Het was de bedoeling om eenmalig een nestje te fokken en hierna wilden we haar laten helpen.
Na een normale zwangerschapsduur beviel onze poes van vier kittens, waarvan de eerste gelijk overleed omdat ze de vliezen niet open had gemaakt (op dat moment sliepen wij, dus hadden we nog niet door dat de bevalling was begonnen). Bij de overige drie kittens ging het wel goed, maar was onze poes totaal in shock en liet de kittens niet drinken. Ze bleef heel verbouwereerd op haar buik liggen in plaats van op haar zij zodat de kittens konden drinken.
Ze liet ons er gelukkig wel gewoon bij en wij konden de kittens oppakken om er goed voor te leggen.
Het ging wel iets beter na een dag of twee, maar meermaals ging ze gewoon bovenop de kittens liggen..
Op dag 5 en op dag 6 vonden we een kitten dood in het nest, doodsoorzaak onbekend maar het zou ons niets verbazen dat onze poes erop is gaan liggen.
Op dag 10 werd onze poes ineens erg ziek en lag enorm sneu te trillen, waarop we naar de dierenarts zijn geweest en er een baarmoederontsteking werd vastgesteld. Ze kreeg pijnstilling en antibiotica en is gelukkig weer helemaal opgeknapt.
Na 3 weken werd ze weer enorm krols en laat haar laatst overgebleven kitten zo uren in de steek om voor de deur aanstellerig te lopen doen.
Kitten zoogt nog wel enkele keren per dag en heeft nog niet echt tanden, waardoor (geweekt) kittenvoer nog niet echt lukt (dat hebben we wel in huis).
We hebben geen zin in nogmaals een nestje, maar nu al laten helpen bij de dierenarts zou funest zijn voor de melkproductie (aldus onze dierenarts).
Sinds een paar dagen doet de poes behoorlijk agressief naar haar kitten, waaronder grommen, blazen en slaan. Af en toe mag kitten nog wel drinken. Een beetje borderline-gedrag, zeg maar.

Ik heb even rondgekeken op internet, maar kon zo gauw geen concreet advies vinden wat te doen in deze situatie.
Ons kitten blijft gewoon bij ons wonen en een eventuele rangorde wijst zichzelf wel uit, maar omdat kitten nog wel melkbehoefte heeft, maak ik me zorgen.
Kan iemand mij advies geven wat we het beste kunnen doen?
Mocht dit vreemde gedrag aanhouden, dan gaan we uiteraard weer naar de dierenarts.

Oja, op aanraden van de dierenarts hebben we de groei van het kitten bijgehouden en ze komt wel aan volgens de norm, dus vandaar dat we niet hebben bijgevoed met de fles.
TL;DR: moederpoes doet erg boos tegen laatst overgebleven kitten van vier weken oud. Moederpoes is ook alweer krols maar kan nog niet geholpen worden ivm kitten dat nog drinkt en nog geen (geweekt) kittenvoer kan eten.