voer voor jonge actieve hond. ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

voer voor jonge actieve hond. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 10:36

Goede morgen allemaal!

Ik had een vraagje;

wij hebben 2 bullmastiff reuen. een van 2,5 jaar oud en een van 1.5 jaar oud.

beide 2 top honden, super verschillend in karakter, waar de oudste van een paar keer rennen al de hele dag kan slapen en snel tevreden is, wil de jongste het liefste de hele dag dingen doen en graag werken, hij heeft veel meer uitdaging nodig, maar kan zich zelf ook de hele dag vermaken, maar is erg actief.

Beide zijn prima op gewicht, maar toch zie ik de jongere graag iets voller. hij is super gespierd, maar ik zie ze bij de buikomvang graag net iets voller (vooral omdat hij zo'n flinke borst en kont heeft)

ze krijgen bij ons 2 x per dag te eten, vaker eten aanbieden werkt niet voor ze, dan hebben ze gewoon geen trek.

ze krijgen bij ons vers vlees (carnibest) en brokken, nu vroeg ik me af, zou hij eventueel op een brok moeten voor actieve honden, waar bijvoorbeeld net wat meer in zit?

hij krijg dus in de ochtend en in de avond een 500 gram vers vlees van carnibest, we wisselen met de smaken de hele week door. met 1.5 maatbeker brok. (zoals hieronder is te zien) de ene keer is de bak helemaal leeg, de andere keer laat hij iets staan.

deze brok krijgen ze : https://www.valcobulls-shop.nl/a-384232 ... ult-15-kg/

hier doen ze het beide eigenlijk top op, goed in hun haar, mooie kleur etc. maar misschien kan het beter voor de jongste?

Afbeelding

we zijn dus specifiek opzoek naar eventueel een andere soort brok.

hebben jullie misschien tips?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:34

Heb je een foto van de hond waar het over gaat? Voor een actieve hond is een slankere lijn ook wel gewoon normaal. Voor hun gezondheid staan ze beter nét wat schraal, dan te zwaar. Veel minder belasting op gewrichten. Verder is je hond ook "nog maar" 1,5 jaar oud. De grotere en gespierdere rassen hebben vaak gewoon wat tijd nodig om uit te zetten.

Ik ben dus vooral benieuwd of het echt nodig is ;-)...

dierenfan

Re: voer voor jonge actieve hond. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:10

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:12

Voor onze beweeglijke herder die ook altijd wat te dun was werkte in zijn jonge jaren Cavom heel fijn.
Paar keer wat anders geprobeerd maar dan viel hij altijd weer af.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:34

Onze honden staan op dogchamp.
Hebben veel variatie voor soorten honden in assortiment.

Wij hebben de regular voor duitsedog,briard, Russel.
Staan mooi vol en kunnen bovendien nog lekker druk zijn.

Honden blinken er onwijs van!
Ook ga de briard op show en krijgen we ook steeds positieve reactie op.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:31

Hier staan de honden op kivo kvv en applaws brok.
2 engelse staffords die heeeel actief zijn. Maar mooi gevulde honden. Teefje zou zelfs iets minder gevuld mogen. Daar puzzelen we nu mee met verhoudingen en hoeveelheid.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:04

wbt de activiteit van je jongste hond zou ik niet snel overstappen op ander voer brok.. eerder zou ik je kvv in een kong stoppen en brokjes in een snuffelmat bijv. daarmee bereik je al heel veel. om hem wat voller te krijgen zou ik koolhydraat toevoegen ( bedenk je wel, is het echt nodig?!)