Anti-teken middel voor de kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Anti-teken middel voor de kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 14:19

Helaas, de kat heeft teken. En regelmatig ook. We gebruiken nu op aanraden van de DA Comfortis voor vlooien, en ontwormen met Milpro. Een gecombineerd middel mag ook, dan stoppen we even met de andere. Maar: wat werkt nou echt goed? Frontline ben ik niet zo van, daarvan is al jaren bekend dat de vlooien resistent zijn en dubbel geven is qua kosten en middelen wel weer zonde en gevaarlijk.
Wat geven jullie bij buitenkatten?

WillemYntJee

Re: Anti-teken middel voor de kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:08

Voorop gesteld dat resistentie tegen fipronil nog nooit is aangetoond zou ik zeggen broadline of bravecto. 'Nadeel' van broadline is dat t ook ontwormt, wat in principe niet maandelijks hoeft. Seresto bandje zou ook kunnen, werkt 7-8 maanden, maar dan moet je wel een bandje om durven/kunnen doen bij je kat.

PPPeet

Re: Anti-teken middel voor de kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:15

Onze katten hebben een seresto bandje om. Ideaal, wil nooit meer anders. Wij wonen ook buitenaf en voorheen hadden ze ondanks goede middelen altijd teken. Sinds ze die bandjes om hebben (ik vervang ze na 6 maanden) geen teek meer op hun gezien.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:18

PPPeet schreef:
Onze katten hebben een seresto bandje om. Ideaal, wil nooit meer anders. Wij wonen ook buitenaf en voorheen hadden ze ondanks goede middelen altijd teken. Sinds ze die bandjes om hebben (ik vervang ze na 6 maanden) geen teek meer op hun gezien.

Hier precies dezelfde ervaring, heel tevreden over!