De situatie is als volgt, een hond die ik al een hele tijd ken moet misschien binnenkort weg bij zijn huidige baas (er spelen vervelende privé omstandigheden hier ga ik liever niet op in). Het betreft een grote kruising (> 40 kilo) van een jaar of 8. Deze hond heeft vrijwel zijn hele leven buiten gewoond.
Omdat ik de hond goed ken, hij een gouden karakter heeft, heel goed klikt met mijn honden en ik zijn baas graag wil helpen in deze situatie denk ik er over om deze hond in huis te nemen. Echter, ik woon gewoon in een rijtjes huis met een klein achtertuintje. Mijn honden gaan wel regelmatig mee naar het bos en mijn paarden waar ze lekker rond kunnen struinen, maar het grootste deel van het leven vind plaats in huis.
Buiten dat deze hond dat dus niet echt gewend is heeft hij ook in zijn hok vaak oude stoelen, banken en kleden gekregen om op te slapen. Deze werden altijd in korte tijd vakkundig gesloopt, toen geen probleem, maar als hij deze gewoonte meeneemt in huis wordt dat toch vervelend

Natuurlijk zullen we, mochten we de hond in huis nemen, een aantal weken vrij nemen om hem te begeleiden maar daarna begint het werkende leven weer en zullen de honden toch zo'n 5 uur per dag alleen thuis zijn.
Zouden jullie hier überhaupt aan beginnen? Zijn er mensen met ervaringen en tips hoe dit aan te pakken?