Kat ontsteking voorste oogkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Kat ontsteking voorste oogkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 18:33

Hoi allemaal :)

Een van onze katten heeft voor de tweede keer een ontsteking in zijn voorste oogkamer. Ik vroeg mij af of anderen er misschien ervaring mee heeft en mogelijke oorzaken weet.

Een tijdje terug twijfelde ik steeds of ik bij (een van) mijn kat een witte waas zag over zijn oog zag. Mijn vriend zag dit elke keer niet dus ik dacht dat het aan het licht lag.

Op tweede paasdag zagen we s ochtends dat hij ongelijke pupillen had. Ook was een oog anders van kleur en troebel. De weekend dierenarts gebeld en langs gegaan. Het was een ontsteking aan de voorste oogkamer. Antibiotica en ontstekingsremmer mee gekregen voor 10 dagen. Mocht het niet beter worden of terugkomen moest ik weer naar de dierenarts.

Vandaag was het weer zo ver. Vanochtend was zn oog rood en daarna weer troebel en soms ongelijke pupillen. Nu naar een andere weekendarts geweest(hoorde tussen de twee bezoeken van mijn eigen dierenarts dat ze veranderd waren van dienstdoende weekend praktijk). Nu ook weer een ontsteking van de voorste oogkamer. Oogdruppels en ontstekingsremmer meegekregen.

Maandag gaan we onze eigen dierenarts bellen om te vragen wat nu? Omdat het zo snel terug komt willen we graag de achterliggende oorzaak weten.

Mijn vraag is of iemand hier misschien ervaring mee heeft en mogelijke oorzaken weet.
Hij heeft trouwens nergens last van zo ver wij merken. Speelt, springt, eet en drinkt gewoon.

Twee fotos van zijn oog vanochtend. Ik vind ze zelf niet naar om te zien maar voor de zekerheid in een spoiler gedaan.


Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding