Thundershirt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Thundershirt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:05

Ik ben op zoek naar ervaringen met het thundershirt.
Wij hebben een onzekere hond.
Hij lijkt heel stoer maar dat is hij verre van.

Met het vuurwerk afgelopen jaar heeft hij bij ons geslapen want hij was compleet in paniek alleen beneden. ( normaal slaapt hij heerlijk snachts).
Ook sommige situaties vindt hij spannend.
( bezoek, met name mannen).

Ik zit te denken aan een thundershirt.
Om hem wat te ondersteunen.
Het zou wen veilig gevoel kunnen geven.

Ben benieuwd wie er wat over kan vertellen.

maj0

Re: Thundershirt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:23

In rustige situaties merken wij wel dat het wat doet. Maar bij vuurwerk bijvoorbeeld gaat onze hond nog netzo te keer als zonder Thundershirt.

Ik weet dat er honden zijn die er wel baat bij hebben. Helaas die van ons niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:23

Ik heb er één gekocht voor één van mijn honden die ook bang is voor vuurwerk, jagers, onweer, zelf een plank uit je handen laten vallen - you name it. Werkt perfect, ze is nu gewoon rustig met oud en nieuw, en zelfs zónder shirt reageert ze nu al nauwelijks meer op onweer.
Wel heb ik eerst even getest of het wat was voor mijn hond door haar in 8-vorm een bandage om haar lijf te wikkelen toen het een keer ging onweren. Dat werkt nl ook (alleen moet je de bandage met een veiligheidsspeld oid vast maken, dus niet handig voor regelmatig gebruik).

Kortom: test eerst even met een bandage, en je weet meteen of het wat voor je hond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:31

En qua maat?
Onze hond is 25 kilo en windhond, fikse borstkas dis.
Ik kom op l uit maar lees ook wel dat de maar niet altijd klopt? Of bij jullie wel?
( zie er wat op marktplaats)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:34

Ik heb een M voor een Pyreneese herder van 10 kg, is aan de ruime kant, maar er zitten hele lappen klitteband aan en ze zijn goed te verstellen. Lijkt me dat je die L voor die borstkas wel nodig zult hebben :j

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:04

Hier ook een thundershirt. Ik merk weinig verschil eigenlijk. Wanneer het shirt net aan is, blijft hij rond lopen. Hij vind het niet erg prettig. Voor vuurwerk doet het weinig, grote paniek.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:23

ik heb al jaren een thunder shirt voor mijn super onzekere hond. met oud en nieuw is hij altijd helemaal van de leg. dan doe ik het thunder-shirt aan en binnen 5 minuten ligt hij voor de bank te slapen. helemaal rustig.
bij mijn vorige hond had ik hem ook voor oud en nieuw/ onweer. werkte heel goed maar iets minder als bij mijn huidige hond. maar evengoed geen gestress met shirt aan.

ook als je hond tussendoor eens een keer echt druk en/ of onrustig is werkt dit shirt top.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:26

En het werkt dus kennelijk ook 'trainend'. Er ging hier net een fles champagne (hadden iets te vieren :Y) ) iets te vlot open met een rotknal, hond keek niet eens meer (en zonder shirt uiteraard, champagneflessen horen niet te knallen, dit ging mis en was dus onverwacht). Vroeger zou ze een uur van de rel zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:25

Best sneu he dat ze daar dan zo gevoelig voor zijn.
Dat valt bij onze gelukkig nog wel mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:30

O wauw, dit klinkt echt als iets voor onze hond die bang is voor vuurwerk. Hij weet niet hoe snel hij weg moet komen als je in de kast staat te rammelen met de pannen. Alleen... zijn ze verkrijgbaar voor grote honden (70-80 kg)? Ik kan ze nergens zo groot vinden. :(