Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Is niet aan te raden. Het haar beschermt juist tegen de warmte. Scheer je het weg krijgen ze veel meer moeite met de warmte buiten te houden. Wij hebben langstockharige honden en daar doen wij eigenlijk niks. En die honden werken gewoon met de warmte.
kirri schreef:ik durf mijn husky ook echt niet te scheren dus ik heb een coolings jacketje zegt dat je er niet in gelooft. Maar hier werkt het goed, ik heb dan wel geinvesteerd in een goed merk
edit: ik heb deze https://www.hurtta.com/global_en/cooling-coat
Ik maak ook altijd ijs blokjes van vers vlees dat vinden ze erg lekker
MarZarascha schreef:Ik maak inderdaad ook wel eens ijsjes, maar ik doe dit dan met magere yoghurt en hondensnoepjes en inderdaad vlees.
De jas wil ik niet aan beginnen, het is een hond en ik ben van mening dat die niet aangekleed hoeven te worden. Daarvoor hebben ze hun vacht. Als hij echt last heeft van de warmte verandert het de situatie natuurlijk wel.
kirri schreef:Tja mijn husky heeft het echt te warm met 25+ graden. Je ziet gewoon hoeveel last ze heeft. Dus voor ons is het een uitkomst. Ik begrijp dat je er sceptisch in staat maar als je hond echt last heeft zou ik het persoonlijk niet uitsluitenWij gaan dus dan ook alleen vroege ochtend, late avond en nacht uit. Nu is het hier in de zomer maar 3 uurtjes echt donker dus dat gaat makkelijk :p
edit: wat wij ook doen is veel ijsblokjes maken en een schaal voor de ventilator zetten, dat koelt de kamer nog redelijk af
GDG schreef:MarZarascha schreef:Ik maak inderdaad ook wel eens ijsjes, maar ik doe dit dan met magere yoghurt en hondensnoepjes en inderdaad vlees.
De jas wil ik niet aan beginnen, het is een hond en ik ben van mening dat die niet aangekleed hoeven te worden. Daarvoor hebben ze hun vacht. Als hij echt last heeft van de warmte verandert het de situatie natuurlijk wel.
Maar je gelooft wel in scheren?
kirri schreef:Tja mijn husky heeft het echt te warm met 25+ graden. Je ziet gewoon hoeveel last ze heeft. Dus voor ons is het een uitkomst. Ik begrijp dat je er sceptisch in staat maar als je hond echt last heeft zou ik het persoonlijk niet uitsluitenWij gaan dus dan ook alleen vroege ochtend, late avond en nacht uit. Nu is het hier in de zomer maar 3 uurtjes echt donker dus dat gaat makkelijk :p
edit: wat wij ook doen is veel ijsblokjes maken en een schaal voor de ventilator zetten, dat koelt de kamer nog redelijk af
xSCWx schreef:Is de vacht van je hond goed luchtig? Als er veel los haar in de vacht zit, wordt de isolerende functie minder. Beste manier om de vacht optimaal te krijgen is wassen en uitblazen met een waterblazer. De vacht vriendelijke ontwol manier die trimsalons ook doen.
Verder werkt een koelhalsband wel hoor. In de nek lopen 2 aderen die worden gekoeld door de halsband. Koel bloed wordt dan door het lijf gepompt. Moet wel de halsband goed op de huid liggen.
Een koele doek (natte handdoek) tussen de achterpoten leggen werkt ook. Ook daar lopen 2 grote aderen.