om hem op vers vlees te zetten. Eerste week kreeg hij kip, deze week krijgt hij varken. Hij krijgt een dag ook verse pens, een dag een gekookt ei en een dag vis erbij om zijn dieet compleet te maken.
We zijn nu 2 weken vers vlees aan het voeren en nog steeds zien wij nog geen KLEIN beetje verschil. Alleen al het toekijken hoe hij zicjzelf constant zit te krabben drijft me tot waanzin. De ene dag lijkt het beter te zijn en de andere dag ben ik de wanhoop nabij. Jeuk is immers erger dan pijn...

Dus bij deze hoop ik dat mensen hier ervaring mee hebben en mij tips kunnen geven over hoe ik de jeuk kan verzachten, hoe ik er achter kan komen waar het probleem zit en hoe hier mee om te gaan.
Ik post zo een paar foto's van zijn huid. Alvast bedankt.