"Slaapwandelende" kat?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

"Slaapwandelende" kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:36

Hoi bokkers! :)

Wij hebben een kitten van nu inmiddels een half jaar. Er is verder niks mis met haar; kerngezond, wordt goed verzorgd, krijgt inentingen op tijd en wordt ontwormd en ontvlooid.

Dit is ons geliefde kind:

Afbeelding

Echter begint ons iets geks op te vallen. Ze kan soms opeens uit een diepe slaap spontaan wakker worden. Dan staat ze meteen rechtop, begint te piepen en ze loopt dan echt verward rond. Helemaal gedesoriƫnteerd is ze, herkent ons ook niet meer en het lijkt echt alsof ze de weg even helemaal kwijt is. Meestal slaapt ze weer verder als we haar dan weer in haar mandje leggen, en is er niets meer aan de hand.

We hebben nu dus het idee dat ze slaapwandelt, maar dit hebben we bij de talloze katten die we hebben gehad nog nooit meegemaakt. Ook nog nooit van gehoord. Onze andere poes kan overigens soms ook opeens erg lelijk tegen haar doen (ze is een beetje jaloers), en het is een paar keer voorgekomen dat Pluimpje (kitten) opeens een klap kreeg terwijl ze lag te slapen. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Hebben meer bokkers hier ervaring mee of ervan gehoord?

Anoniem

Re: "Slaapwandelende" kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:11

Niemand?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:12

Mij zegt het niets :/ misschien eens naar je dierenarts bellen en vragen of het een mogelijkheid is?

To ride a horse is to ride the sky.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:26

Ik herken het wel een beetje van mijn vorige kat, Pers, maar die ging het pas doen toen ze wat ouder was. We noemden het dementie toen. Die kon wakker worden, naar boven sprinten en dan bovenaan de trap heel hard en klaaglijk mauwen. Als we dan riepen 'hier zijn we', kwam ze heel gauw weer naar beneden om naar ons te lopen.

Zou het ook eens vragen aan een dierenarts. Vooral dat gedesoriƫnteerde zou me zorgen baren bij zo'n kleintje.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:30

Ik herken dit een soort van.
Toen ik onze kat net uit het asiel had gehaald, had ze regelmatig nachtmerries.
Dan schrok ze luid miauwend 'wakker', pakte het dichtsbijzijnde speeltje als een kitten in haar mond en rende weg om dan halverwege echt wakker te worden.
Ik tilde haar dan vaak even op en stelde haar gerust tot ze begon te spinnen.
Daarna was alles weer goed.

Dit gedrag is langzaam gewoon weg gegaan, al heeft ze nog weleens een nachtmerrie waaruit ze miauwend wakker schrikt, maar wel veel minder.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie